Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Ik ben nieuw hier op BunnyBunch!!Ik heb een probleem met het feit dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen!!Vannacht vond ik mijn konijn met een scheef koppie en hij loopt rondjes en valt om naar 1 kant..Ook bewegen zijn oogjes steeds heen en weer..Ik ben naar de dierenarts gegaan vanochtend,en die heeft Charlie een prik gegeven met een sterke ontstekingremmer en ik moet morgen terugkomen..Ook wil hij niet eten en drinken..Het gaat volgens mij alleen maar slechter met charlie en ik weet niet zo goed wat ik moet doen??Kan ik hem dit nog wel aandoen om tot morgen te wachten?Ik hoop dat er iemand wat tips heeft!Ik ben er erg verdrietig van om hem zo te zien...(Hij is nog maar 4!)Heb vannacht ook haast niet geslapen!
kathytjeuh Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 (aangepast) Volgens mij heeft je konijn torticollis. Wat je best doet is je konijn in een kleiner hokje steken, bekleed met handoeken of dekens, want anders kan ie zichzelf bezeren als ie omvalt. Als hij niet eet of drinkt zul je hem moeten helpen (dwangvoeren).Wat heeft de DA precies gezegd? 3 augustus 2009 aangepast door kathytjeuh
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Met wat kan ik hem het beste voeren,en hoe??
YvonneH Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Heeft jouw da verstand van konijnen?Ik vraag me idd ook af waar jouw da aan denkt.
kathytjeuh Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Eén of andere ontsteking waarschijnlijk, ? volgens mij heb je niet zo'n konijn-kundige DA...
kathytjeuh Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 dwangvoeren met olvarit babyvoeding wortel en naar een (andere?) dierenarts ...
Sascha Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Met een spuitje geprakte biks gemengd met water in zijn mondje duwen. Dit klinkt als een ooronsteking of e.cuniculi. Ik zou zo snel mogelijk naar een Konijnkundige DA gaan, want je konijn moet als hij dat heeft met panacur behandeld worden!
Dollie Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Staat er op deze lijst misschien een dierenarts bij jou in de buurt? http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html Dan zou ik daar eens heen bellen. Verder is het belangrijk dat je konijntje wel voeding binnenkrijgt, anders vallen zijn darmen stil. Kathy noemde al Olvarit babyvoeding, je zou eventueel ook biks nat kunnen maken tot het een soort papje wordt en dan met een spuitje (zonder naald natuurlijk) in het bekkie van je konijn spuiten. Het is voor ons ook wel handig om te weten wat je dierenarts gezegt heeft.. Wat was zijn diagnose, wat heeft je konijn precies? Middenoorontsteking? E. cuniculi?
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Dan ga ik zo snel olvarit halen..De dierenarts zei dat er waarschijnlijk ergens een onsteking zit?Hij was niet echt duidelijk alleen dat we 24 uur moetten afwachten en dan kijken hoe het gaat..Maar ik ga idd eens kijken of ik een andere da,kan vinden!!Hij ziet er zo ziek uit..Bedankt voor alle (snelle reactie's!)
Dollie Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 (aangepast) Okay.. Het zou inderdaad wel een (oor)ontsteking kunnen zijn geloof ik, maar de kans dat het E. cuniculi, een parasiet in de hersenen, is, is ook groot. In dit geval zou een konijnkundige dierenarts voor een ontsteking én voor E. cuniculi behandelen, om zeker te zijn. Je kunt nu het beste zo snel mogelijk Panacur gaan geven (dit moet zes weken lang). Hier vind je een hoop informatie over E. cuniculi. Het is altijd handig dit even door te lezen, dan weet je zelf ook een klein beetje waar je het over hebt.. 3 augustus 2009 aangepast door Dollie
YvonneH Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Dan zou ik idd maar vlug een andere zoeken, dit klinkt nogal vaag.Deze klachten kunnen verschillende oorzaken hebben.Mocht je in de buurt van Utrecht wonen dan zou ik naar Whilhelminapark gaan.
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Oke,dan bel ik straks naar de Da en vraag of ik panacur kan komen halen..
Dollie Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Heb je al een DA op de lijst kunnen vinden? Mocht je inderdaad in Utrecht wonen, dan zou ik doen wat Yvonne zegt, dan weet je 100% zeker dat je goed zit.
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Ik woon trouwens in Barendrecht..
Jsmn Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Ik raad je aan hier even te kijken:http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/torticollis.html En als hij EC heeft moet je direct met panacur beginnen!
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Net gekeken,en het is precies wat charlie heeft!!!!
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Hoeveel kans heeft charlie op beter worden?
Jsmn Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Dan kun je beter direct na de DA gaan, en eentje die konijnkundig is. Hoe eerder je er bij bent, hoe meer kans op herstel. De hoeveelheid kans dat hij het haalt durf ik niet te zeggen, ik heb zelf op het moment ook een konijn met E.cuniculi en dat gaat nog redelijk goed, maar ik was er dan ook op tijd bij, en het kan nog steeds misgaan. Het eerste wat je nu echt moet doen is zo snel mogelijk een konijnkundige DA zoeken en er heen met je konijn, vertel dan meteen dat je vermoed dat hij dit heeft.
kmimmie Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 is jou nijn ook verlamd aan zijn achterpoten??verder vee; sterkte ermee
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Ja 1 pootje doet het niet zo goed..En bedankt voor de steun,is best lastig mensen zeggen steeds het is maar een konijn,dan is het best lastig om je zorg en verdriet te delen..
Tanja'tje Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 (aangepast) :(... 3 augustus 2009 aangepast door Tanja'tje
Jsmn Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Ik denk dat iedereen hier een hekel heeft aan de mensen die dat zeggen hoor:mdr: Dus wees maar niet bang dat wij dat vinden
Aanbevolen berichten