flo<3 Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 hee iedereen! Ik zit nu voor het eerst op bunnybunch, want ik heb een vraag. Mijn konijn (flo, franse hangoor) heb ik in een binnenhok,ik wou haar er weer in doen en zette haar op het 'rooster' (zoals altijd) (zo'n kooi heb ik voor de duidelijkheid) toen ze erin wou springen bleef haar rechter achterpoot haken,en ze hing dus half in de kooi.ze bevrijde zichzelf en liep een paar rondjes in de kooi.toen zag ik dat ze haar poot omhoog hield en dus niet echt gebruikte.ze maakte geen geluid, en ze eet nog wel.nu zit ze de heletijd in haar huisje en morgen kijk ik hoe ze loopten of ze dus naar de DA moet.maar nu ben ik heel bang dat ze erg veel pijn heeft! hoe weet ik dit? bedankt voor het lezen en graag een reactie
Tuinkabouter Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 In de gaten houden of ze blijft eten...een nijn dat pijn heeft eet niet meer, en dan na 12 uur uiterlijk starten met dwangvoeren. En daarna naar de DA uiteraard. Ohja, en een groter hok kopen, volgens mij ken ik dat model en is het erg klein en laag. Nijn moet er met gemak rechtop in kunnen staan en het liefst een beetje bewegingsruimte hebben. Zowel in het hok, maar voor het spier- en bottenstelsel ook regelmatig (lees: elke dag) een paar uur eruit laten.
Yvon Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Waarom kijk je nu direct niet hoe ze loopt? Ik weet wel, dat konijnen zich heel erg sterk houden.. als je twijfelt zou ik sws naar de DA gaan, beter teveel zorg dan te weinig of niet?
Dollie Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ik zou nu kijken hoe ze loopt.. Loopt ze nog niet normaal, dan zou ik de dierenarts bellen. Waar je aan kunt zien of een konijn pijn heeft? Vaak stoppen konijnen met pijn met eten. Dat is héél slecht, want dan vallen de darmen stil. Als je daar niet op tijd bij bent, zal ze hoogstwaarschijnlijk overlijden. Konijnen met pijn knarsen ook nog wel eens met hun tanden. Stil in een hoekje zitten kan ook op pijn duiden, net als telkens anders gaan liggen.. (Of is dat nu bij gas?) Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en even naar de dierenarts bellen.
chan Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Als ze haar pootje niet meer gaat gebruiken zou ik echt even naar de DA gaan. Tijdens een ontsnappingspoging is 1 van mijn konijn met zijn pootje in de hand van mijn vriend blijven hangen en die was meteen gebroken. Hij gebruikte zijn pootje ook niet meer, maar at en drink wel nog gewoon. DA zei dat hij het vaker zag, dat die botjes gewoon makkelijk breken (was wel een dwergkonijn). Mocht het niet gebroken zijn en ze heeft last kan je sowiezo natuurlijk pijnstillers geven (druppeltjes), kan je bij de DA krijgen.
bunny ranch chanty Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 levens gevaarlijk het hok en het rooster voor de pootjes!!!dit is geen hok voor een franse hangoor die 6 kilo word :(
Rian Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Als ze echt veel pijn zou hebben zou je dit merken door wat er idd al gezegd wordt. Als je nijn het pootje wel nog optilt is het in ieder geval niet uit de kom. Inderdaad beter nu even checken, probeer ook eens of je eraan mag komen, als het pijn doet merk je dit vanzelf wel. Doe voor de zekerheid een dikke handschoen aan...:yes:En die kooi, tja, ook niet mijn keuze, maar dat is je vraag niet.
flo<3 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 heel erg bedankt iedereen voor reacties! ik ga zometeen kijken hoe ze loopt, maar misschien wacht ik ook wel even totdat ze uit haar huisje is.(normaal zit ze daar niet zolang in) Ik ben trouwens ook van plan een andere kooi te nemen want deze is inderdaad veel te klein!ik ga een lekker groot buitenhok voor haar maken!
flo<3 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 oh, ik zie het net, het is niet precies dit hok, iets groter maar nog steeds te klein.
Tuinkabouter Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Kijk dat zijn de berichten Heb ook nog zo'n kleintje staan voor "noodopvang" als het echt effe niet anders kan. We hebben het volste vertrouwen in je. Liefst wel met foto's en als het heel deftig is een bouwtekening
kimenbunn Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 hoi, Mijn konijn heeft 7 weken geleden zijn poot gebroken, waarschijnlijk ook ergens achter blijven hangen, hij liep los in de tuin en heb niet gezien hoe het gebeurde maar hij gebruikte opeens zijn pootje niet meer.Hij at nog gewoon, huppelde ook gewoon op 3 pootjes rond dus ik dacht eerst dat hij het pootje verstuikt had, maar de volgende dag gebruikte hij het pootje nogsteeds niet, dus toch maar naar de DA en daar bleek het gebroken te zijn.Inmiddels is hij geopereerd, ze hebben een pin in zijn poot gezet die er 6 weken in moest blijven, al die tijd moest hij ook in zijn kooi blijven, de pin is er een week geleden uit gegaan, a.s. vrijdag moet ik terug om de laatste hechtingen eruit te halen en dan mag hij eindelijk weer vrij rondhuppelen! Maar, Bunn vertoonde dus ook geen tekenen van pijn, at gewoon, knarsetanden niet en huppelde ook nog vrolijk rond (weliswaar op 3 pootjes)! Dus ik zou toch even voor de zekerheid naar de DA gaan met je konijn!
flo<3 Geplaatst: 21 juli 2009 Auteur Geplaatst: 21 juli 2009 bedankt, maar ik heb vandaag flo (mijn konijn dus ) laten lopen en ze:liep, rende, sprong en huppelde op 4 poten!! en ze stond ook op haar 2 poten (achterpoten bedoel ik dan he.. )moet ik wel of niet naar de DA gaan want ze doen eigenlijk alles weer normaal, alleen is ze iets schuwer.
Aapje Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 ik denk dathet nooit kwaad kan om er ff naar te laten kijken..
Carino Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 ik zou na de da gaan al is het maar om zeker te weten dat ze niet mankeert konijnen kunnen zich heel sterk houden ze laten pas iets merken als het eigenlijk al bijna
tante10 Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Wij hebben ook een traliekooi voor Rambo.Hij springt ook zelf op zijn kooi, daarom leggen wij er altijd een handdoek overeen als Rambo in huis loopt (bijna de hele dag).
Rian Geplaatst: 21 juli 2009 Geplaatst: 21 juli 2009 Neuh, het klinkt goed, als er iets was zou ze zich nooit zo gedragen. Bespaar je beestje de stress, de DA zal ook zeggen dat het ok is.
flo<3 Geplaatst: 22 juli 2009 Auteur Geplaatst: 22 juli 2009 ik ben niet vanplan er heen te gaan.maar ik blijf er goed op letten.ze mag van mij trouwens niet meer op de tralies staan een handoek is een goed idee!bedankt iedereen!
Aanbevolen berichten