YvonneH Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 (aangepast) Vanmorgen vroeg ben ik weer met Ko naar de da geweest!Gelukkig waren we gister erg laat en zag ik rond half 3 dat meneer in de toilet ging liggen en af en toe anders ging liggen.Ik heb hem naar binnen gehaald en zijn buik gevoeld, gemasseerd en geluisterd. Ik hoorde erg weinig geluiden. Hij bleef wel oplettend en was niet koud maar toen ik hem terugzette ging hij alleen maar steeds verliggen. Ik heb hem toen na 10 minuten weer binnen gehaald en de da gebeld. Gelukkig had mijn eigen da dienst en om kwart voor 5 kon ik terecht.Bleek dat zijn darmen weer stillagen!Nu weet ik het echt niet meer hoor.Er is verder ook geen reden te bedenken, panacur krijgt hij al 3 weken, evenals prozyme en protexine. De medicijnen zijn weer opgestart en gelukkig heeft hij wel al wat hooi en kruiden gegeten. Hij bleef ondanks alles ook wel alert.Hij heeft ook wel weer een heel klein haakje maar dat mag niet de oorzaak zijn. Hij heeft ook om 1 uur vannacht nog gegeten.Hij had wel een pijnlijke plek in zijn buik maar verder niks bijzonders te voelen. Duimen jullie weer voor mijn ventje? P.s tips zijn nog steeds erg welkom. 26 juli 2009 aangepast door YvonneH
Kiwi Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Jeetje, wat naar zeg. :frown: Ik heb geen tips helaas, maar zal in ieder geval wel duimen voor Ko!
zwarte panter Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Toch opnieuw... balen! Euhm... ik denk even aan alles wat er bij Eufrasie is gedaan voordat er werd getest op EC (bij haar waren daar geen oorzaken te vinden, maar mss bij Ko wel?...het is maar een idee...). Keutels zijn onderzocht hé? Maar door de DA zelf of zijn ze door een labo onderzocht op alles? Anders zou ja dat laatste nog kunnen laten doen. Een echo is ook nog niet gemaakt hé? Dat is altijd een optie... zo kun je ook de activiteit en dergelijke van de darmen zien. En dan nog een uitgebreide bloedtest... Dat zijn zo de dingen die hier toen allemaal gebeurd zijn, toen zonder resultaat. Maar mss is de oozaak bij Ko op die manier wel te vinden...Ik zal nog wat verder nadenken. Ondertussen wordt er hier natuurlijk voor Ko geduimd!
jasmijn86 Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Ik heb geen nuttige bijdrage, maar wilde je wel laten weten hoe vervelend ik het vind voor Ko en voor jou. Alle sterkte gewenst!
elvira88 Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 he, wat vervelend. :( ik heb ook geen tips maar duim natuurlijk voor hem, veel sterkte!
Jimmy&Nijn Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 niet weer he!! veel beterschap voor Ko! en een dikke kus voor Yvonne!
Gnarfje Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Ach arme Ko :( De duimen gaan hier weer hoor. En voor jou heel veel sterkte natuurlijk. Heb je net het ene nijntje gered, krijg je dit met je eigen konijn weer.
Yvon Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Arme ko! En arme jij! Ik heb helaas ook geem tips, maar leef met je mee en duim voor Ko!Sterkte :(
YvonneH Geplaatst: 26 juli 2009 Auteur Geplaatst: 26 juli 2009 Bedankt voor jullie lieve woorden allemaal, dat doet me iig erg goed. Loes ook weer erg bedankt voor het meedenken.Ik zal de bloedtest enz. iig aan de da voorleggen maandag.De vorige keer hebben ze idd zelf de keutels onderzocht. Ko zelf is zich ondertussen van geen kwaad bewust. Hij is lekker met bakjes aan het schuiven en gewoon lekker bezig in het hok. Als je hem ziet zou je niet zeggen dat er iets gebeurd is vannacht.Ik ga zo even kijken of hij weer wat gegeten heeft (heb nog even geslapen)en natuurlijk wachten tot hij weer keuteld.Als hij weer keuteld zet ik hem een tijdje bij Snuf vandaag want dat ging vorige keer ook erg goed. Straks ook maar weer lekker masseren (en medicijnen) want vanochtend was zijn buikje een beetje strak en na het nasseren hoorde ik iig flinke darmgeluiden.
Britt Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 ik weet het ook niet Maar ik duim ook voor Ko !!!!Sterkte Yvonne !!! en Ko ! :(
zwarte panter Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Hier zijn de keutels toen ook eerst gewoon door de DA zelf onderzocht en ook een bloedanalyse is onmiddellijk bij de DA gedaan.Maar om echt alles uit te sluiten hebben ze nadien beide opnieuw door een labo laten doen omdat die op nog veel meer kunnen testen. Succes en sterkte!
YvonneH Geplaatst: 26 juli 2009 Auteur Geplaatst: 26 juli 2009 Bedankt! Je moet toch wat proberen denk ik. Dit lijkt precies op wat er met Knuffel gebeurde toen. Alleen ziet Ko er nu niet ziek uit en was zij meestal wel echt een paar dagen stiller.Ik hoop wel op een betere afloop voor Kobes'je.
YvonneH Geplaatst: 26 juli 2009 Auteur Geplaatst: 26 juli 2009 Dankjewel Ik heb hem net weer zijn medicijnen en een massage gegeven.Daarna heeft hij weer een beetje hooi en peterselie gegeten en nu zit hij zichzelf te poetsen, zelfs zijn oren krijgen een grote beurt.Het is ook zo'n lieverd. Helaas nog geen keuteltjes dus voorlopig blijft hij nog even binnen.Ik ga het even aankijken, als hij straks keuteld mag hij wel een tijdje naar buiten en dan als het heel goed gaat laat ik hem lekker bij Snuf.Maar goed dat is nogal vooruit lopen op de zaken. Eerst keutels zien.
boukje Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 ook ik wil je weer veel sterkte wensen, en ik hoop dat Ko er weer gauw bovenop komt. Erg frustrerend, dat het telkens maar voor even is, kan me je gevoel goed voorstellen. Sterkte en beterschap!!
YvonneH Geplaatst: 26 juli 2009 Auteur Geplaatst: 26 juli 2009 Dankjewel, het is idd ontzettend frustrerend omdat je geen oorzaak weet en dus ook niet weet hoe je het moet voorkomen. Het is nog heel erg mazzel dat we gister zo laat waren anders had het nog wel eens heel anders kunnen gaan.
max Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 ach...wat vervelend... en ook zo onduidelijk he? heel veel sterkte en een dikke knuffel voor ko!
Dollie Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Hè, alweer.. Wat vervelend! Ik duim natuurlijk!
Rian Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Yvonne heel veel sterkte met Ko! Hopelijk is hij snel weer helemaal de oude en springt hij weer gauw fris en fruitig rond!
o0kirs0o Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 He wat balen!Ik zal ook duimen voor Ko.Sterkte!
Caroline Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 Misschien nu dan die reactie op ontwormen (toxisch)? Eufrasie heeft toch ook nog een slechte dag gehad Loes?
YvonneH Geplaatst: 27 juli 2009 Auteur Geplaatst: 27 juli 2009 Tja, ik heb echt geen idee meer... Meneer doet het verder echt niet verkeerd voor zover ik kan zien.Hij eet geregeld, hooi, peterselie nu ook wat witlof en 3 ss-jes.Hij heeft zelfs alle blaadjes van een wilgentak op. Hij heeft gisteravond (toen we een paar uurtjes weg moesten) 4 keuteltjes gelegd en soms zie ik hem ook bd-keutels eten.Toen we weer thuis waren heeft hij van effe na elven tot half 3 vannacht buiten gezeten bij Snuf. Zo blij zijn ze dan. Om toch even in de gaten te houden wat hij keuteld zit hij nu weer binnen.Als het morgenochtend gewoon goed gaat mag hij weer naar buiten. Nu ga ik eindelijk nog een paar uurtjes slapen en dan later weer even update.
max Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 dat klinkt niet verkeerd toch? hopelijk zet ko deze lijn voort!!! sterkte...
Caroline Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 Yvonne, als het nu weer beter gaat ,is volgens mij idd de kans bestaande dat de panacur nog niet voldoende werkt OF dat de wormen door massale sterfte zoveel toxines afgeven dat hij daar even ziek van werd....als het nu de goede kant uit gaat, is het nog steeds mogelijk dat je wel in de goede richting denkt!Als ik me niet vergis is Eufrasie ook nog achteruit gegaan...die blindheid...denk dat dat zelfs was na begin panacur....maar weet ik niet zeker.
Aanbevolen berichten