Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw hier op BunnyBunch!!

Ik heb een probleem met het feit dat ik niet zo goed weet wat ik moet doen!!

Vannacht vond ik mijn konijn met een scheef koppie en hij loopt rondjes en valt om naar 1 kant..

Ook bewegen zijn oogjes steeds heen en weer..

Ik ben naar de dierenarts gegaan vanochtend,en die heeft Charlie een prik gegeven met een sterke ontstekingremmer en ik moet morgen terugkomen..

Ook wil hij niet eten en drinken..

Het gaat volgens mij alleen maar slechter met charlie en ik weet niet zo goed wat ik moet doen??

Kan ik hem dit nog wel aandoen om tot morgen te wachten?

Ik hoop dat er iemand wat tips heeft!

Ik ben er erg verdrietig van om hem zo te zien...(Hij is nog maar 4!)

Heb vannacht ook haast niet geslapen!

Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij heeft je konijn torticollis. Wat je best doet is je konijn in een kleiner hokje steken, bekleed met handoeken of dekens, want anders kan ie zichzelf bezeren als ie omvalt. Als hij niet eet of drinkt zul je hem moeten helpen (dwangvoeren).

Wat heeft de DA precies gezegd?

aangepast door kathytjeuh
Geplaatst:

Met een spuitje geprakte biks gemengd met water in zijn mondje duwen. Dit klinkt als een ooronsteking of e.cuniculi. Ik zou zo snel mogelijk naar een Konijnkundige DA gaan, want je konijn moet als hij dat heeft met panacur behandeld worden!

Geplaatst:

Staat er op deze lijst misschien een dierenarts bij jou in de buurt?

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/19037-lijst-konijnkundige-dierenartsen-vernieuwd.html

Dan zou ik daar eens heen bellen. Verder is het belangrijk dat je konijntje wel voeding binnenkrijgt, anders vallen zijn darmen stil. Kathy noemde al Olvarit babyvoeding, je zou eventueel ook biks nat kunnen maken tot het een soort papje wordt en dan met een spuitje (zonder naald natuurlijk) in het bekkie van je konijn spuiten.