Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een behoorlijk poosje terug is Mickey middels duplocilline injecties behandeld voor een luchtweginfectie. De injecties hebben absoluut geholpen en ik heb dan ook maandenlang geen rocheltje/reuteltje meer in haar ademhaling gehoord. Helaas hoor ik de afgelopen dagen zo nu en dan weer wél een 'koffiezet-automaat-geluidje' en ik ben dus bang dat de infectie weer de kop opsteekt.

Nu heb ik net de dierenarts gebeld en kreeg de assistente aan de lijn. De arts zelf was al weg. Ik heb de situatie uitgelegd en gevraagd of het dus handig was weer even met duplo te gaan behandelen, om te voorkomen dat het dadelijk weer veel erger wordt. Zeker omdat ik binnenkort ook een weekje wegga en dan geen toezicht heb. Zij raadde aan om het wel te doen, maar ze wist het niet zeker. Diezelfde middag had ze een soortgelijk geval gehad in de kliniek en de arts raadde toen wel aan opnieuw te behandelen bij het minste of geringste geluidje dat kon duiden op........Nou wil ik Mickey dus vanavond weer gaan behandelen. Maar ik vroeg me af hoe jullie hier tegenaan kijken? En kan het kwaad om duplocilline te injecteren en ook oraal prozyme te geven?

Geplaatst:

Prozyme heeft verder geen invloed op medicijnen die je via injectie toedient dus dat is alvast geen probleem. Verder zou ik gewoon even contact opnemen met de da over opnieuw behandelen met duplocilline, het is nu zaterdag dus je zal dan wel met een dienstdoende da te maken krijgen.

Geplaatst:

Dankje voor je reactie Petra. Ik heb gisteren alle konijnen een 1 ml spuitje aan prozyme gegeven maar ben dus ook wel al begonnen met Mickey ook duplocilline toe te dienen. Ik denk dat ik de goede keus heb gemaakt, want ik hoorde d'r vandaag weer pruttelen. Na 10 injecties ga ik naar de DA voor een controle-ronde.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .