Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik zag net iets vreemds bij Wuppie.

Ze liep lekker los te huppelen en toen zag ik een keutel hangen aan haar kont met een soort van draadje eraan.

Dus ik huppa wuppie op schoot, snoetenpoets van mn zoontje erbij en ik probeerde het weg te halen.

Het leek wel alsof het helemaal vast zat.

Ik hem hem eraf gekregen, maar volgens mij was dat niet zo'n lekker gevoel want ze ging tekeer!!!

Ik zag even snel dat het nog en beetje vies was, maar heb het heel even laten rusten.

Zou het kunnen zijn dat ze bv haar heeft gegeten en dat het daarom een beetje raar eruit ziet?? Lijkt wel of het verstopt zit.

Gisteren had ze nog normale hoopjes met keutels. Wel een andere kleur,maar ik ben ook veranderd van hooi dus misschien dat dit ermee te maken heeft??

groetjes

Geplaatst:

Dit kan inderdaad het begin van een kettingkeutel zijn, een rij keutels verbonden door haren. En dat kan weer een voorbode van een verstopping zijn. Blijf goed opletten of je konijn blijft keutelen, want als ze daarmee stopt moet je meteen naar de dierenarts! Je kunt haar preventief Prozyme over haar groenten geven (te koop via de webwinkel van konijnen.nl), of als je dat niet in huis hebt, verse ananas. En je kunt ook het beste alle losse haren uit haar vacht verwijderen. Alles wat je eraf haalt krijgt ze in ieder geval niet meer binnen, dus dat kan ook schelen.

Geplaatst:

ok dank je wel,

ik ga haar nu gelijk even kammen en dan kijk ik vandaag of ze normaal keutelt.

Doet ze dit niet zal ik morgen even de da bellen.

Geplaatst:

Je moet iig nooit aan kettingkeutels trekken hoor (als dat het was).

Die zitten nl aan elkaar vast door de haren en die komen er vanzelf uit. Als je er aan gaat trekken dan doet het zeer en beschadig je straks per ongeluk nog iets.

Je zou hoogstens de ketting door kunnen knippen maar dat is over het algemeen niet nodig.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .