Mufassa Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Plushke heeft diarree en een nat neusje. Die diarree is opzich zo erg niet, maar ik zeg het er maar bij omdat het er misschien wel iets mee te maken heeft.Uit haar neusje komt zo wat vocht, ik heb ze wel nog niet zien niezen ofzo.Verder gedraagt ze zich normaal, is het misschien gewoon omdat ze nog wat slapjes is? 2,5 week geleden is ze geopereerd aan een groot abces in haar buikje. Ze heeft al wel vaker de neiging gehad voor diarree terwijl ik toch oplet met groenvoer.De diarree is nu redelijk erg, niet gewoon zachte keutels.Ik geef momenteel geen groenvoer meer, hou haar goed in de gaten en hou haar kontje proper.Moet ik dringend naar de DA of moet ik het gewoon nog even aanzien?
Tuinkabouter Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Als je het niet vertrouwt -> DA. Nat neusje -> begin van snot misschien? Better safe than sorry.
Britt Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 nat neusje kan misschien stress zijn ??want toen wij onze Teddy gingen halen ( als baby ) toen had ze ook een vreselijk nat neusjes, want ze was gestrest, ik weet niet of dat ook bij jou konijn is, maar Diarree is niet goed !onze teddy had het maar 1 dag met het warme weer, maar dat komt door het warme weer, verder hebben ze nooi diarree hier, maar ik zou maar een afwachten wat de andere leden zeggen van bb veel suc6 ermee ~!
Mufassa Geplaatst: 24 juli 2009 Auteur Geplaatst: 24 juli 2009 Stress kan wel, we zijn net terug van vakantie. En ze moesten mee, het was een midweek en we vonden geen oppas.Dan is de kans wel groot dat het dat is, had ik nog niet aan gedacht Ik zal het dan nog even aanzien, en als het niet snel beterd naar de DA.
Britt Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 maak eens een foto van zijn nagels, ben benieuwd !
Kiwi Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Zit je niet een beetje in het verkeerde topic? Of denk je dat die nagels hier iets mee te maken zullen hebben?
Britt Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 sorryy :P:Pik moet bij een ander topic zitten hahah sorry !!
_Danielle Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Diarree is wel degelijk erg, zeker als het een jong konijn is. Ik zou dus zeker een bezoekje brengen aan de DA.Hoe oud is ze eigenlijk? Ze was nog vrij jong, toch?Nat neusje kan het begin van snot zijn, moet ook zeker behandeld worden.
zwarte panter Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Ik zou toch vandaag nog met haar langs de DA gaan.Neem wat 'keutels' mee om te laten testen op coccidiose.Komt bij jonge konijntjes zoals haar vaak voor na stress. Het kan gewoon goed en makkelijk behandeld worden, maar je moet er wel snel bij zijn. Daarnaast zou ik ook haar neusje even door de DA laten nakijken... konijnen horen geen nat neusje te hebben.
Heatherb23 Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Volgens mij heeft jou konijn snot. Lijkt op een beginnende verkoudheid, maar van snot gaat je konijn binnen een week dood. Houd je konijn warm. Ik weet het niet zeker, maar een natte neus is niet best bij een konijn.
_Danielle Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Ehh... Een konijn gaat niet dood binnen een week van snot... Snot is prima te genezen en te behandelen.. Er zijn mensen die pas na een hele tijd naar de DA gaan met snot (niet dat ik dat goed keur, maar als voorbeeld dat het niet dodelijk is). Sterker nog, konijnen kunnen last hebben van chronisch snot, die gaan ook niet dood, hoor.
Kiwi Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Heatherb23 heeft vandaag al meer rare adviezen gegeven.
_Danielle Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 Jammer om zomaar dingen te gaan verkondigen die helemaal niet waar zijn...
kmimmie Geplaatst: 24 juli 2009 Geplaatst: 24 juli 2009 ik zou toch maar even naar de da gaan als je nijn diaree heeft...met diaree kan je nijn namelijk heel snel uitdrogen
Mufassa Geplaatst: 25 juli 2009 Auteur Geplaatst: 25 juli 2009 Het neusje ziet er terug normaal uit en de diarree is minder.Dan is de DA niet meer nodig zeker? (zolang de diarree blijft minderen, het zijn nu terug keutels, wel heel zachte maar er zit vorm in)
_Danielle Geplaatst: 25 juli 2009 Geplaatst: 25 juli 2009 Mufassa, gezegd is dat diarree en slechte keutels bij een jong konijn heel gevaarlijk zijn. Dus ik zou nog steeds zeker naar de DA gaan, en zoals Zwarte Panter al zei een beetje van haar ontlasting meenemen om dat te laten onderzoeken.
Mufassa Geplaatst: 25 juli 2009 Auteur Geplaatst: 25 juli 2009 De keutels zijn terug normaal. Dus ik vermoed dat het gewoon van de stress was.Als het terugkomt ga ik zeker direct naar de DA.
Aanbevolen berichten