champie Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Een erg rare vraag maar hoe kun je zien dat ze maden heeft?Ik hoorde vandaag telkens als ze loop een zoem geluid ik weet echt niet wat het is.Ze is niet ziek erg levendig en eet goed.Wat kan het zijn??
Rian Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Zoem geluid tijdens het lopen heeft ermee te maken dat ze verliefd is, heeft ze een maatje? (ander konijn?) Anders zal ze verliefd zijn op jou! Leuk toch, zo lang ze lief blijft.Als een konijn maden heeft kun je dat zien aan zijn kontje, die kruipen dan erin en eruit. Of een open wond, daar gaan ze ook in zitten. Kan niet missen. Wanneer ze IN je konijn zitten, zal je konijn een erg zieke indruk maken en moet je als een speer naar de DA, maar of dat nog zal helpen is nog maar de vraag.
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Ze heeft geen ander konijn in de buurt.Maar kan dat echt van verliefdheid zijn???Heb het nooit eerder gehoord.Maar maden kun je zeker zien aan de onderkant??En je kunt het merken aan het konijn???Het kan niet zo zijn dat ze een bloem met een wesp erin gegeten heeft en dat in haar zoemt erg raar misschien van mij maar die bloemen liggen hier op de grond en soms zitten die wespen erin.
Rian Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Als je nijn door een wesp gestoken is geworden of ze heeft een wesp in haar buik, dan zal ze zich echt anders gedragen. Daarbij denk ik niet dat een wesp nog zal zoemen als hij eenmaal in nijns buik beland is. Zoals jij het omschrijft is ze heel happy en zoemt ze om indruk op jou te maken. Hoe oud is ze?
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 zo'n 7 maanden denk ik nu of iets ouder heb dat nog nooit gehoord van dat verliefd zijnKan ik dat hier ergens nog meer over lezen
Rian Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Ja, vast wel, maar ik weet zo gauw even niet waar. 7 maanden is een mooie leeftijd om te gaan puberen! Misschien kun je op google eens zoeken op "verliefd konijn" ofzoiets.Ik las net trouwens in een ander topic van je dat je nijn diarree heeft, dat is wel een extra risico op maden. Heel goed in de gaten blijven houden, en kontje schoon maken.
Rian Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Hier al iets (staat wel niks over zoemen in) http://www.hetkonijn.nl/konijninfo/gedrag/puberteit.htm
Rian Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 En dit vond ik ook http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/9692-knarsetanden.html
Rian Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Voila, daar heb je het. Je hebt een echte puber in huis! Zo lang ze lief blijft is dat leuk, maar ze kan erg gemeen worden. Daar kun je maar 1 ding tegen doen, mocht ze dat gemene gedrag gaan vertonen: laten helpen. Hormoontjes spelen de hoofdrol en zo lang die aangemaakt worden, blijf je dit hebben.Moet er wel bij zeggen dat het niet perse zo hoeft te zijn hoor, het kan heel goed dat jouw nijn heel erg lief blijft.
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Hoi Maar maden kun je zien aan der kontje??Ik heb geprobeerd om het schoon te maken maar ze is veel te wild.Heb wel goed gekeken er zat 1 klont aan verder geen beesten ofzo.
kelly1986 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Heeft je konijn een vieze kont dan? Is ze aan de diarree?
Kiwi Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Die klont kan daar niet blijven zitten! Als er vliegen eitjes in gaan leggen komen er maden in die klont, en die kunnen je hele konijn aanvreten. Zorg dus dat haar kontje altijd schoon is, zeker met zulk warm weer!
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Hoe doe ik dat dan als ze zo wild is??
_Danielle Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Er hoort ook helemaal geen klont aan haar bips te zitten... Dat is waarschijnlijk een plakaat blindedarmkeutels en dat betekent dat ze te veel voer krijgt.Haar kont moet inderdaad altijd schoon zijn, van ieder konijn trouwens. Als dat niet zo is, is er Ć³f iets aan de hand met je konijn, Ć³f je geeft teveel voer.
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Ik merk helemaal niks aan der vanochtend was het ook schoon en nu vanmidag opeens niet meer.te veel voer krijgt ze niet weet ik zeker.Alleen dat gezoem bij der.Kan dat echt verliefdheid zijn?
Kiwi Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Die vieze kont lijkt me op dit moment belangrijker dan een eventuele verliefdheid.Hoeveel weegt ze, en hoeveel voer krijgt ze?
_Danielle Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Maar Champie, die klont komt toch ergens vandaan en die hoort daar niet. Zoals al gezegd; kan dat heel gevaarlijk zijn en uiteindelijk zelfs dodelijk als daar maden in komen (iets wat heel gemakkelijk gebeurd met dit weer).Hoeveel voer geef je haar en hoeveel weegt ze ongeveer?
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Hoeveel ze weegt dat weet ik niet.Maar ze krijgt onbeperkt hooi en s avonds een handje biks.
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 doe klont zal er waarschijnlijk zijn gekomen doordat ze teveel wortel heeft gehad
_Danielle Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Een handje kan al te veel zijn... Hier krijgen ze per koppel een handje en nog een klein beetje.. Krijgt ze verder veel groenvoer?Zie je wel eens vaker trosjes blindedarmkeutels liggen?
_Danielle Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Dat kan, ja.. Maar daar moet je dus wel echt mee uitkijken en eigenlijk mag dat niet vaker gebeuren. Tuurlijk heeft ieder konijn wel eens blindedarmkeuteltjes omdat je iets meer eten hebt gegeven of iets dergelijks, maar het mag niet met regelmaat voorkomen en moet direct weggehaald worden als het aan het kontje van het konijn vast zit.
champie Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Ja dat heb ik zeker geprobeerd maar ze word dan zo wild.Heb wel heel goed gekeken maar zag verder niks zitten.Misschien dan toch nog minder eten geven??Heel af en toe kom ik zo'n klein bolletje blindedarm keutel tegen.
wupsie Geplaatst: 26 juli 2009 Geplaatst: 26 juli 2009 gijs rende ook steeds rondje en achtjes om mn voeten en bromde daar ook bij. hij was dat echt niet te corrigeren (ik kon niet weg lopen omdat ik dan op em moest gaan staan) ook deed hij dit met zijn gerty knuffeltje in zn bekje. toen ik hem heb laten helpen (er hing ook een apart luchtje om zn hok en plaste er ook wel eens buiten) deed hij dit niet meer. heel af en toe rentie nog wel brommend rondjes om de stoel met gerty in zn bekje. ziet er wel grappig uit
max Geplaatst: 27 juli 2009 Geplaatst: 27 juli 2009 misschien dan toch te veel voer! je hoort geen blindedarmkeutels te vinden!
Aanbevolen berichten