Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 (aangepast) Ik heb hier al een topic over geopend waarom mijn mannetjes konijn Witje kale plekken heeft, alleen nu weet ik wel 75% zeker dat hij vachtmijt heeft! nu heb ik al eens gelezen over vachtmijt en ben ik zonet verder gaan lezen, alle symptomen die voorkomen bij vachtmijt heeft Witje ook, dus ik denk dat hij vachtmijt heeft...Ik woon in Tunesië en is er een medicijn dat ze wereldwijd verkopen, zo ja hoe heet dat? en wat kan ik nog meer doen zodat het niet erger wordt?? Tips? Ty :mdr: Ps: Witje heeft niet zoveel kale plekken alleen maar 2 en de huid voelt daar droog aan en schimmelig voelt het wel.. om de kale plek voel je soort van ''pluisjes''? (miss is dat wel de mijt ofzo?) 6 augustus 2009 aangepast door Snowy&Witje Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Selamectin Je moet iets met Selamectine hebben, het is van Pfizer, misschien kunnen zij je helpen?Op de site van Wilhelmina park staan de hoeveelheden/verhoudingen: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/vachtmijt.html Niet vergeten om jezelf goed te beschermen, het is overdrachtelijk op mensen las ik. Arme nijntjes! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boghy Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Als het mijt is, dan moet je toch behandelen met stronghold? Of zeg ik nu iets heel doms?? Kun je daar niet naar een dierenarts gaan? Die hebben dit soort middelen in huis. Anders, kan je even googlen om te kijken of je het via internet kan bestellen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Ahhumm, via internet, denk je echt dat ze het naar TUNESIË sturen? :bounce: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Stronghold is de merknaam Pfizer voor hun lijn met Selamectine http://repertorium.fidin.nl/index.cfm?object=repetorium&template=display.product&productid=1107 Hier staat ook het nr van Pfizer bij, misschien kunnen zij je helpen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 @puppynijn: op die site van wilhelminapark staan ook hoeveelheden van pups en kits dus ik weet nu niet wat voor konijnen is.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik zal kijke.. Ik heb gekeken, dat medicijn (als je een klein stukje naar beneden scrolt) is voor honden en katten.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Selamectine bij het konijn De verdeling gaat op gewicht: bij konijnen en knaagdierenZwaarder dan 2,5 kg: pipet voor de volwassen kat (45 mg pipet).Tussen 2,5 kg en 800 gram: pipet voor pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml).Voor dieren onder de 800 gram: gedeelte van pipet voor de pup/kitten (15 mg pipet = 0,25 ml)Dit is de dosering voor konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
nathalie b Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 je kan een mailtje sturen naar wilhelminapark en daar het gewicht van je konijnen bij zetten ,en uitleggen dat je in Tunesie woont, dan kunnen hun je het goede advies wel geven hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Kijk je ook uit voor jezelf? was je handen met betadine zeep, als je dat kunt vinden.Anders van die desinfecterende handgel. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 maar hebben ze Selamectine dan wel in tunesië? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boghy Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik weet niet, this maar een idee, wat zijn de verzendkosten naar TUNESIË? Misschien dat iemand van ons het kan halen en opsturen?? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 ik weet niet, alleen is Vachtmijt dodelijk? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Bel ze anders om te vragen? ze zitten ook in Tunesie, dus op zich zou t moeten kunnen. Het middel heet dan Stronghold, anti-vlooi en mijt voor honden en katten.(dat t voor je nijn is, dat maakt natuurlijk niet uit ) Pfizer Tunisie SaRue Du Lac De Constance, Tunis, Tunisia Phone: 71961330 SIC:Pharmaceutical PreparationsLine of Business:Pharmaceutical Preparations Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
boghy Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Jeetje Puppynijn, je moet je nickname wijzigen is speurnijn Mijn complimenten! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 :O de hoofdstad! Wij hebben hier 2 louages (zijn taxi's) die gaan van Sousse (waar wij wonen) naar Tunis, misschien als mijn vader zondag of zaterdag op de taxi zit dat hij dat kan kopen? uuhm heeft het de zelfde naam als in nederland?Hebben ze ook een site? waar ik zeg maar even kan kijke? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 En kun je dat gewoon in de ''apotheek'' kopen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Voor wat ik kan vinden is vachtmijt niet dodelijk, maar wel zielig en zeer besmettelijk ook naar andere dieren (paarden, honden etc) en ook mensen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 ik heb geen andere dieren, behalve een kanarie en vissen alleen daar komen ze niet Alleen ik ben bang dat Snowy mijn andere konijntje ook besmet raakt, Ps. kun je dat medicijn ook in SOUSSE kopen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Denk niet in een apotheek, is er geen dierenkliniek in Tunis? Eens zien..http://africa.msu.edu/AUP/instinfo.php?id=2134er is in ieder geval een school waar ze DA's opleiden, dus die zouden moeten kunnen helpen.Veterinary Research Institute of Tunistel: 71 562 602 / 71 564 321 Die zouden je ook moeten kunnen helpen.Of deze beste man:clinique vétérinaire Adresse :av. les Orangers Kezema Est Code Postal : 4051Ville : SOUSSEPays :Tunisie Téléphone 1: 732407901er Responsable :Dr CHTIOUIGSM : 98453999 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 JAAA, die is er dus!Meneer Chitioui.Heb je meteen zn mobiele nummer, altijd handig voor 's nachts :whistle2: Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 uuhm, ff al me vragen of een rijtje: 1. Kun je het in een gewone apotheek kopen?2. Zijn de namen van de fabrikant, en het medicijn hetzelfde als de nederlandse naam van de fabrikant en het medicijn?3. Hebben ze ook een site?4. Hoeveel kost dat STRONHOLD in Nederland? Ty =D Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 O sorry, je hebt al geantwoord! :O Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Puppynijn Geplaatst: 6 augustus 2009 Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Wat ik zou doen, eerst die universiteit of het research center bellen om na te gaan hoe stronghold heet (moeten ze weten, ze hebben daar wel boeken voor) in Tunesie en t dan bij die laatste meneer ophalen/bestellen. Laat je niet met iets anders afschepen! de meeste andere anti-vlooi middelen zijn giftig voor je nijn.De werkzame stof moet Selamectin zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snowy&Witje Geplaatst: 6 augustus 2009 Auteur Delen Geplaatst: 6 augustus 2009 Ik snap je niet 1er Responsable :Dr CHTIOUI GSM : 98453999 is dit dat adres wat ik Khezema is? van die clinique vétérianaire? en ech SUEPR SUPER SUEPR SUPER SUEPR SUEPER BEDANKT!!!waar heb je dit allemaal vandaan? zou ik die site ff mogen? kan ik zelf ook kijken en weet je zeker dat ie clinique dat Stronhold verkoopt? =D Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten