AnneliesVonk Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Heb net met de dierenarts gebeld en Joris kan maandag al terecht voor een castratie! Jeetje, dat gaat ineens wel heel snel. Had verwacht dat het dan nog wel even zou duren, maar ook wel goed dat het al zo snel is. Dan heb ik minder tijd om me er zorgen over te maken! Krijg nu al helemaal zin om straks een leuk vrouwtje voor hem erbij te halen! Heb al leuke nhd's op het oog! Dus dat wordt straks weer een koppelpoging. Mijn eerste, dus alles is heel spannend. Ik hoop gewoon dat hij er een gelukkiger konijn van wordt. Dat als m'n vriend en ik 's avonds op de bank zitten, dat hij ook gezellig tegen iemand aan kan liggen. Dan hoef ik me veel minder schuldig te voelen dat ik gewoon niet 24 uur per dag aandacht aan hem kan geven. Hij vind gezelschap heel fijn, maar ik kan er moeilijk de hele dag naast gaan zitten :whistle2:Maar eerst die castratie... hopelijk komt ie daar goed doorheen! Jullie horen het wel maandag. Ik moet er al om 8.15 zijn, dus vroeg op! Moet eerst nog een half uurtje rijden met de auto ook. En aangezien ik ook niet heel vertrouwd ben met rijden, wordt dat ook nog leuk! Wordt goede nachtrust van zondag op maandag... :mdr:Daaag!
patriciapatty Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 gaat vast goed komen! schrik er alleen niet van dat als je joris op gaat halen hij erg koud aan voelt.. ik schrok hier namelijk wel van. leuk dat er na een periode een vriendinnentje voor joris komt en hopen dat t klikt. suc6 maandag met de rit
Laura1984 Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Je gevoel is heel herkenbaar van toen ons rammetje Nijn gecastreerd werd! Vond dat ook best spannend, maar ik was inderdaad ook heel blij dat we hem daarna eindelijk een voedster uit konden laten zoeken! Heel veel succes maandag! Het komt vast goed!
JoycePaul Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Suc6 maandag en ook suc6 met rijden! ;-) Mijn nijn (die ik pas sinds afgelopen woensdag heb) wordt a.s. maandag ook gecastreerd!!Ik heb toevallig ook vandaag gebeld voor een afspraak en was ook verbaasd dat ik maandag al terecht kon!Ik moet om 14:00u bij de DA zijn, jij dus veel eerder, ik zal een forum in de gaten houden en wachten op updates van jou!! Het is inderdaad erg spannend!Nogmaals succes!!
AnneliesVonk Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Nou het is allemaal gelukt! Zelfs het rijden... pff ben nu wel gebroken na zo'n dag, maar hopelijk is het het allemaal waard! Joris at meteen alweer toen ik hem ophaalde. Hij is nu nog wat stilletjes, maar hij poept en eet ook. Zonet even de baytril toegedient die ik tweemaal op een dag moet geven. Dat is ook nog een gedoe! Zeker nu hij zich niet helemaal lekker voelt vind ik het dubbel zo sneu om het te geven...En komt nog bij dat mijn vorige nijn kiesproblemen heeft gekregen na z'n castratie. En op 1 of andere manier associeer ik nu kiesproblemen met castratie. Mijn vorige nijn is toen nl aardig tekeer gegaan en we vermoeden dat hij toen een soort scheefstand van de kaken heeft gekregen. Nu had Joris zonet ook wat rare manier van knabbelen. Hij lag lekker en beetje met z'n tandjes te malen wat ie normaal ook doet, maar het klonk net wat anders. Iets harder, meer tandgeklapper (toevallig was daar laatst ook een topic over!). Maar ik kan het me natuurlijk ook verbeelden omdat ik nu overal op let. Nou hopelijk eet hij gewoon snel weer en komt het allemaal goed (vast wel)!
AnneliesVonk Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Oh trouwens.. hoe bewaar je baytril? Moet dat in de koelkast? Het staat er niet op namelijk... dus vermoed dat het op kamertemperatuur moet.
AnneliesVonk Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 En nog een vraagje... Joris heeft sinds nu net een beetje kettingkeutels en wat langere vorm keutels. Hij poept dus wel (waar ik heel blij mee ben!), maar beetje anders dan anders. Hij eet heel goed nog, veel hooi. Kan het evt door de baytril komen of anders door de 'stress' van de castratie?
Kiwi Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Die kettingkeutels komen waarschijnlijk omdat hij teveel haar heeft binnengekregen, hierdoor worden de keutels onderling verbonden door haren, waardoor het een ketting wordt. Dit kan een voorbode zijn van een verstopping, dus houd dit goed in de gaten! Je kunt zelf al zoveel mogelijk losse haren verwijderen door 'm te borstelen of met een vochtige washand te aaien, en je kunt hem preventief Prozyme geven (gewoon een half theelepeltje over z'n groenten geven). Prozyme is te koop via de webwinkel van konijnen.nl (http://www.konijnen.nl/bunnystuff/shop.php); je betaalt geen verzendkosten.
AnneliesVonk Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Thanx je linkje werkt trouwens niet, maar denk dat ik er zo ook wel uitkom als ik naar konijnen.nl ga toch?
