Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gister is een van mijn 2 konijnen na 5 jaar overleden. Waaraan ze precies is overleden weet ik niet want ze waren bij een vriendin van mij te logeren omdat ik op vakantie ben. Nu maak ik me best veel zorgen om het overgebleven konijn. Ik heb gehoord dat als een van de konijnen dood gaat, de ander depressief kan worden en dit ook heel fout kan aflopen. Weet iemand misschien hoelang het duurt voordat zo'n depressie begint en hoe ik het misschien kan voorkomen?

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven!

Geplaatst:

Hoewel ik wel eens gehoort heb dat ze hun maatje missen (niet meer dan logisch) lijkt een depressie mij ietwat overdreven.. Maar daar kan ik mij in vergissen.. Al hoor je wel eens van dieren die vlak na elkaar overlijden omdat ze elkaar enorm missen.. Ik weet het niet, misschien dat iemand anders iets weet..

Ik zou gewoon zo snel mogelijk een nieuw maatje voor d'r vinden, misschien via een opvang? http://www.bunnybunch.nl/links/opvangen-en-asiels/

Veel sterkte in ieder geval.

Geplaatst:

Mia was helemaal radeloos toen Martin heel erg ziek bij de dierenarts was. Ze was constant naar hem op zoek. Zoals Iris al zei: zoek een nieuw maatje voor je nijn. Er zitten in de opvang een heleboel leuke beestjes die opzoek zijn naar een goed baasje. De opvang kan je ook goed helpen met koppelen, dus neem je nijn mee als je op zoek gaat naar een vriendje. Sterkte met je verlies!

• 2 weken later...
Geplaatst:

Lena is sinds gisteren ook weg en vind dat Wolfje sinds gisteren vaond erg stil.

Alleen maar onder het bed maar als ik op bed lig hoor ik zijn buik borrelen.

Als ik hem vast heb voelt hij erg gespannen aan en trilt hij als ik aan zijn buikje komt,ik ging het masseren en hoorde ik het aan de rechterkant geklots.

Hij eet wel. Hij eet hooi, brokken, ananas etc. Dat doet hij wel.

Ik heb hem maar naar beneden gebracht en soms kwam hij wel door de tralies kijken wat er allemaal was(wat hij altijd deed)

Ik had de da gebeld en hun zeiden:

A: kan zijn dat hij inderdaad niet lekker is, maar als hij last heeft van zijn darmen dan eet hij niet.

B: kan zijn dat hij zijn vriendinnetje mist en eenzaam is dat hij daarom zijn gedrag anders is, hij is boos op jou(als ik hem onder het bed wil aaien komt hij gromment naar mij toe)en als je de nieuwe konijn de volgende dag bij hem zet akn het zijn dat hij dat niet accepteerd(ik vertelde dat hij grommend achter haar aan rende).

Ik moest het vandaag aan kijken anders morgen langs komen.

Mijn verhaal lijkt een beetje het zelfde waar de topic over gaat vandaar dat ik er ook naar vraag. Alleen is zij weggegaan naar een kinderboederij.

Wat denken jullie, is dit gedrag van Wolfje normaal?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .