Chani Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 nee, inderdaad, het is me in 2 andere topics van hen ook niet duidelijk geworden, want het is nogal onoverzichtelijk telkens. Maar los van het feit dat het hun konijnen zijn, vind ik wel dat de ouders hier ook een verantwoordelijkheid in hebben. maar daar zal ik dan in de andere topics ook niet goed over gelezen hebben denk ik.
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 ja idd wij zijn 15, en ik heb liever dat jullie mijn ouders er bij houden, maar Stamper valt niet af ! ze weegt 2.10 kiloals ze wil rennen, glijd ze wel uit of haar poten wijzen 1 kant op heel vreemd !!maar ze heeft geen scheef koppie, want de DA zij ook dat ze fors was, duss, hier zie je ook dat ze er niet op staat en dan die andere poot dus aan de linkerkant zit vaak onder haar buik dat je haar poot niet ziet, maar wij gaan a.s. woensdag naar de da ( Gratis inloop gesprek ) en over de blauwe waas gesproken, mij lijkt het dat ze da krijg, maar ze rent wel veel vooral als ze binnen is, dan gaat ze net een spelletje spelen, maar ze springt volgens mij ook ontzettend graag !maar ik vertrouw het eigenlijk ook niet, want als ze achter op haar achterpootjes wilt staan dan valt ze om, ze kan daar niet op staan, vind ik ook heel zielig om te zien !
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Is het geen idee om voor second opinion is bij een andere DA langs te gaan?
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 ik snap jou vraag niet Saf,, sorry maar als ik het goed begrijp : nee, we blijven bij deze dierenarts, wij krijgen al veel korting !!
chacha Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 (aangepast) Saf bedoelt of je niet voor een tweede mening/diagnose naar een andere (KK!) DA kunt gaan. Zoals ik het nu lees/zie vind ik het toch wel wat op EC/(lichte) verlamming van de achterhand lijken, ik heb hier geen ervaring mee en kan er dus naast zitten, maar zo zie ik het nu. wij moeten tot volgende week de medecijnen geven, maar er is a.s. woensdag Gratis inloop gesprek met de da, dus dan gaan we even voor controle, maar hij dacht dat ze de ziekte had van Prolaps, want hij deed ook bij haar neusje kijken, maar nu even in de gaten houden, en mijn zus en ik zijn er zeker van overtuigd dat hij 100% konijnkundug is !wij blijven ook bij die da, hij weet alles ! ( volgens mij zus en ik hé maar wij laten het jullie weten, het Prozyme heb ik ook al binne, heb ik toenstraks alle 5 konijnen al gegeven, en morgen weer opnieuw, ik ga zomenteen eerst nog even de medicijnen doen, en dan is alles voor vandaag gedaan !!maar Stamper zat toenstraks weer heel raar, ze zat met een poot onder haar buik en de andere wees ook naar die kant op ( allebei de poten naar 1 kant, heel vreemd ) maar ik zal alles nog even na vragen woensdag ! Ik snap die vette schuingedrukte zin niet?Heeft hij ook bij zijn neusje gekeken?Voor zover ik gelezen heb heeft dit niks met Prolapse te maken hoor.Zover ik kan weten hoe de DA is (kan ook zijn dat je het onduidelijk schrijft) zou ik allang bij een andere goede DA zitten hoor! Sorry als ik iets fout heb, verbeter me gerust! 10 augustus 2009 aangepast door chacha
Sabbie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 ik snap jou vraag niet Saf,, sorry maar als ik het goed begrijp : nee, we blijven bij deze dierenarts, wij krijgen al veel korting !! Hehe, eindelijk de ware reden dat jullie bij deze 'konijnkundige' dierenarts blijven... :erf:
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Ik bedoelde idd Britt dat het misschien verstandig is om eens naar een andere DA te gaan of eventueel je verhaal evt met foto's eens te mailen naar utrecht. Ik zeg niet dat je nu bij een slechte DA zit, alleen ook een goede DA kan iets over het hoofd zien. Dat gebeurd helaas maar al te vaak.
