Dollie Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Ik zou précies doen wat Lianne zegt!! :yes: Als je dit helemaal hebt toegepast en ze over een paar weken nog steeds zulke ontlasting heeft, dan zou ik even naar de dierenarts gaan, maar kans is groot dat het allemaal te danken is aan het dieet dat ze krijgt.. Dus eerst die maar eens aanpassen!
romy&anna Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Geplaatst: 29 juli 2009 Hoi ik heb der vandaag allen biks gegevenkan ik ook dit eten,en als ze diaree heeft iets meer biks geven???ik ga je stappenplan proberen lianne
lianne Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Als ze diarree heeft ga je minder biks&groente geven en nog méér hooi geven. Als de diarree veroorzaakt word door het eten kun je hooithee maken. Je neemt een flinke pluk hooi, gooit daar kokend water op en je laat dit een paar uur trekken & afkoelen. Als het is afgekoeld vul je een extra drinkfles hiermee. Hooi zit namelijk vol vezels, en vezels zullen diarree tegen gaan. Dat anna nu veel slappe poep heeft kan dus komen door een tekort aan vezels in haar dieet. Blijft ze ondanks het nieuwe schema toch diarree houden, zul je naar een goede konijnkundige dierenarts moeten die je verder kan helpen en haar goed kan onderzoeken. Ow en zelf biks eten, kan prima denk ik... het lijkt me alleen niet zo lekker
Dollie Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 (aangepast) Of jij dit ook kan eten??? Je bedoelt geven? Aan je konijn? Je bedoelt dus, je geeft nu gemengd voer, maar van dat merk heb je ook biks.. Ja die kun je ook geven, dan moet je dat hetzelfde uitrekenen als HF: aantal kilo van je konijntje x 25, zoveel gram geef je dan. Als ze diarree heeft juist minder biks geven. Waarschijnlijk geef je dan te veel, ik zou zelfs de biks even helemaal schrappen en opnieuw opbouwen.. Dus een paar dagen alleen hooi (tot de diarree weg is), vervolgens één derde van de hoeveelheid biks die ze mag.. Gaat dat goed, twee derde.. Blijft dat ook goed gaan, haar hele portie geven. (Tenminste dat zou ik doen.) Voer nu maar gewoon, liever nog gisteren dan vandaag, Lianne's stappenplan uit. Stel dat het niet aan de voeding ligt duurt het nog wel een paar weken voor je daar achter bent terwijl je toch beter zo snel mogelijk naar de DA kan gaan dan. Maar als het al niet aan de voeding ligt, betekend dat niet dat je straks zo weer verder moet gaan als nu hoor, je voert haar echt verkeerd. 29 juli 2009 aangepast door Dollie
AnneliesVonk Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Hoe oud ben je Romy? Misschien kun je ook aan je ouders vragen of ze je helpen met het verzorgen van je konijntje. Wat vinden zij ervan? Zij zullen toch ook wel zien dat het niet helemaal goed gaat omdat Anna diarree heeft?
lianne Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Ik ben 11 en ik weet er alles overNiet vervelend bedoeld, maar als ik je eerdere posts hier zo lees denk ik dat je wel wat hulp kunt gebruiken. Vind het in ieder geval goed dat je het hier komt vragen, en ga de adviezen die wij hier aan je geven ook gebruiken, daar zal Anna namelijk een nog gelukkiger en gezonder konijntje worden en zo zal ze veel langer bij je kunnen blijven!
romy&anna Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Geplaatst: 29 juli 2009 Dankje,ik heb der exstra stro gegeven het was op dus een goed ding en ik zal op het eten letten,
romy&anna Geplaatst: 29 juli 2009 Auteur Geplaatst: 29 juli 2009 O ja sorry hooi het is laat dus ik heb der er veel gegeven enzo maar kiwi kun je hier tjetten
Kiwi Geplaatst: 29 juli 2009 Geplaatst: 29 juli 2009 Nee, je kunt niet chatten. Je kunt wel profielberichtjes en privéberichten sturen naar andere forumleden.
romy&anna Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 IK geef der elke dag hooi en speeltjes
lianne Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Krijgt ze ook iedere dag nu de goede hoeveelheid biks en savonds een groenschotel?
