Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw hier op BunnyBunch!!

Ik heb een probleem met het feit dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen!!

Vannacht vond ik mijn konijn met een scheef koppie en hij loopt rondjes en valt om naar 1 kant..

Ook bewegen zijn oogjes steeds heen en weer..

Ik ben naar de dierenarts gegaan vanochtend,en die heeft Charlie een prik gegeven met een sterke ontstekingremmer en ik moet morgen terugkomen..

Ook wil hij niet eten en drinken..

Het gaat volgens mij alleen maar slechter met charlie en ik weet niet zo goed wat ik moet doen??

Kan ik hem dit nog wel aandoen om tot morgen te wachten?

Ik hoop dat er iemand wat tips heeft!

Ik ben er erg verdrietig van om hem zo te zien...(Hij is nog maar 4!)

Heb vannacht ook haast niet geslapen!

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij heeft je konijn torticollis. Wat je best doet is je konijn in een kleiner hokje steken, bekleed met handoeken of dekens, want anders kan ie zichzelf bezeren als ie omvalt. Als hij niet eet of drinkt zul je hem moeten helpen (dwangvoeren).

Wat heeft de DA precies gezegd?

aangepast door kathytjeuh
Geplaatst:

Met een spuitje geprakte biks gemengd met water in zijn mondje duwen. Dit klinkt als een ooronsteking of e.cuniculi. Ik zou zo snel mogelijk naar een Konijnkundige DA gaan, want je konijn moet als hij dat heeft met panacur behandeld worden!

Geplaatst:

Staat er op deze lijst misschien een dierenarts bij jou in de buurt?

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Dan zou ik daar eens heen bellen. Verder is het belangrijk dat je konijntje wel voeding binnenkrijgt, anders vallen zijn darmen stil. Kathy noemde al Olvarit babyvoeding, je zou eventueel ook biks nat kunnen maken tot het een soort papje wordt en dan met een spuitje (zonder naald natuurlijk) in het bekkie van je konijn spuiten.

Het is voor ons ook wel handig om te weten wat je dierenarts gezegt heeft.. Wat was zijn diagnose, wat heeft je konijn precies? Middenoorontsteking? E. cuniculi?

Geplaatst:

Dan ga ik zo snel olvarit halen..

De dierenarts zei dat er waarschijnlijk ergens een onsteking zit?

Hij was niet echt duidelijk alleen dat we 24 uur moetten afwachten en dan kijken hoe het gaat..

Maar ik ga idd eens kijken of ik een andere da,kan vinden!!

Hij ziet er zo ziek uit..

Bedankt voor alle (snelle reactie's!)

Geplaatst: (aangepast)

Okay.. Het zou inderdaad wel een (oor)ontsteking kunnen zijn geloof ik, maar de kans dat het E. cuniculi, een parasiet in de hersenen, is, is ook groot. In dit geval zou een konijnkundige dierenarts voor een ontsteking én voor E. cuniculi behandelen, om zeker te zijn. Je kunt nu het beste zo snel mogelijk Panacur gaan geven (dit moet zes weken lang). Hier vind je een hoop informatie over E. cuniculi. Het is altijd handig dit even door te lezen, dan weet je zelf ook een klein beetje waar je het over hebt..

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Dan zou ik idd maar vlug een andere zoeken, dit klinkt nogal vaag.

Deze klachten kunnen verschillende oorzaken hebben.

Mocht je in de buurt van Utrecht wonen dan zou ik naar Whilhelminapark gaan.

Geplaatst:

Dan kun je beter direct na de DA gaan, en eentje die konijnkundig is. Hoe eerder je er bij bent, hoe meer kans op herstel. De hoeveelheid kans dat hij het haalt durf ik niet te zeggen, ik heb zelf op het moment ook een konijn met E.cuniculi en dat gaat nog redelijk goed, maar ik was er dan ook op tijd bij, en het kan nog steeds misgaan.

Het eerste wat je nu echt moet doen is zo snel mogelijk een konijnkundige DA zoeken en er heen met je konijn, vertel dan meteen dat je vermoed dat hij dit heeft.

Geplaatst:

Ja 1 pootje doet het niet zo goed..

En bedankt voor de steun,is best lastig mensen zeggen steeds het is maar een konijn,

dan is het best lastig om je zorg en verdriet te delen..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .