sunny_l0ve Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Hallo,Ik heb nu een mannetjes en vrouwtjeskonijn. Ze zijn nu alletwee 10 weken, en ze komen uit hetzelfde nest. Nu wil ik eigenlijk het mannetje met 3 maanden laten castreren, alleen mijn DA doet dat pas met 4 maanden. Hij is wel goed met konijnen en heeft er ook wel verstand van, maar ik zou het toch liever met 3 maanden laten doen, anders moeten ze een maand apart zitten. Ik zit nu echt enorm te twijfelen wat ik hier mee aan moet en ik zie door de bomen het bos niet meer.Hoe hebben jullie dat gedaan met jullie konijnen en heeft iemand hier een oplossing voor?
Kiwi Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Misschien is er een andere dierenarts in de buurt die het wel al met drie maanden doet?
sunny_l0ve Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Geplaatst: 29 juli 2009 ja, ik ga zoiezo nog even rondzoeken, en dan maar gewoon die vragen stellen die hier op het forum staan of die geschikt zijn... Het is natuurlijk ook nog maar afwachten of de balletjes dan al ingedaald zijn. Hoe groot is de kans dat dat langer duurt?
chan Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Hier doen ze het ook pas met 4 maanden, zodat de balletjes (meestal zeker) zijn ingedaald. Zie bij mijn konijntje van 3 maanden ook nog geen ingedaalde balletjes. Als ik ze nu al zou zien had ik wel eerder mogen komen. Het rammetje staat dus toch even gescheiden van de rest.
Nero & Indy Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Nero is met drie maanden al gecastreerd. Ik was eerst bij de DA geweest om te kijken of zijn balletjes al ingedaald waren. Een week later mocht hij al komen :yes:. Is helaas niet bij jou in de buurt .
sunny_l0ve Geplaatst: 30 juli 2009 Auteur Geplaatst: 30 juli 2009 hmm... ik bel mijn DA wel even op volgende week en even overleggen of hij het eventueel met 3 maanden wilt doen als de balletjes al ingedaald zijn.
patriciapatty Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 bij mij doen ze het na 4 maanden, maar heb al wel eens gezien dat er rammen worden 'geholpen' als ze begin 3 maanden zijn
miesje890 Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Hummer was 13 weken. Dus iets jonger als 3 maanden. Zijn balletjes waren al ingedaald, en mijn eigen da kon het pas doen met 6 maanden :O Dus heb daarom een andere da gebeld, die op deze site vermeld staat.
sunny_l0ve Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 Oke, het verschilt dus per dierenarts. Ik ga wel even met hem overleggen. Kan hij anders nog even bij het andere konijn zitten, omdat die pas met 4 maanden gesclachtsrijp is? Of is dit te riskant, want ik wil absoluut geen babykonijntjes, zit ik niet op te wachten.
Aanbevolen berichten