Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Toen ik Otis en Cira net eten en drinken ging geven schrok ik nogal.

Otis heeft een vrij grote kale plek in zijn nek wat echt net niet bloed... (door het krabben)

Het lijkt net of hij door een mug gestoken is, of door een wesp oid?

Ik vroeg me af of ik hier iets mee kan doen of er gewoon af moet blijven.

Hij krabt er namelijk geregeld aan en ik wil niet dat het echt open gaat.

Er gaat zowieso een vlieggenhor voor het gaas komen.

tips zijn welkom :)

foto's volgen

Geplaatst:

Dit is de wond... zo goed en kwaad al het kon kunnen maken

018.jpg

Hierop kun je enigzins de grote zien al zie je het niet helemaal omdat hij zijn hoofdje niet een beetje voorover wilde doen..

025.jpg

Geplaatst:

Hmm... is toch redelijk groot.

Van zo’n reactie op een muggenbeet heb ik toch nog niet gehoord bij een konijn.

En een wespensteek zou 'normaal' eerder zwelling dan zo'n erge jeuk geven.

Heb je toevallig iets van betadine in huis?

Geplaatst:

Nee heb geen betadine helaas..

Het is ook niet open (nog niet misschien). Je ziet wel bij het roodste gedeelte een lichte verdikking naar mijn idee, maar ik heb er niet echt aan gezeten omdat ik dan meer kwaad kan doen dan goed denk ik.

Geplaatst:

Er lijkt toch al een beetje vocht uit te komen... maar dat kan aan de foto liggen.

Iets anders in huis om het een beetje te ontsmetten?

In het slechtste geval kan je het minimum schoonmaken met afgekoeld gekookt water.

Wat je ook zou kunnen proberen is om er iets kouds op te leggen... om de jeuk een beetje te stillen.

Geplaatst:

Ik heb alleen sterilon, maar ik weet niet of dat wel zo goed is voor een konijn..

En hoe hij het doet weet ik niet, maar ik hem er ook met zijn mond aan zien zitten..

Dus of het daardoor komt weet ik niet?

Zielig ventje... :(

Geplaatst:

Inderdaad geen sterilon gebruiken bij een konijn.

In de rest van zijn vacht is niets te zien dat de jeuk kan verklaren hé?

Als het echt blijft verergeren anders mss toch even contact opnemen met een DA.

Probeer anders even om er iets koels op te leggen... mss verzacht dat toch al een beetje en dan komt hij er mss minder aan.

Geplaatst:

Een reactie op het 1 of ander zou altijd kunnen.

Stel dat hij een allegie heeft voor 1 of ander diertje en hij is daar door gestoken

zou het kunnen dat hij daar zo'n jeuk van krijgt dat hij het helemaal open krabt.

vaak gaat dit na verloop van tijd (bij honden en katten iig) ontsteken, spot-on

dit zou een verklaring kunnen zijn van de plek

Geplaatst:

Nee zijn vacht ziet er verder inderdaad prima uit..

Drink/eetlust prima, keutels prima, geen gekke plekken in zijn vacht, geen schilfertjes oid, geen rode oogjes of vieze oortjes. Echt enkel dat.. En ook echt heel ineens.

Ik zal er dadelijk nog even naar kijken en proberen er wat koels op te doen.. meneer rent graag rond dus dat word een gevecht :P haha

Geplaatst:

Nou het is duidelijk iets van een muggenbult..

Ik ben daar soms zelf ook allergisch voor en dan kan het ook vrij groot worden..

Koelen was niet zo een succes.

Ik heb er een dun laagje vaseline opgesmeerd op aanraden van een bekende van hier ;) en dat vond hij prima.

Hij rent nu lekker rond hier.

Geplaatst:

Het lijkt op een wond die een van mijn konijnen een tijdje terug boven op zijn poot had...

Waarschijnlijk heeft hij daar ook een irritatie van t een of t ander gehad en is door de jeuk overmatig gaan wassen...

Hij heeft dat zover door gedaan tot er een wond/ schaafwond ontstond.

Ik heb toen wel voor de zekerheid een mijt onderzoekje laten doen maar dat was het niet.

Vervolgens heeft hij een ab injectie gehad en een middel tegen de jeuk en hebben we het divcht gekregen met een zink spray.

Geplaatst:

Ik heb gisteren avond nog met hem geknuffeld -> niks aan de hand.

Vanmorgen kom ik bij hem zie ik ineens dat..

Hij moet dan wel een hele ruwe tong hebben:P

Haha nouja, ik kijk morgen ochtend hoe het is, mocht het er niet "beter" uit zien, dan bel ik even de da op.

Geplaatst:

Ze kunnen ook met de tandjes eroverheen krabben/ schuren... Maar heel veel en lang likken kan ook van die wonden veroorzaken.

Je zou er ook wat calendula zalf/ tinctuur op kunnen doen. Dat haalt de brand er ook uit en verzacht de plek een beetje!

succes!

Geplaatst:

het blijft voor nu even een raadsel wat het precies is.

Ik ga nu nog even bij hem kijken en dan morgen als ik wakker word meteen weer.

Eten, drinken, keutelen en rond rennen is nog steeds allemaal normaal.

Oortjes, oogjes, kontje, huid -> allemaal schoon.

Geplaatst:

Het is niet erger geworden gelukkig.

Meneer doet het ook nog prima, geen verandering in zijn gedrag oid.

Ik heb inmiddels betadine gehaald en erop gedaan.

Meneer vind het prima als ik er aan kom (en goed voel) dus hij heeft er geen pijn aan, of het is gewoon een enorme schat haha.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .