Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

me rammetje word donderdag gecastreerd ben er zenuwachtig,maar komt vast wel goed :love:

moet een konijn nuchter zijn voor de narcose

Geplaatst:

Wat zij zeggen dus. Echt níet. Dat zou zijn dood nog eens worden. Als je dierenarts dit niet vermeldt heeft, twijfel ik aan zijn konijnkundigheid.. Misschien andere zoeken??

En anders succes met de castratie!

Geplaatst:

ze vrouw viel even voor hem in dus:yes:

ging de vorige keer ook goed heb hem toen laten eten en was toen wel gezegd volgens me ouders

Geplaatst:

Je hoefd neit te beslissen, Je konijn moet gewoon eten. Als ee ndierenarts mij zou adviseren dat het konijn nuchter moest zijn. Ging ik mper direct naar ee nandere dierenarts.

En idd mijn ervaring is dat een dierenarts voor elke operatie er nog eens extra bij vermeld dat een konijn niet nuchter hoeft te zijn. Omdat die moeten blijven eten.

Geplaatst:

Toen we voor Jazz een afspraak maakten voor casteratie (wat inmiddels niet meer nodig is omdat Jazz helemaal geen rammetje is :P) , werd er ook niks van gezegt, heb later nog terug gebeld om te vragen hoe dit zat.. wel slechte zaak hoor.. zeker als je weet hoeveel er vanaf hangt!!!

Geplaatst:

als mijn da daar niets over zou zeggen.. zou ik naar een andere da gaan.. Gelukkig zeiden ze dat wel allemaal, en zeiden ook andere extra dingen, zoals neem wat lekkers mee voor als hij wakker wordt.. en voer hem extra wat groen als je hem brengt..

Geplaatst:

ik zou het niet vertouwen als je da dat niet expliciet zegt!!! een konijn moet eten en ik vind dat de da je daar over moet informeren!!!!! en als zijn vrouw dat niet vermeld, moet ze niet voor hem invallen, dan heeft er duidelijk niet genoeg verstand van om in te kunnen invallen... konijnendarmen moeten altijd gevuld zijn, anders wordt het z'n dood....

Geplaatst:

Toen Jean-Luc gecastreerd moest worden en ik daar een afspraak over maakte, zei de assistente (dus niet de DA zelf) dat hij nuchter moest zijn voor de operatie. Ik heb haar daar direct op aangesproken en toen zei ze dat ze zich inderdaad vergist had, omdat er ook 4 katten op onze DA kaart staan.

Ik vond dat van haar uitermate onhandig, maar dat betekent nog niet dat mijn DA niet konijnkundig is.

Iedereen kan een vergissing maken. En ja, ik weet ook wel dat het een zeer schadelijk advies kan zijn, maar om dan meteen aan te nemen dat de hele DA niet deugt voor konijnen gaat me te ver hoor.

Geplaatst:

Bij onze DA werd er nadrukkelijk gezegd dat Rambo NIET nuchter mocht zijn (maar dat wisten wij natuurlijk). Het gaf wel een goed gevoel bij de DA, die rest van de info klopte ook helemaal.

Geplaatst:

werd vandaag gebeld moest gewoon blijven eten.

ze bellen daar altijd later over verschild per dier ben nu wel gerust gesteld:love:

Geplaatst:

natuurlijk is je da dan niet direct onkundig.. dat zeg ik ook helemaal niet. maar het zou mij niet aanstaan... zowel de da als de assitente dient voldoende kennis van zaken te hebben... bij mijn da geven de assistentes altijd goed advies, zij zijn een onderdeel van de kliniek en daar wil ik in het geheel een goed gevoel over hebben... de assistentes zijn namelijk wel degene die je dier na de operatie verzorgen en als zo iemand tegen mij zegt dat ik mijn konijn nuchter moet brengen, geeft me dat geen goed gevoel...

maargoed, ieder zijn eigen keuzes, we leven in een vrij land..;)

Geplaatst:

hahah... wordt steeds ingewikkelder.... het belangrijkste is dat je nu weet toch?.. ik wil je heel veel sterkte wensen hoor! hopelijk gaat het allemaal goed en is je nijn snel weer helemaal de oude!!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .