zomertje Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Stella (voedster, vrijdag gecastreerd) heeft op de dag zelf en de dag na de castratie ook mondjesmaat gegeten. Ze was erg rustig en liep weinig rond. Heb haar ook van alles aangeboden. Maar nu, twee dagen later, is ze weer eigenwijs aan het rondsnuffelen en weet niet hoe snel ze een blaadje lof moet pikken als ik dat in de ren gooi.
Debbie Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Ik zit toch te twijfelen om te gaan dwangvoeren, al is het maar 1 ml.Ze wil niet drinken en heeft tot nu toe dus wat wortelloof en peterselie op, maar echt veel kan ik het niet noemen.Bovendien zijn haar oren koud en ik vind het nekje ook wat koud, dus ik ga toch een kruikje klaarmaken...
Debbie Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Ze heeft 3 ml olvarit vrijwillig opgelikt, en 3 ml juvenile (die dwangvoeding) ik wil haar nog niet optillen en dwingen, het is allemaal ingrijpend genoeg geweest. Ze heeft wel dorst en drinkt uit het spuitje, maar niet uit het flesje of bakje??? Dus kom nu regelmatig met mijn spuitje controleren of ze dorst heeft.. en blijf pesten met eten maar ze draait haar kont om. Tis wel een zielig hoopje konijn zo hoor.. Maar ze is alert en zodra ik mors met het voeren gaat ze zich gelijk wassen.. Dat lijkt me wel een goed teken.
Yvon Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Heb je net een pb gestuurd, maar zie dat je ook een topic hebt geopend Wat fijn dat de operatie zo goed is verlopen, nu is het wachten op een spoedig herstel. Dat ze al zoveel keutels heeft gelegd is zeker een goed teken.. ze eet nu minder, maar dat is nog altijd beter dan niets lijkt me? Blijf dr gewoon plagen met voedsel en drinken, goede manier zo van het spuitje! Succes.. en ben ook benieuwd hoe het nu gaat
Debbie Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Binky staat momenteel op mijn slaapkamer (de honden zouden haar beneden niet met rust laten) en vannacht heb ik een schemerlampje aangelaten zodat ik zodra ik even wakker werd meteen goed kon zien hoe het ging. Ik heb vannacht maar weinig geslapen, elk moment dat ik wakker werd dacht ik dat het al een paar uur later was, maar dat was dan een minuut of 10.heb haar vannacht zien drinken uit het bakje, maar nog steeds gooit ze hem omver (telkens de vloer vol water haha) Dus geef haar om de zoveel tijd met het spuitje want het is best warm. Gek genoeg drinkt ze dan wel. Eten gaat ook beter, vandaag heeft ze 3 rozijntjes op, paar sprietjes hooi, een paardenbloem, behoorlijk wat wortelloof, een paar takjes peterselie en selderij en ook een paar hapjes wortel. Ze zit nog veel op dezelfde plek, ze is duidelijk nog erg moe en ontdaan, en het allergekste is hoe blij ze is met een aai over haar bol. Dit wilde ze nooit van mij en nu gaat ze er helemaal bij liggen. De pijnstilling vanmorgen was nog een heel gedoe. Mevrouw ging op de loop haha. Uiteindelijk heeft mijn moeder haar op weten te pakken en kon ik het in haar bekje spuiten. Hoe meer ik haar pest met eten hoe langer het duurt voor ze een hap neemt... Madam wil laten weten dat ze nog steeds alles zelf wil uitmaken, haha. Dus ik ververs alles regelmatig, leg het bij haar in de buurt en dan wil het wel aardig. Haar keutels waren vandaag misvormder dan die van gister, ik denk dus toch dat het te maken had met het punt dat ze een uur voor de operatie gegeten heeft en dat die nog goed verwerkt zijn ofzo.Maar ze keutelt iniedergeval nog steeds, ook een redelijk grote blindedarm keutel, maar dat zal te maken hebben met de olvarit. Hou jullie op de hoogte! (ze heeft trouwens ondanks de warmte gister, dankbaar gebruik gemaakt van de kruik. Ze heeft er de hele nacht naast/op gelegen)
zomertje Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Lijkt een beetje op hoe Stella reageerde. Kleine beetjes eten, weinig bewegen, wel graag knuffels ontvangen terwijl dat normaal best eng is. Morgen zal het een stuk beter moeten zijn.
Debbie Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Nou het gaat al een heel stuk beter inderdaad!Net pijnstilling gegeven, ik heb het op peterselie gedruppeld en toen at ze het zo op. Eerst hadden we basilicum geprobeert maar ze rook het en ze pakte elk basilicum blaadje zonder de pijnstilling hahaha! Inmiddels poept ze weer helemaal zoals normaal, de keutels zijn iets donkerder en misvormder maar gaat prima op het toilet.Ze heeft weer babbeltjes en groenvoer gaat er prima in. Ik verwacht geen grote problemen meer.
zomertje Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 Stella is al weer uit op vandalisme, dus met haar gaat het ook goed
Debbie Geplaatst: 5 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2009 Hihi, goed om te horen. We kunnen trots zijn! Binky eet alweer steeds meer en is alweer druk aan het markeren, hihi:love:
Yvon Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 Ohh dat klinkt echt super.. en snel herstel ook als ik het zo lees!
Aanbevolen berichten