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 nouu, ik zij zo kan het ook met verlammingsverschijnselen te maken hebben : hij zij: da kan wel, maar dat bleek niet het geval te zijn, maar wel spierzwakte, of misschien hernia, ze heeft een injectie gekregen voor haar rug te ontlasten, wij waren maar in totaal 12 euro kwijt, dat deed hij voor ons, omdat hij ook weet dat wij ons best doen !maar dit heeft ze al best lang hoor, want toen ze binnen was, en ze wou op haar achterpoten staan om iets te kijken, viel ze meteen om, het lijkt net of ze geen kracht in haar achterpoten heeft !
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 nee joh, da is niet de reden hoor, dat we wel eens korting krijgen, want als hij het nog voor de prijs moet dan anders, dan doen we doet, toen met Zwerver en Dribbel moesten we ongeveer 200 euro betalen, en we blijven nog steeds bij deze dierenarts, mijn zus en ik vertrouwen hem, hij helpt ons, en geeft ons daarom ook wel ( eens ) korting, denk je dat dat zou helpen als ik naar Utrecht mail ?kun je mij aub de mail geven van hun ?Alvast bedankt !
Dollie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Dat zou wel een goed idee zijn, maar dat email adres kun je toch zelf ook opzoeken??? Dát is toch niet teveel moeite? :sarcastic:
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 nee dat klopt, maar welke is dat dan ?is het : Dierenkliniek Wilhelmina park ?en zover ik zie werken er 3 mensen : 2 mannen en 1 vrouw ?
Sabbie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/vraag%20aan%20de%20dierenarts%20in%20utrecht.htmlGewoon invullen. (Toch maar een link, omdat ik hier zenuwachtig/geirriteerd van raak..)
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 ik had al gemaild, maar ik kon er geen foto's in krijgen !Bedankt Sabbie
Sabbie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Als ze terugmailen en ze vragen om foto's, kun je gewoon via hotmail (ofzo) de foto's sturen.
Saf Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 houd ons op te hoogte! Erg goed van je dat je ze hebt gemailt Britt.
Britt Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 idd da kan ook Ik luister wel naar het advies van BB ook al ben ik soms eigenwijs
Claire Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 de dierenkliniek heeft gemaild na britt:Het klinkt alsof je konijn E. cuniculi heeft. kijk bij achterhandsproblemen op: http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html Met vriendelijke groet Evert-Jan de Boer
wupsie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 wat hier dus ook al gedacht werd.... hmmm. wel vervelend. maar lijkt me beter dan een beschadiging van een zenuw. dit is mogeljk nog te behandelen. ik zou vandaag nog bellen om te overleggen over de behandeling.
Sabbie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 En dít is dus de reden waarom jullie een andere DA moeten gaan zoeken!Ga zo snel mogelijk op zoek naar een goede dierenarts om de behandeling te starten!Is E.Cuniculi niet besmettelijk?
wupsie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 volgens mij heel erg besmettelijk.alle dieren moeten volgens mij nu al behandeld worden.
Claire Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 ja, het komt bij oudere konijnen voor, heeeel weinig bij jonge konijntjes, ga zo de DA bellen ! en stamper heeeft verlamde of slappe achterpoten
Sabbie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 JULLIE KONIJN IS NIET OUD!!Welke DA ga je bellen?
Claire Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 gewoon de dierenarts die wij altijd hebben !
Sabbie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Terwijl hij de verkeerde diagnose heeft gesteld? Hij is duidelijk niet konijnkundig...Ik vraag me dan ook af of hij wel een goede behandeling kan geven.Waarom ga je nou niet op zoek naar een andere DA?? En denk erom dat álle konijnen nu behandelt moeten worden he?!
nathalie b Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 ja, het komt bij oudere konijnen voor, heeeel weinig bij jonge konijntjes, ga zo de DA bellen ! en stamper heeeft verlamde of slappe achterpoten Dit verschijnsel heet dus verzwakte achterhand :whistle2:
Aanbevolen berichten