zwarte panter Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ik hoopte hier een hele tijd geen topic meer te moeten openen…Maar mijn kleine meneertje heeft spijtig genoeg opnieuw jullie duimen nodig. 2.5 week geleden was hij wat ziek en kreeg hij een beetje koorts. We dachten toen nog dat het door de sore-hocks zou komen. Bij de DA bleek het om een longontsteking te gaan. Op dat moment was er langs de buitenkant nog niets te merken.Volgens de DA was het erg bijzonder dat we er zo snel bij waren… meestal zouden longontstekingen bij konijnen te laat ontdekt worden. De behandeling bestond uit 7 dagen Baytril. De DA vertelde er wel bij dat er resistentie in het spel kon zijn en we hem goed in de gaten moesten houden of de AB voldoende aansloeg.En dat we ook Eufrasie in de gaten moeten houden en indien nodig ook behandelen. De eerste paar dagen leek het echt beter te gaan. Maar spijtig genoeg was dit niet van lange duur. Ongeveer een halve week geleden kreeg hij ook af en toe een vochtig neusje en je ziet ook erg duidelijk dat hij moeite moet doen om te ademen en dat zijn ademhaling versneld is.Na uitgebreid contact met de DA, heeft hij besloten om opnieuw Baytril te geven aangezien deze in het begin toch redelijk leek aan te slaan. En het nu 14 dagen lang te geven.Omdat hij toch te snel en wat moeilijker ademhaalt, wordt meneer opnieuw geaerosold, 4x per dag en indien nodig meer. Spijtig genoeg tot nu nog niet de verbetering die we hopen. Als de 14 dagen AB er op zitten en het gaat nog steeds niet goed, moeten we terugkomen.Dan worden er eerst röntgenfoto’s genomen van zijn longen.De DA heeft me wel al gezegd dat als dat niet voldoende is, dat ik er ook aan moet denken om een ‘broncho alveolaire lavage’ te laten doen…Alleen zo zullen ze dan kunnen bepalen om welke bacterie het gaat en welke AB hopelijk wel zal werken.Het is weer een onderzoek dat erg weinig bij konijnen wordt gedaan…Pff… ik hoop in ieder geval dat het niet nodig zal zijn. Duimen jullie nog een keer voor Hypoliet? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tuinkabouter Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 *heel hard meeduimt* Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Rian Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ah nee he Loes, niet weer...hopelijk komt hij er snel weer bovenop, het lijkt wel alsof hij alle vervelende bacterien aantrekt...Hier wordt stevig geduimd, 2x konijnenduimpjes, 1x kattenduimpjes en die van mij! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
YvonneH Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ik duim ook heel hard voor het mannetje! Hopelijk slaat de ab toch nog aan en is het onderzoek niet nodig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Katrien Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ai Loes, weer problemen. Gelukkig ben je zo'n schitterend baasje. Kom op Hypoliet, word maar snel weer beter! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Shirley Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Beterschap met je nijn! Ik duim voor je! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
sennepenneke Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ach ach arme Hypoliet en arme jij, het is wel een zorgenkindje he...ik duim ook mee hoor! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gnarfje Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ach arm meisje. Waarom komen nu alle ellendige dingen steeds naar jouw nijntjes? Hoop dat de AB echt aan gaat slaan. Ik ga in ieder geval heel hard duimen hoor en zal Gnarf en Sammy ook mee laten doen. Heel veel sterkte *knuffel voor Loes* Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Hier wordt dag en nacht geduimt voor Hypoliet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jasmijn86 Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Het zit ook niet mee, he?Heel veel sterkte en succes voor jou en Hypoliet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yvon Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Sterkte! Ook hier wordt mee geduimd. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbie Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Het zit jullie echt niet mee, pff. Ik ben hier vollop aan het duimen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ik duim voor Hypoliet! Wanneer houdt al dat ongeluk eens op? Verdienen jullie niet! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
_Danielle Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Sjonge jonge, dit is toch niet te geloven? Wat ongelooflijk oneerlijk...Heel veel sterkte en beterschap in ieder geval, ook hier wordt er geduimd voor jullie! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Dollie Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Natuurlijk duim ik! Pff, arme Hypoliet, en arme jij Loes! Jullie hebben toch zoveel pech.. Die beestjes hebben echt hun leven aan jou te danken. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tante10 Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ook hier duimen we mee. Met zoveel duimen moet het zeker goed gaan! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Debbie Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Natuurlijk duim ik! Pff, arme Hypoliet, en arme jij Loes! Jullie hebben toch zoveel pech.. Die beestjes hebben echt hun leven aan jou te danken. Dat was ook precies wat ik dacht! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Choco en Nijntje Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ook hier duimen we mee !!!Gelukkig heeft hij een superbaasje, dat zal zijn kansen zeker verhogen ! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 8 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Wauw... bedankt voor het duimen allemaal!Ik hoop dat dit wel tot Hypoliet doordringt. Bedankt!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Petradhd Geplaatst: 8 augustus 2009 Delen Geplaatst: 8 augustus 2009 Ach jee, arme hypolietje. Ik hoop dat de Baytril toch goed aanslaat, is wel het middel van eerste keus bij luchtwegproblemen geloof ik. Maar Chinnie heeft ook longontsteking en bij hem sloeg de baytril niet aan en het lijkt er op dat bactrimel wél werkt. In ieder geval wordt hier ook flink geduimd, door mij en alle beestjes (inclusief muizen zijn dat er toch zo'n ehm... meer dan 75 :he:).Kom op Hypolietje!! Zet hem op!!! :bounce: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Wim en Esther Geplaatst: 9 augustus 2009 Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 Hè bah zeg. Vééél beterschap voor Hypoliet, 7 paar konijnenpootjes duimen hier mee! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bikkel Geplaatst: 9 augustus 2009 Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 duim, duim duim!!!! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Guus Geplaatst: 9 augustus 2009 Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 ah jeetje jou konijnen en jij krijgen wel veel te voorduren zeg!!Heel veel sterkte en hier wordt natuurlijk ook geduimd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Laura1984 Geplaatst: 9 augustus 2009 Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 Het zit je ook niet mee zeg... Ook hier wordt geduimd! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
zwarte panter Geplaatst: 9 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 augustus 2009 Bedankt allemaal!!! Ik hoop dat het helpt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten