Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn; Baileys is nu 12weken oud. Het is een slimme en nieuwsgierige meid, alleen maak ik mij een klein beetje zorgen. Ze eet haar blindedarm keutels niet echt op en nou weet ik dat die juist erg belangrijk zijn, omdat er vitamines in zitten. Ze eet wel hooi, maar niet zoveel als ik verwacht. Van het biks kan ze niet afblijven, dus daar ben ik al mee geminderd, omdat dat mij was aangeraden, zodat ze de keutels wel zou op eten, maar helaas merk ik daar weinig van. Moet ik mij zorgen maken? Drinken doet ze wel genoeg en ze vindt groenvoer ook heerlijk, dat is meestal binnen twee tellen op. Wat moet ik hiermee beginnen?

Geplaatst:

Hey!

Hoe is het nu met Baileys en de blindedarmkeutels? Ik denk dat je gewoon net iets teveel biks geeft... Probeer anders eens om het om te draaien.. eerst vers hooi in het kooitje, en na bv een uur biks voeren.

Geplaatst:

Sinds ik mijn konijn heb (plusminus 5 jaar nu) eet hij ook niet altijd zijn blindedarm keutels op. Hierbij heb ik een keer navraag gedaan bij de DA. Hij krijgt inderdaad wel wat biks, maar absoluut niet veel. Hij heeft nooit al zijn bd-keutels opgegeten, maar hij doet het nog goed! Ik maak me er nu dus niet meer zoveel zorgen om. Hij heeft jammer genoeg al genoeg problemen. Hij eet en drinkt verder hartstikke goed :)

Geplaatst:

Het gaat nu wat beter met het eten van de BD- keutels. Hij eet ze nog niet altijd gelijk op, want ik zie ze soms nog liggen, maar een paar uur later zijn ze wel verdwenen. Dus dat is een goed teken. Ik geef hem nu elke morgen 25gr biks en net voor dat ik ga eten 25gr biks. Ik weet namelijk dat hij nu ongeveer 2kg is. Ook heeft hij voldoende hooi tot zijn beschikking. Brandnetelkruidenhooi om precies te zijn.

Ik ga vandaag weer proberen om hem te wegen, wat wel lastig is:whistle2:

:P

Geplaatst:
als hij 2 kilo is dan moet hij 50 gram biks krijgen sochtens en savonds is mij verteld...

Voor 2 kilo is het 50 gram per dag, niet en 50 's ochtends en 50 's avonds, want dat is 100 per dag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .