Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag mede-nijnenliefhebbers.

Ik probeer al een week lang mijn voedster te koppelen aan een gecastreerde ram, maar het wil niet lukken. Morgen terug naar de opvang, waar ze al een andere nijn voor me vasthouden. Is een gecastreerd mannetje met een penisprolaps. DA vd opvang heeft er naar gekeken en geconstateerd dat er operatief niets aan gedaan hoeft te worden aangezien de nijn er geen last van heeft en niet beperkt wordt in zijn doen en laten. Mijn eigen DA (konijnkundig) raadde het niet af, maar moedigde het ook niet aan. Probleem is dat mijn nijn niet overweg kan met dominante mannatjes, ze wordt helemaal panisch, en als ze aangevallen wordt, of de rangorde moet bepaald worden, dan doet ze helemaal niets en laat zich kaalplukken en bijten tot ze wonden heeft. Het mannatje met de penisprolaps is een niet-dominante vent, dus het zou een goede match kunnen zijn. Wie van jullie heeft ervaring met een penisprolaps??? Gevoelsmatig zeg ik " er zouden problemen van kunnen komen" aan de andere kant: mijn nijn is erg eenzaam en heeft een maatje nodig. Konijnen staan in de woonkamer, met permanent toezicht, lopenminimaal 6 uur per dag los en worden dagelijks nagekeken op afwijkende zaken.

Groetjes

kim

Geplaatst:

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik vraag me af wat voor problemen je dan zou verwachten? Zolang dat mannetje er zelf geen last van heeft (en dat heeft hij blijkbaar niet), en je hen allebei een maatje kunt geven lijkt het me alleen maar fijn als je hem in huis zou willen nemen. :)

Geplaatst:

Hey Kiwi, snelle reactie! Ik heb zelf ook zoiets van " ach wat kan er mis gaan" , maar mogelijk krijgt hij er wel last van door het schuren vd penis tegen hooi en stro, dat soort zaken. Kan natuurlijk altijd nog laten helpen indien nodig, is geen probleem, maar risico's na een ingreep maken mij altijd wat misselijk, heb 2 nijnen gehad waarbij het na een OK is misgegaan (wel door konijnkundige DA, maar door hoge leeftijd en complicaties ging het helaas mis). Aan de andere kant heb ik een zwak voor "kneusjes" , en denk ik "wie wil er nou een konijn met een defect" , nou ja, ik dus...

Ga morgen eens op mn gemak kijken hoe ze op elkaar reageren, want het konijn wat ik er nu bij heb is een drama...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .