sunny_l0ve Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Hallo,Mijn dierenarts kan dus niet mijn voedstertje castreren, aangezien hun geen gasnarcose doen. Hoe zit dat dan met mijn rammetje, kan het kwaad als die alleen een 'roesje' krijgt en geen gasnarcose? Want dan ga ik mooi even op zoek naar een andere dierenarts!
_Danielle Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Waarom wil je perse gasnarcose? Narcose met een injectie is ook oké hoor, als de goede middelen worden gebruikt.
Snowy&Witje Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik heb gehoord dat gasnarcose veiliger was, niet dat ik dat weet hoor, heb het alleen maar gehoord en dat je dan meer kans hebt dat je konijn eruit komt ofzo..
busylizzzy Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Bij de konijnkundige dierenartsen van het wilhelminapark gebruiken ze ook een narcose dmv injectie. Die is speciaal ontwikkeld door ze. Als deze overeenkomt met wat je dierenarts je aanraadt lijkt het me geen probleem. Meer informatie over die narcose van het wilhelminapark: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/sedatie.html
Rian Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Ik weet het niet zeker, maar is die injectie niet om onder narcose te brengen en daarna het gas als onderhoudsnarcose?(Grappig, bij mensen is het net andersom... )
busylizzzy Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Als dierenarts heeft hij in de praktijk deze verdoving verder ontwikkeld: in plaats van Domitor intramusculair (= in de spier) te geven, verdoofde hij met een speciaal spuitje, met een vaste naald erop, de konijnen in de oorvene met zowel Domitor als Ketamine. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/sedatie.html
busylizzzy Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Oh, heb niet helemaal zorgvuldig gelezen!!: Als er een langere verdoving nodig is voor een operatie (bijvoorbeeld een sterilisatie, castratie of blaasoperatie) dan wordt het konijn aan de gasanaesthesie gelegd. We gebruiken voor de veiligheid Isofluraan als gasanaesthesieDie narcose in het oor is voor korte operaties (tot 30 minuten)
Rian Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 Maar das alleen voor korte ingrepen toch. Voor lange ingrepen moeten ze volgens mij echt onderhouden met gasnarcose?
sunny_l0ve Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2009 oh, nu snap ik het. Hij geeft het rammetje dus alleen een injectie omdat dat geen langdurige ingreep is, maar gasnarcoses doen ze niet... Teminste, het onderhouden van de narcose. Dus voor het voedstertje moet ik zoiezo een andere dierenarts vragen, maar die kan pas vanaf 4 maanden. Mijn dierenarts vraagt trouwens €42, is dat duur? Want met veel dingen is hij erg goedkoop.
kaatje-kim Geplaatst: 7 augustus 2009 Geplaatst: 7 augustus 2009 42 euro voor een castratie is niet duur. Ik betaal 50 cent minder.
sunny_l0ve Geplaatst: 7 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 7 augustus 2009 oke, dan doe ik mijn rammetje bij hun en het voedstertje laat ik bij een ander doen.
Aanbevolen berichten