Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Dat heeft de DA gezegd, ja, hij zal het toch zeker wel weten?

Hij mag onbeperkt hooi (en water uiteraard) zei de DA, maar geen vast voedsel.

VOOR een castratie mag je konijn ALLES eten wat hij normaal ook krijgt...

Je kan bijna zeggen 'moet' want een konijn mag nooit vasten..

Aan het geven van voer of aan de samenstelling hoef je niets te veranderen bij een castratie/operatie.

Je kan je arts nog eens vragen wat hij bedoelt met 'geen vast voedsel'..

Bedoelde hij dat vanwege de castratie ?

Dan is dat onzin (echt, heus)

Bedoelde hij dat vanwege die keutels/dikte als je dat ter sprake hebt gebracht vandaag ?

Dan kan het kloppen dat hij DAT bedoelde met 'geen vast voedsel'...

Mogelijk hebben jullie elkaar verkeerd begrepen en denk jij nu dat hij bedoelde dat...terwijl hij dacht dat jij antwoord wilde op....etc etc... :party:

Maar geen vast voedsel voor een castratie...ehm..ja...dat bestaat eigenlijk niet.....Sorry. :whistle2:

aangepast door ZaZa
Geplaatst: (aangepast)

ik bedoel dus ook wat Zaza zegt! En neem maar van mij aan dat er zeker dierenartsen zijn die zeggen dat je konijn moet vasten voor een castratie, en dat er ook zeker konijnen zijn die daardoor de castratie niet overleefd hebben.

ik wil je niet bang maken, maar als het ECHT zo is dat jouw DA van mening dat een konijn niet mag eten voor een operatie, dan heb je te maken met een DA die NIET konijnkundig is. En dan moet je op zoek naar een andere hoor, en niet je nijn daar laten castreren.

aangepast door Chani
Geplaatst:

Ik neem aan dat je bedoelt dat de DA niet heeft gezegt dat hij niet mag eten.. Vraag anders eens waarom hij alleen water en hooi mag.. In principe redden ze het daar ook wel op, maar het is helemaal niet nodig.. Sterker nog, stel dat mijn dierenarts zoiets zei, had mijn konijn pech want die eet geen hooi..

Geplaatst:

Bedankt, ZaZa en de rest.

De DA zei dat niet ivm de de stinkende keutels.

Hij heeft letterlijk gezegd: "Vanaf zondagmiddag mag hij alleen water en hooi en geen vast voedsel zoals brokjes e.d."

Was dus vergeten te vermelden in mijn vorige posts dat het vanaf zondagmiddag was.

Ivm de stinkende keutels heb ik de biks dus (eerder) weggepakt op advies van ZaZa en was de geur veel minder.

Maar goed, van de biks at hij nauwelijks, dus ik heb een beetje gemengd voer gekocht en dat eet hij dus wel. (met als gevolg dat de keutels weer stinken)

Ik zal hem gewoon door laten eten tot aan de castratie.

(nee, Chani, ik ga geen andere dierenarts zoeken)

Geplaatst:

nou, toch nog even extra.. het klopt niet wat je da zegt... je nijn mag alles gewoon eten voor de castratie, dat is juist van levensbelang.. hooi en water is natuurlijk goed, maar geen vast voedsel dat slaat nergens op...

verder vind ik het een heel mooi konijn.. hij heeft wel iets weg van mijn vorige nijn, wat een thuringer...lief koppie hoor!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .