Nimfee Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Hallo, Bij mij thuis heeft mijn gerbil bloedluizen... Ik heb haar al behandelt en haar hok met dettol schoongemaakt, maar morgen ga ik ander spul halen om het schoon te maken. Dat ga ik ook gebruiken voor de konijnen en voor de caviahokken. Maar zijn er nogmensen met tips? Wat kan ik het beste gebruiken tegen bloedluizen voor de konijnen? Ik heb Ivomec meegekregen, ik weet dat dat bij cavia's wel gebruikt wordt... Maar bij konijnen ook? Ik heb geenidee of de konijnen en cavia's bloedluizen hebben, toen ik er achter kwam heb ik alleen het gerbilhok schoongemaakt en ben ik voor de zekerheid de schuur niet meer in geweest, en nu ben ik niet thuis...Maar ik wil al mn dieren sws behandelen tegen bloedluis en alles schoonmaken. Maar goed, iemand nog tips of ervaringen? Groetjes Daniƫlle
Britt Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 zitten ze binnen ?het kan zijn van katten heb ik gelezen, de mijne hebben het waarschijnlijk ook !
Nimfee Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Mijn konijnen & cavia's zitten buiten, mijn gerbil & hamsters binnen...
Mireille Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Op zoek gaan naar iemand met verstand van dieren.Bloedluizen lusten alleen maar vogelbloed en dat van alle vogelachtige soorten.Tenzij jij inene bekeerde bloedluizen hebt lijkt het me erg stug
Nimfee Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Dan is het bloedmijt, maar ze zitten gewoon ook op huisdieren. Mijn gerbil was bijna dood, en ik kon ze zo zien. Er zijn meerdere mensen die een plaag hebben gehad, ze zitten dus niet alleen op vogels.
wupsie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 ik heb inderdaad ok nog nooit gehoord dat ze op adere dieren dan kippen en vogels zitten. misschien kun je een foto maken waarop ze te zien zijn en herkent iemand het hier?
Nimfee Geplaatst: 10 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2009 Naja dat gaat lastig, ze zijn heel klein... Als het goed is is straks een groot deel weg oomdat ik net alles heb schoongemaakt. maar ik verzin niets, het zijn kruipende kleine beestjes die vol bloed zitten (nouja nu zaten...)
Petradhd Geplaatst: 11 augustus 2009 Geplaatst: 11 augustus 2009 Op zoek gaan naar iemand met verstand van dieren.Bloedluizen lusten alleen maar vogelbloed en dat van alle vogelachtige soorten.Tenzij jij inene bekeerde bloedluizen hebt lijkt het me erg stugBloedluizen lusten wel degelijk het bloed van knagertjes hoor :whistle2: Er zijn al meer dan genoeg mensen die knagers zijn kwijtgeraakt aan bloedluis (=bloedmijt). Er staat mij iets van bij dat bloedluizen niet door de huid van grotere knagers als cavia's en konijnen kunnen komen, maar zeker weten doe ik het niet.Misschien heb je hier wat aan: http://www.kleineknaagdieren.nl/artikelen/diverse/20071005-bloedmijt/index.phphttp://www.refona.nl/refona/pages/nl/dutchy-s-r.php
Aanbevolen berichten