Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Gisteravond hebben we Sam opgehaald, een franse hangoor (ram), van 8 weken oud.

Toen we thuis kwam hebben we hem meteen in zijn hok gezet en met rust gelaten. Binnen een half uur zat hij al wat hooi te eten en had hij zijn water ontdekt. Voordat ik naar bed ging zag ik dat hij ook al wel had zitten keutelen, dus eigenlijk was ik best blij :yes:

Toen ik vanochtend uit bed kwam, lagen er nog meer keutels en heeft hij ook een aantal keer geplast. Ik dacht, dat gaat goed, laat ik eens wat biks erbij zetten. Maar sinds ik dus uit bed ben heb ik hem eigenlijk niet echt zien eten. Ik heb hem wel wat korenaren aangeboden en daar is ie wel even op aan het knabbelen geweest, maar verder heeft hij nog niet bij zijn hooi of biks gezeten. Wel heb ik hem een beetje zien drinken.

Ook zit hij de hele ochtend al in zijn huisje. Af en toe ligt hij lang uit, maar de meeste tijd zit hij gewoon rechtop met de ogen open.

Zou dit allemaal met de warmte te maken kunnen hebben? En wanneer moet ik me zorgen gaan maken? Ik heb wel zijn hok 'opgeruimd' zodat ik kan zien of ie keutelt of niet.

Misschien kom ik een beetje overbezorgd over :$ Maar wil niks verkeerd doen en gewoon het beste voor mijn nijn.

Geplaatst:

Iedereen is wel eens bezorgd hoor, je komt helemaal niet overbezorgd over ;) Dat hij gisteren al hooi heeft gegeten is al een mooi teken. Je moet er ook rekening houden dat het voor een konijn ook even wennen is als hij opeens in een nieuwe omgeving is. Het kan inderdaad ook met de warmte te maken hebben, ik heb nu ook 2 konijnen die de hele dag geen biks willen hebben maar enkel wat hooi. Groenten willen ze dan wel volop maar dat is ook lekker fris voor ze. Ik zou gewoon even rustig afwachten, en als hij vanavond nou nog helemaal niets gegeten heeft (ook geen hooi) dan wordt het pas een ander verhaal. Veel plezier met je nijn:yes:

Geplaatst:

Hij is net wel druk bezig geweest met die korenaren, en tussendoor een stukje hooi, dus zal wel loslopen denk ik (hoop ik)...Toch spannend altijd. Misschien gisteravond gewoon te vroeg gejuicht :$

Groente heeft hij nog niet gehad en de fokker heeft me aangeraden om te wachten met groente totdat hij 4 maanden is, ivm de ontwikkeling van zijn darmstelsel (?). Een heel klein stukje appel was hij al wel bekend mee, dus dan zal ik dat vandaag eens proberen.

Geplaatst:

Of je tot 4 maanden moet wachten weet ik niet.. maar ik dacht dat je het altijd wel mocht opbouwen, gewoon heel langzaam. Eerst een dag alleen een klein stukje andijvie bijv ter grootte van en postzegel, als hij dan nog normal keutelt kun je de volgende dag 2 stukjes 'postzegelgrootte' proberen enzovoort:yes:

Geplaatst:

Ik had al wel een stronkje witlof voor hem gehaald, zodat ik het op kon gaan bouwen. Maar ja, een fokker zegt het ook weer niet zomaar denk ik.

En ehm, als een konijn stro eet? :$

Had er net zo'n konijnentoilet ingezet met onderop een laagje aubiose en daaroverheen een beetje stro. En nijn begint nu alle dunne sprietjes stro ertussen uit te eten. Kan geen kwaad toch?

Geplaatst:

Gelukkig maar! Ik vond het wel heel apart namelijk. Hij heeft een volle hooiruif, het hooiballetje zit vol en ik heb wat hooi los neergelegd zodat hij toch voldoende moet kunnen eten daarvan. En ik zet dat toilet neer en hij valt meteen op dat stro aan :yes: Misschien dat nijn het hooi gewoon niet lekker vindt?

Geplaatst:

Haha, hoe bedoel je 'eigenwijs' :mdr:

Zijn biks heeft ie nog steeds niet ontdekt maar ik zie hem wel de hele tijd kauwen. Die korenaren valt goed in de smaak geloof ik.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .