Kim1982 Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Hallo allemaal, Heb net een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor 20.15 uur. Het volgende is het geval:1,5 week terug ben ik met mn konijntje naar de dierenarts geweest ivm schilfertjes. Dit was gelukkig niets, maar toen heb ik meteen aangegeven dat ik vind dat hij de laatste tijd "strompeld". Hij kan gewoon rennen en is levendig en eet goed, alleen heb ik het idee dat hij niet volle kracht kan geven op zijn pootjes. Dierenarts heeft toen bloed afgenomen om te laten controleren op E. Cuniculi en heb preventief Panacur meegekregen. Vandaag de uitslag gekregen en het is geen E. Cuniculi. Ik ga zo met hem langs om foto's te laten maken of daar misschien iets op te zien is. Heeft iemand van jullie een idee waar hij last van kan hebben of komt het iemand bekend voor? Bedankt alvast
boghy Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Ik heb geen flauw idee, maar weet je inmiddels iets meer na je bezoek aan de DA?
Chani Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 mijn eerste konijn had ook moeite met kracht zetten op zn achterpootjes, maar dat kwam omdat hij een hersenontsteking had gehad omdat hij pasteurella had. maar in dat geval zou je nijn echt veel meer verschijnselen moeten vertonen hoor.
Kim1982 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Dierenarts heeft 2 foto's gemaakt en daar was niets vreemds op te zien, zag er allemaal goed uit. De komende 2 weken kan ik hem Metacam geven om te kijken of dat iets oplevert. Het is vooral een binnenkonijn en met goed weer gaat hij naar buiten. Maar als hij binnen is dan gaat hij wel eens de trap op en loopt naar mn kamer, zou hij zich hiermee misschien iets geblesseerd kunnen hebben? Ben dat vergeten te zeggen tegen de dierenarts...denk dat ik haar nog een mailtje stuur.
Jsmn Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Heeft hij verder geen andere klachten dan? Minder eten, veel drinken, afgevallen, wat dan ook?
Kim1982 Geplaatst: 5 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2009 Nee eigenlijk niet, er is verder niets aan hem te merken....(gelukkig!)
Aanbevolen berichten