Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Even het verhaal van mijn nijnen zo kort mogelijk: Vorig jaar kreeg mijn nijn een vriendinnetje uit de opvang. Ze had mijt. Dus eers pipetjes Stronghold allebei. Dit leek maar een beetje te helpen.

Toen kregen ze injecties met invomec. Na 3x gestopt,want het zou over zijn. Helaas niets bleek minder waar. Dus opnieuw injecties 4x en het zou over zijn. Maar nee het kwam heel heftig terug. Vanaf maart krijgen beide konijnen nu injecties dus dat zijn er ondertussen al heel wat. Na twee keer Utrecht te hebben gebeld mocht ik dan gaan wassen met defencare, maar nog steeds blijft vooral het vrouwtje mijt hebben. Het is nog steeds niet weg.:duivel:

De kooi wordt elke week ook met chloor schoongemaakt en ook de voer er omheen. Veder heb ik ook nog tea three geprobeerd en alle middeltjes die je in de dierenspeciaalzaak kunt kopen. Helaas niet voldoende effect

Hebben meer mensen ervaringen dat het zo lang blijft en maar niet weg gaat?

Zijn er nog meer mogelijkheden wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt,

Marjolein

Geplaatst:

in de winkel hadden we ratjes met schurft. ben hier vorige week mee naar de DA geweest en hebben een drupje advocate (net zoiets als stronghold maar dan net iets anders. was net nieuw) in de nek gekregen. 1 van de beestjes had het heel erg en dat was een paar dagen later al bijna helemaal over. er is nu ook niks meer te zien bij die beestjes.

ook vertelde de da dat de kooien eerst heel goed uishoudelijk schoon moeten zijn (al het zichbare vuil moet weg zijn, dus ook de aanslag van de plas < is tevens goed weg te krijgen me wc eend, wel heel goed naspoelen maar dat moet ook met chloor>) pas dan kan het onsmettingmiddel bij het ongedierte komen. je zou ook eens halamied kunnen proberen. dit is speciaal voor het ontsmetten van dierenverblijven. (is oa te krijgen bij boerenbond en welkoop <vetenaire afdeling>)

hoop dat dit je helpt

SUCCES!!!

Geplaatst: (aangepast)

Ik zou je hooi of stro merk veranderen......

wat je al reeds heb gedaan moet meer dan voldoende zijn.

Daar naast zou ik naar wilhelmina park gaan in utrecht voor een huid analyse.

Die advacate is er al 2 jaar heel pittig spul ,Pas op konijnen kunnen niet tegen alle middelen.

heb je ook in de oren van je konijnen gekeken?

Normale behandeling hier is defencare schampo en een druppel ivomec in de nek.

Kun je er trouwens eens foto's van maken?

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Ik kan wel foto's maken, maar ik weet niet of het daarmee duidelijker wordt.

Veranderen van stro en hooi is wel een idee. Vooral van hooi verander ik regelmatig.

Wat houdt een huidanalyse precies in, want voor mijn nijnen is naar Utrecht wel een hele lange stressvolle trip.

Geplaatst:

ma als het steeds terug komt is het misschien iets anders. misschien eczeem ofzo? (kan dat bij een nijn?) of een allergie ofzo. die beestjes hadden adners toch allang dood meoten zijn?? (de mijten dan he niet de nijntjes)

Geplaatst:

Heeft je dierenarts nog geen schraapseltje van de huid gemaakt en dit bekeken of zelfs (beter als het niet opgelost wordt) opgestuurd naar het lab ?

Misschien kan je hem dit dan voorstellen/vragen.

(daar hoef je niet voor naar Utrecht hoor)

Zo kom je er goed achter wat het is en wat niet en ben je ook geen vermogen aan medicatie kwijt wat niet blijkt te helpen.

Geplaatst:

een allergie lijkt me niet waarschijnlijk hoor, zou wel toevallig zijn dat beide nijnen allergisch zijn. maar inderdaad, als het een parasiet is, dan heb je al meer dan voldoende gedaan eigenlijk.....sterkte ermee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .