Catelootje! Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 De vraag spreekt voor zich natuurlijk, mijn nijn is gecastreerd:yes: En tot hoe lang moeten er handdoeken (heb ik voor gekozen) in het hok om de wond te beschermen?
Kiwi Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Is het een zij of een hij? Toen mijn voedster gecastreerd was heb ik haar een week binnen gehouden, op handdoeken. Rammen kunnen volgens mij weer wat sneller op normale bodembedekking.
Catelootje! Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Een hij edit: Hij zit standaard binnen, en wilde meteen na een paar uur al uit zijn hok om de boel weer te verkennen, maar na een paar hoppen lag hij al rustig op het laminaat te rusten
Choco en Nijntje Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Onze Toby had na z'n castratie in februari ook een handdoek als bodembedekking, om lekker zacht te liggen... :mdr: Meneer had namelijk nog voor we hem bij de DA gingen ophalen zijn wonde al terug opengebeten. :yes:Na de eerste nacht, zaten er al 3 grote gaten in, knaagdieren hé !Dus... weg handdoek en terug zijn vertrouwde aubiose gegeven, was géén enkel probleem hoor.
JoBoris76 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Ik heb het voor Binky ongeveer 5 dagen gedaan. Daarna half stro en half handdoek maar hij ging gewoon weer op stro.
Laura1984 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Nijn heeft ook een dag of 5 op handdoeken gezeten voordat we weer de normale bodembedekking in het hok gelegd hebben.
Nero & Indy Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Nero is vandaag ook gecastreerd. Hij zit nu binnen op kranten en in één hoek hooi. Hij gaat toch iedere keer op het hooi zitten. Volgens de DA zijn het maar kleine sneetjes en mag hij morgen al weer op zijn eigen bodembedekking. Volgens mij gaat hij ook het liefst naar zijn eigen hok, want hij vindt het nu maar vreemd.
Chani Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Stoffel heeft ook maar 1 etmaal op krantensnippers gezeten, het zijn echt maar kleine sneetjes en als hij ze niet open bijt zijn die binnen 24 uur wel opgedroogd en dicht.
Catelootje! Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Ooh gelukkig! Hij rust vooral veel uit nu, en hij dronk toch als een dorstige aan de waterfles! En hij eet wat peterselie trouwens, en hooi
moppies Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Onze da raadde aan om het in de gaten houden of het wondje goed heelt, dan zie je al gauw of het goed gaat. Als het goed gaat, mocht hij wel weer op schoon stro. In verband met bacterien mochten we de mannen niet op het gras zetten op de eerste dagen.
Dippie Geplaatst: 1 augustus 2009 Geplaatst: 1 augustus 2009 Ik heb Stapertje een week op een dekbed laten liggen. 1 dag na de castratie heb ik hem wel weer de ren in laten gaan.
Aanbevolen berichten