Claire Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 hoiihoii,we zagen dat snuggel kleine zwarte beestjes in de vacht had, en we zijn er mee na de DA geweest. Het baasje van Bobbie en daar de zoon van is ook DA. En het zijn luizen, geen vlooien, ze springen niet, ze bewegen wel. En Stamper heeft ze dus ook. Die zit bij snuggel. En we hebben net snoopy gecontroleerd ( omdat zei ook wit is met grijs ) en ja hoor, zei ook. Dus hebben teddy & zwerver ze ook. We gaan nu druppeltjes halen bij de pets place. En dan in de nek druppelen. En hopen dat het maar over gaat.
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Wat k*t zeg! Maar hoe krijgen ze luizen dan?
Rian Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Kun je luizen dan ook bestrijden met druppels in de nek? Ik denk dat dat voor nu weinig zin heeft, de stof wordt in het bloed opgenomen en werkt dan pas na enkele weken. Ik ben bang dat je een shampoo moet halen, anders krijg je die luizen niet weg.Vreemd dat de DA daar niks over gezegd heeft. Raadde hij/zij aan om in de nek te druppelen?
Rian Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 (aangepast) Ik las net dat luizen witgeel zijn, dus als je zwarte beestjes ziet, zijn dat geen luizen! De DA zei dus dat het luizen waren??En als ik je nog een tip mag geven: maak het hok /de hokken helemaal schoon, want gegarandeerd dat er eitjes liggen en die komen na een tijdje uit, das niet handig. 1 augustus 2009 aangepast door Rian
Claire Geplaatst: 1 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2009 (aangepast) ow, volgens hem waren het luizen ja, en we moeten in de nek druppelen. en bedankt, we maken het hok helemaaaal schoon. En misschien hebben ze het overgenomen van de katten van onze buren, die zitte altijd bij onze konijnen. 1 augustus 2009 aangepast door Claire
Rian Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Ok, wat voor middel heb je om in de nek te druppelen? Heeft de DA niks gezegd over shampoo of poeder om de luizen meteen te doden? Met die druppels denk ik toch echt dat je nog wel een tijdje luizen blijft houden bij je nijnen, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
JoBoris76 Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Ik zou ook geen druppels bij een dierenwinkel halen maar bij een dierenarts. Dat werkt toch vaak beter.
Rian Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Ja, maar de DA heeft dit niet aanbevolen, ik vind dat eigenlijk raar. Was het wel een goede DA, of een huis-tuin-en keuken DA?
Claire Geplaatst: 1 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2009 nee een goede, we hebben 3 doosjes gehaald. Anti-parasiet 150 staat erop. Voor luizen, schurftmijt en wormen. 750 is 1 pipet. In elk doosje zitten 4 pipetten. Dus bij elk konijn 2 pippetten maar bij teddy 3 omdat die zwaarder is. Hopelijk gaat het dus over. we weten niet of het zwart is, ze zijn heeel erg klein. Maar ze bewegen, en de DA is thuis hea, die heeft dus goed gekeken, en dat is echt een goede DA !! hopelijk gaat het over, en ga ze nu helpen.
Claire Geplaatst: 1 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 1 augustus 2009 we hebben ze allemaal gedaan, en nu afwachten !!
_Danielle Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 En je weet zeker dat het veilig spul is voor konijnen?
Wim en Esther Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Zijn het niet gewoon onweersbeestjes? Die zitten hier momenteel overal, ook op de vacht van de konijnen.
Chani Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 dat spul wat je gekocht hebt is inderdaad ook voor konijnen geschikt, staat er ook op vermeld. ik gebruik het ook, en het helpt denk ik wel, want mijn nijnen hebben nooit beestjes. maar als ze zwart zijn, zijn het geen bloedluizen denk ik. maar in feite maakt het niet zoveel uit, want dat spulletje dood allerlei parasieten, zelfs wormen.
Britt Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 ja, maaar er is wel een probleem, je moest het in de nek druppelen zodat het konijn er niet af kan likken, maar de konijnen likken het bij elkaar op ?! is dat erg ?
Dollie Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Uh, wat denk je zelf Britt.. Goed kan het nooit zijn, chemisch spul dat ze van zichzelf niet af mogen likken, dus bij elkaar ook niet.. -.-'
Rian Geplaatst: 2 augustus 2009 Geplaatst: 2 augustus 2009 Ja, dat is erg! Je moet ze natuurlijk niet bijelkaar zetten als je ze behandeld. Bij Stronghold is het zo dat ze minimaal 6 uur gescheiden moeten zitten.
Britt Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 oww, nou we gaan woensdagavond tussen 4 en 5 toch nog even naar de DA om te laten chekken voor de zekerheid.bedantk voor jullie advies !!
Britt Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 oww, nou we gaan woensdagavond tussen 4 en 5 toch nog even naar de DA om te laten chekken voor de zekerheid. ( en dat kost niks om het na te laten kijken !bedantk voor jullie advies !! nu heb ik nog een vraagje, hij heeft ( zag ik net ) een kale plek op zijn achterste en 1 gedeelte daarvan is rood, als het bloedluizen zijn, kan het dan zijn dat ze daar bloed opzuigen of hoe dan ook ??, want het is rood ( en de andere gedeelte is gwn roze ) als huidskleur.maar ik weet niet wat het is, ik heb even een foto gemaakt:onduidelijk maar ik kan er niet meer van maken ! ik hoor het graag van jullie
Ingrid M Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Euh tip? Ga vandaag nog naar de dierenarts ipv woensdag pas...
Britt Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 nouu, we hebben het gezegt, en ze zijden woesndag nou, waarschijnlijk komt ermorgen nog 1
Britt Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 een dierenarts Kiwi, maar dat gaat nou niet door, morgen tussen 4 en 5 naar de dierenarts,. ik hou het wel goed in de gaten
Nimfee Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Ik denk dat je bloedluizen hebt... Het beste om bloedluizen te bestrijden is halamid kopen en daarmee het hok mee schoon te maken, dettol werkt daar niet tegen. Je moet het hok wel heeeel goed uitspoelen, want dat spul is wel giftig. Dan zou ik nog een spray kopen voor in het hok tegen luizen (bogena/bogeda birdspray) en een spray voor buiten. En dan natuurlijk je dieren zelf behandelen.Ik heb trouwens hiervoor ivomec meegekregen. Werkt dat goed tegen luiz (bloedluis)?
Mireille Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 bloedluis zal je alleen op vogels vinden omdat die alleen vogelbloed lusten.Lijkt me dus erg stug dat jij bekeerde bloedluizen hebt die inene wel konijnenbloed lusten.Bloedluizen zijn daarnaast niet zwart.
Nimfee Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Bloedluizen/mijt zitten wel op huisdieren...
Aanbevolen berichten