Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoef, liep vanmiddag in de tuin rond, en opeens sprong ie zo ineens in de vijfer...nouja het leek echt alsof hij er zelf in stapte, maar hij zal wel zijn evenwicht verloren zijn toen hij probeerde langs de baricade heen te glippen die er voor hoort te zorgen dat hij niet verder de tuin in loop (daar waar hij door de hef heen kan enzo). Maar ik heb hem er weer uit kunnen vissen (hij zwom echt een stukje langs de rand, ben ik ff blij dat ze instictief kunnen zwemmen in nood), en hem hem gelijk met twee handoeken droofgewreven en hem verder zelf in de zon laten wassen, wel buiten omdat het daar warmer is dan in huis momenteel en er stond bijna geen wind in onze tuin vandaag. Maar kan hij hier nog nadelige gevolgen aan overhouden waar ik even extra op moet letten de aankomende dagen, longontsteking bijvoorbeeld? of iets anders?

Geplaatst:

Nou toen ik een stuk jonger was ben ik met mijn konijnen wezen zwemmen. Ze waren ingeënt en ik ging met mijn vriendinnen naar een meertje toe. De konijnen wilden zelf graag zwemmen en het was toen 30 graden konijnen kunnen wel goed zwemmen.

Maar het is niet goed! (kwam ik later pas achter toen ik dus wat ouder werd..)

Mijn konijnen hadden er niks aan over gehouden, maar elk konijn is anders.

Ja hij kan wel ziek worden, longontsteking kan wel of verkoudheid of eventueel blaasontsteking.

Geplaatst:

Let op dat hij geen last van zijn oren krijgt..

De kans is niet zo heel groot, maar door de bacterien die in het vijverwater zitten is die mogelijkheid er wel...

Hier hebben we hetzelfde gehad met onze Vlaam, die liep pardoes de vijver in terwijl wij toe stonden te kijken.

Heel apart...

Daarna heb ik nooit meer rustig gezeten als ze door de tuin liepen.....

Geplaatst:

de vijfer staat net een week of twee, dus veel slechte bacteriën zullen er nog niet inzitten lijkt me. Maar ik houd het in de gaten, wat zijn de symptomen waar ik op moet letten?

Ja ik stond ook wel even frapant te kijken, hij was even daarvoor ookal met zn voorpoten erin gekomen, maar toen was het wel als ie dacht "hè jakkes dat is nat". Gelukkig wordt deze zomer nog de ren gebouwd en dan kan hij daar in, kan ie ook niet meer bij de vijfer. Tis wel een dondersteen, heb hem nu 2 weken en hij is al ontsnapt (liep 2 tuinen verder) en is al in de vijfer gedonderd... what's next?!

Geplaatst:

what's next? misschien dat hij uitgebreid gaat liggen in de grote waterbak die je voor je andere dieren in de tuin zet? dat doet die van mij namelijk, en die is ook echt een uitbreker, net als jouw nijn haha.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .