Karina Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Een paar maanden geleden ben ik voor het eerst protexine gaan proberen. Snuf heeft erg lange haren inmiddels en wil ze nog wel eens opeten. Met als gevolg dat er geen of harige keutels uitkomen. Hij was al een tijdje in de rui, dus ik ben protexine gaan proberen. En het helpt! Nu wilde ik ermee stoppen, omdat ik het idee had dat het goed ging en teveel gebruik ervan ook niet goed kan zijn. Helaas ging het keutelen dus ook weer achteruit, dus weer protexine gegeven via de witlof. Inmiddels zijn we toch wel wat weekjes verder en ik probeer het zo min mogelijk te geven. En jawel, meneer krijgt er weer geen keuteltje uit. Hoelang mag je protexine eigenlijk geven en is het schadelijk op de lange termijn? Hoop dat iemand het hier weet.... :bounce:
Dollie Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Uhm, als ik dan je topic een klein beetje mag lenen en van iemand een duidelijke uitleg kan krijgen van de precieze werking van protexine (en het verschil met prozyme)? Want ik onthoud/begrijp het maar niet
Karina Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 Prima hoor Ik heb net even de zoekfunctie gebruikt. Het verschil is dat prozyme het voedsel rondom de haren in de darmen afbreekt en protexine de darmflora stimuleert. Het verschil is dus niet zo heel groot. De werking is anders, maar het effect is hetzelfde (aldus Caroline in die topic http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/20481-prozyme-2.html)
Mireille Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 Prima hoor Ik heb net even de zoekfunctie gebruikt. Het verschil is dat prozyme het voedsel rondom de haren in de darmen afbreekt en protexine de darmflora stimuleert. Het verschil is dus niet zo heel groot. De werking is anders, maar het effect is hetzelfde (aldus Caroline in die topic http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/20481-prozyme-2.html) dan zit daar wel degelijk een verschil en moet je niet de oorzaak van het niet keutelen alleen bij de haren zoeken.
wupsie Geplaatst: 10 augustus 2009 Geplaatst: 10 augustus 2009 je zou kunnen proberen om meer vezels in zn dieet te krijgen. als gijs te weinig vezels krijgt tijdens de rui is het ook raak, dan zit hij ook verstopt.
Aanbevolen berichten