Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal

Om voorop te stellen. Mijn Vlekkie is nu helemaal gezond. Maar dat is hij niet altijd geweest. Ik ben in de twee jaar dat ik hem heb misschien al wel 10-15 keer naar de dierenarts geweest omdat hij in het begin heel ziek was. Ik ben bij verschillende artsen geweest, maar geen van deze dierenartsen waren terug te vinden op het forum als konijnkundige dierenartsen. Hebben jullie ervaring met een van de volgende dierenartsen? Dan weet ik bij welke dierenarts ik volgende keer zal gaan.

Dierenarts Schep (dierenkliniek De Hoekschewaard in Oud-Beijerland)

Dierenarts Strooaert (Sterkliniek dierenartsen Oud-Beijerland + nevenvestigingen in de buurt)

Dierenarts van Eert (Oud-Beijerland/ Zinkweg op het Vuurbaken)

Geplaatst:

Als dierenartsen niet op onze lijst genoemd worden, betekent dat niet dat ze pertinent niet konijnkundig zijn.

Onze lijst is, in tegenstelling tot veel andere lijsten op het internet, samngesteld puur op ervaringen van onze eigen leden.

De dierenartsen op onze lijst zijn dus dierenartsen waar een lid van hier een goede ervaring mee heeft.

Heb je zelf al eens contact opgenomen met de drie bovenstaande dierenartsen om wat vragen te stellen?

Door bepaalde vragen te stellen kun je wel een beetje inschatten ofr ze iets van konijnen weten ja of nee...

Een van die vragen is bijvoorbeeld of een konijn nuchter moet zijn voor narcose.

Beantwoord de dierenarts dit met JA, dan weet je dat je heel snel moet ophangen en daar weg moet blijven!

Geplaatst:

Mijn konijn is bij Strooaert onder narcose geweest. Hij was toen niet nuchter. Er is niet eens gesproken over nuchterheid voor die narcose.

Ik weet dat het geen officiële lijst is op dit forum. Ik wil wel graag ervaringen horen, want ik heb alleen mijn eigen ervaringen met deze dierenartsen en die zijn niet altijd even goed.

Stooeart vermeld trouwens op de website extra cursussen te volgen om konijnkundig te zijn en geschikt te zijn voor tandheelkunde voor konijnen http://www.stroowaert.nl/

Geplaatst:
In dat egval, kan ik dan mijn da aanmelden voor op de lijst, of hoe moet dat gedaan worden?

Je kunt mij een pb sturen met de gegevens van je dierenarts en erbij vermelden waarom jij vind dat die konijnkundig is.

Geplaatst:
Mijn konijn is bij Strooaert onder narcose geweest. Hij was toen niet nuchter. Er is niet eens gesproken over nuchterheid voor die narcose.

Ik weet dat het geen officiële lijst is op dit forum. Ik wil wel graag ervaringen horen, want ik heb alleen mijn eigen ervaringen met deze dierenartsen en die zijn niet altijd even goed.

Stooeart vermeld trouwens op de website extra cursussen te volgen om konijnkundig te zijn en geschikt te zijn voor tandheelkunde voor konijnen http://www.stroowaert.nl/

Je hebt met alledrie dus al ervaring maar je ervaringen ermee zijn niet goed of hoe moet ik het begrijpen?

Het is goed dat je konijn toen niet nuchter was! Konijnen mogen namelijk nooit nuchter zijn voor een ingreep.

Geplaatst:

Met Schep heb ik niet zo'n goede ervaring. Hij ratelde aan een stuk door en ik kon er geen woord tussen brengen. Hij heft mijn konijn toen ook niet goed behandeld.

Strooaert heb ik goede ervaring. Hij heeft mijn konijn goed behandeld. Ik heb me alleen helemaal scheel betaald. Dat wordt aardig onbetaalbaar met een konijn dat elke paar maanden zijn kiezen moet laten knippen. Strooaert doet dat namelijk alleen onder narcose.

Met van Eert heb ik ook goede ervaringen. Hij heeft mijn konijn goed behandeld. hij knipt kiezen als hij gewoon wakker is en is niet duur. Mijn konijn vond hem het prettigst van alledrie. Het rook daar binnen alleen wel een beetje muf en naar dieren. De wachtkamer en behandeltafel en administratie gebeurd allemaal in dezelfde ruimte.

Ik weet niet welke dierenarts het beste is voor konijnen. Daarom wil ik graag weten of jullie bij een van deze dierenartsen geweest zijn en wat jullie ervaring is met deze artsen.

Geplaatst: (aangepast)

Kiezen knippen?? Je bedoelt haakjes laten weghalen? Knippen is sowieso niet goed, ik meen dat de tanden zouden kunnen splijten, maar de kiezen knippen kán volgens mij niet eens? Ik geloof ook dat het beter is haakjes onder narcose weg te laten halen, omdat de dierenarts dan zekerweten overal bij kan.. En het nogal pijnlijk en stressvol is voor het konijn, zijn bekkie zo ver open.. Ik vind het niet zo raar dat je ene dierenarts dat alleen odner narcose wil doen hoor.

aangepast door Dollie
Geplaatst:

Ja ik bedoel haakjes knippen. Mijn konijn krijgt er geen stress van. Elke twee maanden onder narcose lijkt me trouwens helemaal niet goed. De haakjes worden echt geknipt. Ik ben er altijd bij als hij dat doet.

Knippen van voortanden is geloof ik idd niet goed, maar volgens mij kan kiezen geen kwaad

Geplaatst:

Bij kiezen kunnen haakjes idd geknipt worden.

Dat is bij Ko ook eens gebeurd omdat hij te slecht was voor narcose.

Ze heeft toen de haakjes gekipt en daarna bij gevijld.

Geplaatst:

Mijn dierenarts zei toen dat het niet kon.. Waarom weet ik niet eens meer, zal mijn vader eens vragen, die knipte vroeger de (olifants)tanden van hun konijn zelf bij.. Dus die was enorm geinteresseert en heeft er een heel gesprek over gevoerd. Maar goed, mijn DA is ook niet konijnkundig dus wat dat betreft.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .