jacqie33 Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Hoi, Af en toe zat Koosje al wel piepgeluiden te maken en/of te grommen. We dachten dat dat was om haar territorium af te bakenen. Vanmiddag toen ik uit mijn werk kwam begon ze wel heel veel lawaai te maken, zo zielig. Dus meteen de dierenarts gebeld en we mochten nog langs komen. Ze had koorts (40 graden) en gas in haar buikje. Ze heeft nu een pijnstiller gekregen dmv een spuit en we moeten haar zelf iedere dag antibioticum geven. Het is geen grote drinker, maar we spuiten het meteen in haar bek in, dan heeft ze het in elk geval binnen. Verder moeten we iedere dag temperaturen en de koorts zou dan moeten zakken. Ze heeft voldoende biks, hooi en stro en water. Ontlasting is wel goed. Hebben jullie nog tips wat we verder nog kunnen doen?
max Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 wat vervelend voor je nijn.. ja , goed in de gaten houden.. als je het niet vertrouwd, terug naar de da.. zolang ze wel eet, drinkt en goed keutelt moet het volgens mij goed komen... wel heel goed in de gaten houden! het is echt belangrijk dat ze goed eet en keutelt..
Claire Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Wat zielig, wat Max al zegt : goed blijven eten + drinken en keutelen,. veel suc6 !
Petradhd Geplaatst: 30 juli 2009 Geplaatst: 30 juli 2009 Hou er rekening mee dat de normale lichaamstemperatuur van een konijn tussen de 38,5 en 39,5 is. Dus als de temp gaat zakken mag het ook weer niet te laag worden, wat snel kan gebeuren als een konijn gas heeft. Je kunt voorzichtig proberen haar buikje te masseren, met je vingertoppen rondjes maken in de richting van de anus.Eet ze zelf nog wel goed?
jacqie33 Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Geplaatst: 30 juli 2009 ze heeft wel iets gegeten maar niet veelwe zijn al aan het masseren gegaan en net met een spuitje de antibioticum gegevenook hebben we aeropax bij de apotheek gehaald, 1 tabletje opgelost in water en dit proberen we met een spuitje in te geven, ze keutelt gelukkig nog wel en we houden haar al steeds in een handdoek, ik zal zo nog even de temeratuur opnemen
jacqie33 Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Geplaatst: 30 juli 2009 owja, mag ze trouwens komkommer? dat gaat er nl goed in, dat is toch eten en drinken tegelijk?
max Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 dat mag, maar wel mee uit kijken...vooral als je nijn het niet gewend is kan ze er diarree van krijgen! hoe gaat het verder nu?
jacqie33 Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 nou, ze eet normaal altijd komkommer, vindt ze heerlijk, dus vandaar dat we het hadden geprobeerdze reageert alleen niet goed op het spuitje, dat wil ze echt niet in haar bek, dus het is een lekker geklieder steeds
miesje890 Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Misschien dat je het op een groente naar keuze (wat ze gewend is) kan spuiten, en het dan op laten eten? Hummer was ook een ramp, dus heb het op een gegeven moment op een blaadje witlof gedaan en goed uitgesmeerd.. en dit gegeven.. ging zo op..
boghy Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Ik moet Lotje ook medicijnen geven via een spuitje in haar bekje. De eerste keer was het ee heel gevecht, maar ik kreeg als tip mee om haar ogen af te dekken als je haar de medicijnen geeft. Ik pak Lotje nu op schoot, zorg dat het spuitje klaar ligt, maar dat ze het niet ziet, knuffel Lotje eerst en dek dan haar ogen af met mijn hand. Nu kan ik probleemloos de medicijnen erin krijgen. Succes!!
jacqie33 Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 bedankt voor de tips!ik ga het uit mijn werk zeker proberen!
Jsmn Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Wat vervelend! Ik hoop dat ze weer helemaal opknapt.
jacqie33 Geplaatst: 4 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 4 augustus 2009 Ik heb gister de dierenarts gebeld, het is nog niet over, maar ik heb nu weer een grote spuit met antibioticum gekregen. Nu voor 20 dagen ofzo, en als het dan nog niet over is...dan pas weer terug komen...ik vertrouw dit alleen niet...we masseren iedere dag haar buikje en geven steeds antibioticum...ze eet, drinkt en keutelt goed, is het dan misschien toch geen gas maar iets anders?
Jsmn Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Heeft de DA geen anti gas middel meegegeven? Antibiotica helpt toch niet bij gas of wel..? Mijn konijnen krijgen altijd Primperan als ze gas hebben, nooit antibiotica.
Jsmn Geplaatst: 4 augustus 2009 Geplaatst: 4 augustus 2009 Sorry lees net dat je Aeropax hebt gehaald Misschien een idee om een antigas middel te vragen bij de DA? Aeropax is eigenlijk voor kinderen dacht ik, en mijn DA beweert dat het niet zo heel veel effect heeft, maar bij sommige konijnen juist wel.
Aanbevolen berichten