Kiwi Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Oh, ik zie het. Even het haakje en de puntkomma die er aan vastgeplakt zijn verwijderen, dan doet 'ie het wel: http://www.konijnen.nl/bunnystuff/shop.php
AnneliesVonk Geplaatst: 3 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2009 Hoeveel gram is dan handig om te bestellen?
Kiwi Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Het spul is bijna eeuwig houdbaar geloof ik, dus ik heb meteen de grootste verpakking besteld (is geloof ik 40 gram, uit m'n hoofd?).
nathalie b Geplaatst: 3 augustus 2009 Geplaatst: 3 augustus 2009 Dat topic was van mij..Ollie heeft 2 dagen het klappertanden gedaan en doet dit nu af en toe nog als hij heel diep slaapt;schijnt niks te zijn om je ongerust over te maken hoor.Sommige mensen hebben blijkbaar rare konijnen(daar heb ik er dus ook 1 van !) want zelfs de DA kent het geluid niet!succes met het herstel van je konijn;komt vast allemaal goed.
AnneliesVonk Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Thanx Ik maak me altijd snel zorgen, dus nu ook weer... zorgt voor een hoop stress hihi. Joris is nog steeds aan het bijkomen. Hij ligt veel, maar knabbelt wel zachtjes met z'n tandjes, dus lijkt niet pijnlijk te zijn. Eten gaat wel en hij heeft vannacht goed gepoept. Al met al moet het nog even op gang komen, maar ik moet het gewoon rustig afwachten denk ik! Kan ik wel gewoon zijn witlof aan hem geven? De dierenarts zei dat ik moest uitkijken met groenvoer na de operatie omdat hij dan mss diarree zou kunnen krijgen. Maar vandaag is alweer een dagje verder toch? 1 blaadje kan mss geen kwaad?
Kiwi Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Gewoon lekker geven hoor, als hij dat gewend is! Na de castratie van mijn voedster was groenvoer een van de eerste dingen die ze weer wilde eten, dus ik was allenag blij dat er wat in ging!
AnneliesVonk Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 pfff wat een dag... ik ben ook helemaal niks waard als ik me zorgen maak over m'n nijn! Hij is z'n doos aan het slopen en met wc rol aan het spelen, maar die heb ik er allemaal maar uit gehaald omdat hij toch wel erg veel karton binnenkreeg. Hij heeft wel wat witlof gehad en paar hooitjes en wat biks. Maar nog niet gepoept sinds 10.00 vanmorgen... dus maak ik me daar weer druk over. En hij eet z'n handdoekjes ook op. Volgens de da moest ik hem daar een week op hebben, nou dan is mijn halve handdoekvoorraad op bleh... zal blij zijn als het allemaal weer goed gaat!
nathalie b Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 heeft hij vannacht wel gewoon gekeuteld?
Kiwi Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Hij is in ieder geval lekker actief, dat is meestal wel een goed teken!
AnneliesVonk Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 heeft hij vannacht wel gewoon gekeuteld?Ja vanmorgen lagen er iets van 20 keutels van vannacht. Gistermiddag heeft hij ook wel wat gepoept al hadden ze toen nog wat rare vorm. Hij ligt er nu languit bij op z'n zij... en heeft net wel weer wat biks en hooi gegeten. Nou, gewoon maar afwachten. Ik denk dat ik even wat anders ga doen dan om de 5 minuten bij hem kijken en dan weer op het forum haha. Moet m'n gedachten ff verzetten... Boodschappen doen
AnneliesVonk Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Jaaa! Gepoept... hoe blij kan een mens zijn met een paar van die mooie lichtbruine keutels Het waren er iets van 10 ofzo, ze waren wat klein dus misschien zit hij toch wel wat verstopt. Ik bestel prozyme via konijnen.nl maar dat is er nog niet direct natuurlijk. Ik wacht het gewoon nog ff af, moet het arme dier natuurlijk ook wat de kans geven om weer wat bij te komen
nathalie b Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Zo zie je maar!Hij moest gewoon de vooraad aanvullen:party:.Maar je ziet zoveel rare dingen als je m zo goed in de gaten houd hĆØ?'t komt vast allemaal goed!
AnneliesVonk Geplaatst: 5 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2009 Nog een vraagje... hij verveelt zich een ongeluk in z'n hok binnen. Vraagt zich de hele dag af waarom de deur dicht zit en hij niet uit z'n hok kan springen Zou ik hem overdag eens een poosje in de ren kunnen zetten op de tegels of is het beter voor hem (en de wond) om nog even in z'n hok te blijven op handdoekjes? De DA heeft mij aangeraden om hem een week binnen op handdoekjes te zetten.
Jsmn Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 Ik denk dat als de DA je zelf al aanraad om het niet te doen dat je het dan misschien beter niet kunt doen, want het is misschien wel even zielig maar hij moet wel genezen he:yes:
max Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 ik heb het met max wel gedaan hoor... als hij gewend is om los te lopen en hij kan dat doen op tegels, zou ik het doen, mits hij fit genoeg is natuurlijk.. een gelukkige nijn hersteld beter!
max Geplaatst: 5 augustus 2009 Geplaatst: 5 augustus 2009 je nijn moet op handdoekjes zitten omdat zaagsel, hooi en stro aan de wond kan gaan plakken...tegels zijn dus ook prima..
Aanbevolen berichten