miesje890 Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Ze moet elke dag onbeperkt hooi hebben.. en groenvoer? geef je dit? en hoeveel? en wat?
romy&anna Geplaatst: 31 juli 2009 Auteur Geplaatst: 31 juli 2009 Hooi geef ik elke ochtend en groen voer s midags hoeveel tja een hand hooi groen voer gewwoon een wordtel of zo en meer sla uuh tja alles wat ze mag soms stukje appel
miesje890 Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 je geeft nu alle dingen die niet goed en gezond voor je konijn zijn Stap over op andijvie, witlof, wortel loof (het groen van de wortel) en wat kruiden..
Tuinkabouter Geplaatst: 31 juli 2009 Geplaatst: 31 juli 2009 Hooi geef ik elke ochtend en groen voer s midags hoeveel tja een hand hooi groen voer gewwoon een wordtel of zo en meer sla uuh tja alles wat ze mag soms stukje appelHoi Eens even kijken. Het meeste is al gezegd, maar ik zal het nog een proberen samen te vatten.Jouw konijn heeft plakpoep/blindedarmkeutels omdat ze waarschijnlijk teveel te eten krijgt en dan ook nog eens dingetjes die niet goed zijn voor een konijn. Net als dat wij patat heel lekker vinden vinden konijnen de snoepjes uit het voer ook heel lekker maar net als met patat -> je moet niet alleen maar patat eten, dan is het niet lekker meer maar het is ook niet gezond voor jou!En zo werkt het ook met een konijn Je schreef er al iets over, maar uit je "oude" voer moet je alleen de staafjes halen, dat zijn de biksjes Die kun je aan je konijn geven, de rest kun je beter niet geven. Dat is gemengd voer en eigenlijk meer voor cavia's bedoeld die die extra dingen wel nodig hebben omdat die op een andere manier werken vanbinnen.Daarna kun je bij de dierenwinkel voer halen dat alleen maar uit die staafjes bestaan. De meesten hier geven hun konijnen biks van Science Selective, daar zit eigenlijk alles in wat een konijn nodig heeft. Alleen, daar mag je niet zoveel van geven! Wij worden dik als we onbeperkt zouden eten, een konijn ook, en dat is heel ongezond. Voor mensen, maar ook voor dieren!.Dus daarom moet je je konijn eens wegen. Want, aan de hand daarvan bepaal je hoeveel biks een konijn krijgt. Weegt je konijn 2,5 kilogram, dan doe je van SS biks 2,5*15 = 37,5 gram. Dat lijkt heel weinig, maar dat is echt meer dan genoeg. Wel moet je konijn onbeperkt hooi hebben, daar zitten vezeltjes in die ervoor zorgen dat de poep niet meer plakt en er uit jouw konijn mooie, ronde keuteltjes komen.Als jouw konijn toch nog plakpoep heeft na een paar dagen, dan geeft je toch nog teveel biksjes en moet je dat nog wat minder maken. Het aller aller allerbelangrijkste voer voor een konijn is echt hooi, hoe vies dat voor mensen ook lijkt. En voor de rest natuurlijk dagelijks vers water, en je konijn mag ook groentes hebben zoals witlof en andijvie.Meestal denken mensen dat konijnen heel graag wortel eten, maar dat smaakt zoet zoals je vast wel weet. Dat komt, omdat er suiker inzit en van suiker wordt je konijn ook dik en krijgt ie weer plakpoep! Maar nu niet in één keer heel veel groente gaan geven, anders kan je konijn ziek worden! Gewoon 1 blaadje witlof, en als je konijn daar netjes van blijft keutelen maak je er 2 van, en als dat ook goedgaat kun je steeds meer opbouwen Maar een konijn mag geen kool hebben, daar krijgen ze buikpijn van! En als een konijn buikpijn heeft eten ze helemaal niet meer en dan gaat je konijn dood! En dat wil je toch ook niet? Gewone sla is ook een koolsoort en die mag je konijn dus eigenlijk ook niet hebben.Als je nog vragen hebt, dan horen we het wel. En heeeel veel succes natuurlijk!
Aanbevolen berichten