Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb gevonden wat er zoal in een EHBO kist moet zitten, maar ik kan niet vinden waar je alles moet kopen (via konijnen.nl, schijnt, maar daar zie ik geen webwinkel link? Wel iets dat me doorzet naar vets4petz.nl, maar daar kan ik weer geen konijnen medicijnen vinden. En als ik op naam zoek, krijg ik niets terug, alleen Carprofen zie ik wel.

Pff, ben ik nou zo scheel:bounce:? Of zou ik gewoon naar de Petsplace kunnen en hebben ze daar ook alles wel?

- Spuitjes zonder naald in verschillende maten (voor dwangvoeren) <-heb ik

- Nageltangetje <- was ik al naar op zoek, komt vanavond

- Tekenpen of –pincet <- was ik al naar op zoek, komt vanavond

- Thermometer voor het meten van koorts of onderkoeling <-heb ik

- Kruik (rubber), voor warm houden van het konijn na een operatie of bij gas. <-heb ik

- Borstels voor vachtverzorging en het verwijderen van losse haren tijdens de verhaarperiodes. <-heb ik

- Vlooienkam (voor het opsporen van beestjes in de vacht). <-heb ik

- Steriele gaasjes voor het verbinden van wonden. ( een schaar en leukoplast is ook handig in de buurt te hebben)<-heb ik

- Tegen gas: Aeropax of Equate <- waar haal je dat?

- Tegen verstopping: Prozyme <- waar haal je dat? En ik las ook iets over cisaral (spelling?)

- pijnmedicatie: Gewone aspirine (groen/wit met acetosal), metacam of carprofen <- Is het mss handig om 1 f 2 kleine flesjes te bestellen ivm houdbaarheid?

- Wondbehandeling: Echinacea tinctuur, Calendula tinctuur (of wondspray). <- kruidenwinkel?

- Tegen stress: Rescue remedie (Bach) U zegt? Wat is dit?

- Tegen vergiftiging (na het eten van giftige planten etc): Norit (drogist / apotheek) <- deze mag dus niet, las ik, dus die haal ik niet

- Tegen uitdroging: orisel (appotheek)

- Een middel tegen diaree: Protexin, bij dierenarts verkrijgbaar, of Bio-Critical <- moet je dat in huis hebben? Omdat je toch naar de DA moet als het niet door voer komt?

- voor oogbeschadigingen: Caf oogzalf (dierenarts) of Euphrasia Stillidoses van Unda <- geeft een DA dat zomaar mee dan?

- Okoubaka (bij vergiftiging, na narcose) <-vraag ik DA wel, mocht ze onder het mes moeten.

Ik heb gezocht op de site hoor! t is niet dat ik een luie ben, maar wel erg scheel, denk ik soms :he::$

Geplaatst:

Aeropax is uit de handel (wij hebben geen vervanger ervan, ik werk in een apotheek) en die Bach druppels kan je gewoon in de apotheek bestellen.

Geplaatst:

Ik zou als gasmiddel geen Equate of Aeropax in huis halen maar Primperan. Mijn DA raad Equate niet aan omdat het eigenlijk voor kinderen is en bij sommige konijnen wel werkt hoor, maar niet optimaal.

Geplaatst:

http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/16973-aeropax-waarom-niet.html

Ik heb zelf ook Primperan in huis, maar daar kom je niet zo maar aan geloof ik.. Daarnaast wel even heel belangrijk. Nooit zomaar iets gebruiken!!!!! Ik geloof dat Primperan in geval van verstopping dodelijk zou kunnen zijn bijv. en zou het nooit zomaar durven geven. Natuurlijk is het handig om in huis te hebben 'voor het geval dat', maar eigenlijk denk ik dat je beter alleen middeltjes in huis kan hebben die in geen geval schade aan kunnen richten. Prozyme, protexine.. Panacur.. Allemaal dingen die zeker handig zijn maar niet schadelijk.. Ik bedoel, uitgaande van mezelf.. Ik denk zeker te weten dat mijn konijn zijn darmen stilliggen en heb een darmstimulerend middel, Primperan dus, in huis.. Ik ben geen DA en kan dat niet zeker weten, zou het dus ook nooit doen, maar toch.. Het is er.. Het konijn is ziek en heeft dringend hulp nodig.. Weet niet, mij te link.

Als je toch zulke dingen in huis gaat halen (nou ja eigenlijk bij alles dat je in huis haalt) lijkt het me wel een goed idee om overal de exacte dosering van op te schrijven? Zit je met een ziek konijn en het medicijn om hem beter te maken, weet je niet hoeveel je mag geven...

Geplaatst:

Ik ben het volkomen met je eens Dollie! Meestal is een konijn met verstoppingen ondanks het niet willen eten en geen keutels vrij normaal kwa gedrag, terwijl een konijn met Gas echt niet lekker in orde is. Zolang je zelf precies deze twee dingen uit elkaar kunt houden is het wel handig om Primperan in huis te hebben. Bij twijfel zoiezo de DA eerst bellen.

Geplaatst:

Primperan wordt bij mensen bij misselijkheid gegeven, is niet zo te koop.

Waarom hebben jullie zo veel in huis? Ik heb totaal niks, er is altijd een DA open. Maar goed, ik zou ook niet weten wat mijn konijnen wanneer nodig hebben.

Geplaatst:

ik bel hoe dan ook eerst de DA wel hoor! Maar het stond hier op de site dat je dit in je EHBO kist moest hebben.

Ik ben gewoon een braaf baasje... (nou ja :mdr: in dit geval!)

Geplaatst:

Pijnmedicatie is ook niet iets om zomaar zonder overleg met een dierenarts aan je konijn te dienen.

Stel je konijn heeft ergens pijn en jij geeft het al pijnmedicatie, dan kan het voor een dierenarts lastig zijn om de plek en de hoedanigheid van de pijn vast te stellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .