Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ons konijnje Sneeuw hebben wij sinds maart 2009. We hebben haar uit een asiel. Volgens het asiel was ze toen 2,5 jaar oud. Ze woog toen 1,5 kilo. In het begin ging het eten wat moeilijker, dit had ze in het asiel ook. In april heeft ze een antibioticakuurtje gehad ivm constant niesen. Toen woog ze ook nog 1,5 kilo. Sinds toen gaat het steeds beter met haar, ze wordt minder schuw, meer ondeugend:mdr: (je ziet haar soms bijna denken: wat kan ik nu gaan uitspoken hihi), meer knuffelig, eet goed, groenten eten gaat goed.(eet de biks altijd bijna helemaal op, en vind nooit blinde darm keutels terug) Hooi eet ze wel, maar niet overdreven veel. Drinken gaat goed, keutelen gaat goed. Eigenlijk gaat alles goed. Wat is het probleem dan denken jullie nu vast. Sorry, een erg lange inleiding! Gisteren hebben we haar even gewogen, omdat we eigenlijk dachten dat ze wel wat aangekomen was (zo ziet ze eruit), maar ze was 200 gram afgevallen. Dit vind ik best veel op 1,5 kilo. Moet ik me hier nu zorgen om maken? Ze oogt echt niet ziek. Het was trouwens dezelfde weegschaal (kan soms ook verschil maken.)

Graag jullie mening hierover.

Geplaatst:

ik kan het vanaf hier natuurlijk niet met zekerheid zeggen.. maar een konijn dat bijna altijd zijn bix opeet vind ik vreemd... die van mij vallen er echt op aan en laten geen korrel over...verder hoort een konijn flink hooi te eten... heb je wel eens aan de dierenarts gevraagd om naar de tandjes van je nijn te laten kijken? ze zou namelijk last kunnen hebben van haakjes? Vaak moet je nijn daar wel voor onder narcose om ze te verwijderen? maar dat weet ik niet zeker...

Geplaatst:

Weet je hoeveel gram biks je haar geeft? Want wat Max zegt klopt: hier is dat beetje biks wat ze krijgen binnen no-time op (dat duurt echt geen half uur!), dus als ze het bij jou niet altijd op eet krijgt ze waarschijnlijk of te veel biks, of ze mankeert iets aan haar tandjes. En aangezien ze afvalt lijkt dat laatste aannemelijker.

Geplaatst:

Ze krijgt niet teveel biks. Hou me aan de regels die hier staan mbt gewicht/aantal gram. Als het het voer krijgen vliegen ze er ook inderdaad op af. (als het te lang duurt voordat het in de bakjes ziet, komt ze je al tegemoet springen). Boris (die zeker niet te dun is), doet er ook de hele dag over, ze krijgen het in de ochtend en de volgende ochtend is het altijd helemaal op, hij eet het nooit gelijk helemaal op. Sneeuw laat er altijd 10-15 stukjes inliggen. Als ze het eet, heb ik niet het idee dat ze niet kan eten door haar tandjes of haakjes, want als ze eet, eet ze ook goed en snel haha. Ik heb hier laatst een topic geopend over haar tandjes, dat een tandje scheef was gaan staan en die heeft de dierenarts toen geknipt. Kiwi, volgens mij had je hier ook op gereageerd. Het tandje lijkt nu weer recht te groeien, slijt ook mooi af. En voordat dat tandje geknipt was, had ze precies hetzelfde eetgedrag, at ze het ook nooit helemaal op. Maar ga dan toch nog maar even na laten kijken (bij een andere dierenarts die niet knipt).

Oh ja, en ze heeft natuurlijk altijd hooi liggen. En ze krijgt 's avonds ook witlof en andijvie en tussendoor vaak peterselie enz. Dit eet ze ook allemaal gewoon op.

Geplaatst:

Fred doet er ook de hele dag over hoor, tenminste, eerste portie is tussen de middag, wanneer hij zijn tweede krijgt, nog niet helemaal op vaak, en tweede portie ligt er ook nog half als hij 's avonds zijn groenten krijgt..

Geplaatst:

Misschien dat ik het ook in twee porties ga geven, dan is het toch verser en misschien lekkerder (lust zelf ook geen zachte koekjes haha).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .