busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Hallo allemaal,Een poos geleden heeft Martin een erge gas aanval gehad en is daar bijna aan overleden. Sinds een half uur is hij opeens helemaal niet de oude. Hij wil niet eten, ligt raar en ademt snel. Ik heb hem nog wel zien keutelen. Ik heb hier nog medicatie voor darmstimulering liggen van de vorige keer, maar vraag me af of ik dat moet geven. Hij is in de rui, maar krijgt preventief prozyme en keutelt en eet goed. (tot een half uur geleden) Hij wil zelfs geen hapje witlof. Buik voelt hard aan en hoor helemaal geen geluidjes, geen borrelen ofzo?Probeer zachtjes te masseren, maar dit vind hij echt niet fijn. Zijn temperatuur is nog wel goed. Wat moet ik nu doen?!?
Sabbie Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 (aangepast) Dit klinkt niet goed! Ik zou een DA bellen! Vooral omdat Martin al eerder zo ziek is geweest!Ik zou niet zomaar met medicatie gaan experimenteren. Vraag het even aan een DA. Even voor de duidelijkheid: Ik heb niet veel verstand van het medische gedeelte van konijnen... Alleen wat ik hier lees. Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen. 22 juli 2009 aangepast door Sabbie
kelly1986 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Ik sluit me bij Sabbie aan.Bel even een dierenarts, leg de situatie uit en overleg wat je nu het beste kunt doen. Is je dierenarts kundig?
busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 Ja, zit hier een KK da. Zoek gelijk even het nummer op. Ben echt heel bang! :(
kelly1986 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Probeer rustig te blijven... hoe moeilijk dat nu ook lijkt en is.Zet alles even op een rijtje zodat je een duidelijk verhaal hebt voor de dierenarts.Heb e de mogelijkheid Martins temp op te nemen?
jordi Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Heb e de mogelijkheid Martins temp op te nemen? mss domme vraag , maar hoe meet je dat op bij een konijn en kan dit met een gewone termometer ?
busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 ja, temp is nogsteeds goed. Heb gebeld. Mag de ciseral drops geven en kijken of hij hier wat van opknapt. warm houden enz... brrr eng dit...
kelly1986 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Heb je het idee dat hij pijn heeft?Probeer hem ook te laten lopen als je gas vermoed... Massage geven kun je ook doen! Je weet hoe dit moet?
busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 Ja, heb hem al geprobeerd te masseren, zachtjes met de vingertoppen van boven naar beneden. Heb ook nog pijnstilling van de vorige keer. Gelukkig is mn huisgenoot nog wakker en ik mag de auto lenen voor het geval het niet goed gaat.
kelly1986 Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Probeer zachte ronddraaiende bewegingen richting de anus te maken.Probeer m ook wat te laten lopen.. Succes!
busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 Dankje! Hij is niet zo blij met mij, al dat getil, medicijnen en thermometers. Ik heb een warme kruik in een speciale hoes bij hem gelegd. Hij loopt nu al wat meer. (misschien om bij mij weg te komen... ) Ik blijf nog even wakker om te kijken hoe het gaat. Houd hem warm en masseer zachtjes. Dankje voor je hulp!
busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 Hij lijkt weer een beetje op te leven!!! Hij wou net zelfs een klein beetje witlof aannemen. Maak mijn bedje op de bank hier vannacht om mijn oude gekke nijn in de gaten te houden. Heb van de buurman de sleutels gekregen voor de auto voor het geval dat. Ik hoop dat ik er nu heel erg op tijd bij ben geweest...
CindyJ Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 mss domme vraag , maar hoe meet je dat op bij een konijn en kan dit met een gewone termometer ? Volgens mij gaat dat idd met een gewone termometer
busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 Volgens mij gaat dat idd met een gewone termometerWel met een digitale, die oude van glas kunnen afbreken, dus zijn erg gevaarlijk!!!
jordi Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Wel met een digitale, die oude van glas kunnen afbreken, dus zijn erg gevaarlijk!!!En waar moet je die dan insteken ?
_Danielle Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 (aangepast) In z'n bips misschien? Je kan 'm ook in z'n neus of oren steken, maar dan gebeurt er niet zoveel, denk ik.In z'n bekkie weet ik eigenlijk niet, bij mensen kan dat wel, maar weet niet of dat bij dieren ook gedaan wordt. 22 juli 2009 aangepast door _Danielle
Petradhd Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 (aangepast) En waar moet je die dan insteken ?Is die vraag serieus??? :oh: 22 juli 2009 aangepast door Petradhd
busylizzzy Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 In z'n bips misschien? Je kan 'm ook in z'n neus of oren steken, maar dan gebeurt er niet zoveel, denk ik.In z'n bekkie weet ik eigenlijk niet, bij mensen kan dat wel, maar weet niet of dat bij dieren ook gedaan wordt.Ja idd, in de anus... Ik zou hem niet oraal doen, veel te veel kans dat zo'n nijn er even flink de tanden inzet en dan is hij stuk.
_Danielle Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 Dat misschien achter 'in z'n bips' was sarcastisch bedoeld, hihi... Ik weet dat ie daar moet... In z'n mondje lijkt me inderdaad niet handig, zou ik ook niet aanraden nee.. Wie weet wat voor schade je daar misschien mee aanricht, en weet ook niet of dat net zo betrouwbaar is als wanneer je het Ćn z'n bips doet.
CindyJ Geplaatst: 22 juli 2009 Geplaatst: 22 juli 2009 En waar moet je die dan insteken ? Idd wel een digitale (zijn die glazen nog te koop dan? ) En die wordt gewoon in de poepert gestoken, maar zou niet zelf gaan experimenteren de eerste keer (mijn mening)
jordi Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Is die vraag serieus??? :oh: jaaa ;p Tja , het kost toch anders zijn Ć©h ;p ik weet het nu hahaaaaa
busylizzzy Geplaatst: 23 juli 2009 Auteur Geplaatst: 23 juli 2009 Goedemorgen allemaal! Na een uurtje op de bank werd ik gek van het heen en weer geren van mijn nijntjes, dus ben ik boven gaan liggen. Om half 4 heb ik de wekker gezet en ben naar beneden gelopen om te kijken hoe alles nu was. Meneer sprong op en kwam naar me toe met de blik: nou al brokjes?!?! Jippie!!! Ik heb hem even wat gegeven om te kijken of hij wou eten: jahoor, alsof zn leven er vanaf hing. En nu een half uurtje geleden is meneer gelukkig nogsteeds de oude. Ik ben er geloof ik heel op tijd bij geweest, gelukkig. Maar gelukkig heb ik een korte dag zodat ik hem gewoon in de gaten kan houden vandaag. Bedankt voor alle hulp!!!
Yvon Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Oohh wat een geluk dat je er zo vlug bij was, nu maar hopen dat ie het zo goed blijft doen.Heeft je nijn ook al gekeuteld?
Kiwi Geplaatst: 23 juli 2009 Geplaatst: 23 juli 2009 Oh, goed om te lezen! En grappig ook, ze kunnen je dan inderdaad aan staan kijken met zo'n blik: 'waarom ben jij nu al op, gek baasje!', niet beseffende dat je je een hele hoop zorgen om ze hebt gemaakt.
busylizzzy Geplaatst: 23 juli 2009 Auteur Geplaatst: 23 juli 2009 Ja, hij is al die tijd blijven keutelen, dat was erg fijn. Hij loopt nu heerlijk te spelen met Mia zoals altijd.
Aanbevolen berichten