Mopsie Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Nijn is de hele dag gewoon levendig geweest, eet en drinkt goed, zit nu rustig op z'n kussentje (daar zit 'ie gedurende avond en nacht altijd). Nu vond ik net een zachte geplette keutel op de grond (terwijl normaals alles in 'het bakkie' gaat).De keutel weggehaald met doekje. Was heel zacht en rook naar diarree (herken de geur van het konijn dat ik vroeger had en 2 keer flinke diarree had, erg herkenbare geur).De rest van de keutels die wel in het hok lagen zien er normaal uit, sommige overigens wel wat zachter. Moet ik nu al maatregelen nemen of afwachten of dit een eenmalige keutel was?
Mopsie Geplaatst: 27 juli 2009 Auteur Geplaatst: 27 juli 2009 Ben oudere topics gaan lezen en veel hooi en voldoende water zijn belangrijk en zie ik bijna overal terugkomen.Echter, als ik kijk naar z'n eetpatroon dan is de grootste hap morgenvroeg weer.In de tussentijd kan ik dus niks doen qua voeding?
Kiwi Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Ik neem aan dat hij dag en nacht hooi tot zijn beschikking heeft? Dan even niets anders geven, zodat hij wel hooi moet eten als hij honger heeft?
Mopsie Geplaatst: 27 juli 2009 Auteur Geplaatst: 27 juli 2009 Heeft voldoende hooi tot z'n beschikking (Nature's Promise van Timothy Hay).Leg er nog wat extra bij en zal de resterende brokjes even weghalen.
moppies Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Sluit me aan bij Kiwi. En ook morgen zou ik het voorzichtig doen met de hoeveelheid bix. Eerst de keuteltjes nakijken of ze weer gewoon zijn.
Mopsie Geplaatst: 28 juli 2009 Auteur Geplaatst: 28 juli 2009 Vanochtend was er veel hooi opgegeten.Even in het hok gekeken, maar alle keutels zijn weer normaal.Vandaag nog even in de gaten houden en voorzichtig met biks en groenvoer.
Aanbevolen berichten