Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum. Ik vind het heel fijn omverschillende dingen te lezen over mensen en hun konijnen. :bounce:

Nu even het volgende, ik heb een vosje genaamd Luna met japanse kleuren (foto volgt later). Ze is echt een schat! Ze loopt lekker rond in haar ren, en speelt vollop met haar wc rollen en dergelijke.

Vorige week woensdag ben ik gestart om haar Ijsbergsla te geven, vlak daarna begon ze af en toe te niezen. Vorige week donderdag heeft ze een paar keer flink geniest, ik heb haar gelijk een hooithee gemaakt en de ramen en deuren dicht gedaan. Ik dacht dat ze misschien kou had gevat.

Ik heb ook gelijk opgezocht wat er gebeurd als ze "Snot" zou kunnen hebben. Troep uit haar neus en viezen pootjes ook word ze sterk mager. Dit heeft ze allemaal niet. Ze eet vollop en geniet van haar witlof en peterselie, ik heb de sla gelijk gestopt vorige week.

Ze rent rond, springt op me schoot springt op de bank, en geniet van een lekker stukje aardbei.

Wat kan ik nog meer doen om erachter te komen of me Luna nou ziek is of niet? :(

Groetjes Natalie

Geplaatst:

Je konijn klinkt niet echt ziek als ik dat zo hoor... waarom denk je dat ze ziek is? Omdat ze geniest heeft? Dat doet die van mij ook wel eens hoor, als ik 'm hooi geef of als z'n hok net vers stro heeft.

Geplaatst:

Nou, ik heb een hele zwaare tijd achter de rug. Ik heb meer dan een jaar in de ellende gezeten, zwaar ziek geweest, net overleeft. Ik zat een tijd met de gedachten waarom ik nog op aarde was ik werd heel erg depressief. Sinds ik Luna heb, is heel me leven veranderd ik noem haar ook mijn levensreder :)

Wil haar gewoon nooit meer kwijt :$

Maar bedankt voor je reactie, misschien dat ik een andere bodembeddeking ga proberen.

Geplaatst:

Joh lekker genieten van het beestje! Kan me voorstellen dat je bang bent dat je haar kwijt raakt of dat ze ziek wordt. Dat heb ik ook wel met mijn konijntje, gewoon omdat je super aan het beest gehecht raakt op een gegeven moment. En bij jou is dat dan ook nog eens extra speciaal vanwege je depressie. Heel fijn dat een konijntje je er zo uit kan trekken, het zijn ook bijzondere beestjes!

Ik zit ook altijd in over de nijnen... vreselijk, maar je kunt er niks aan doen vrees ik! Als ze goed eet, poept en plast en vrolijk is zou ik me nergens druk over maken :)

Veel plezier met Luna!

Geplaatst:

Hallo!

Ik ben ook nieuw op dit forum... mijn konijntje niest ook regelmatig, zonder snot uit haar neusje en ze is ook niet ziek, maar haar neusje werd na een tijdje toch wat vochtig ( maar nog steeds geen snot! ) Nu niest ze toch elke 10min, dus neemt ze reeds enkele weken antibiotica...en het is nog niet over, dus morgen ga ik nog eens naar de dierenarts...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .