Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb m'n konijn donderdag laten castreren. De operatie ging helemaal vlekkeloos gelukkig :) , alleen daarna had hij wel wat opstartproblemen. (qua beginnen met eten en darmwerking). Inmiddels gaat dat weer helemaal goed en hij lijkt bijna weer de oude (of de nieuwe ;)), maar er is nog 1 ding wat ik wel een beetje vreemd vind:

Sinds vandaag heeft hij 2 echt enorme plassen gedaan! Ik had niet voldoende antibiotica meegekregen voor na de castratie, dus heb vandaag even wat extra opgehaald bij de dierenarts en heb daar ook gevraagd aan de assistente of dat plassen een bijwerking van de antibiotica kon zijn. Zij zei dat dat heel goed kon, dus niks om me zorgen om te maken.

Maar ik wil toch wel even een dingetje vragen: hebben jullie hier misschien ook ervaring mee? (door antibiotica grotere hoeveelheden plassen?)

Want ik sta er toch wel even versteld van van hoeveel mijn kleine konijntje (1 kilo) kan plassen!

Hij heeft trouwens 3 dagen ciseral geslikt, heeft voor een week als antibioticakuur bactrimel en als pijnstiller krijgt hij metacam.

Geplaatst:

is het niet gewoon zo dat het je nu meer opvalt?... je nijn zit nu op een handdoek? je ziet het dan natuurlijk wel veel beter... dat viel mij namelijk ook op bij max.... anders zou ik het niet weten.. het lijkt me in ieder geval niets ernstigs.. succes met je nijn!!

Geplaatst:

Ja, je hebt gelijk dat het sowieso ook wel wat meer opvalt. Het was eigenlijk alleen gisteren wel opeens heel erg veel. Best wel buiten proportie, zeg maar.

Vandaag was het weer gewoon zoals de dagen ervoor, dus ik ga er meer vanuit dat er inderdaad niks aan de hand was en dat hij enorm veel dorst had ofzo! :P

Het gaat gelukkig ook helemaal goed met hem en morgen de laatste dag antibiotica! En dan over 3 weekjes een vriendinnetje! :love:

Geplaatst:

nou, super om te horen, dat klinkt goed en wat leuk dat ie een vriendin krijgt... zo leuk een verliefd koppel!!! succes verder hoor!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .