Kimm_ Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 (aangepast) Ik merkte vandaag dat mijn konijn de hele tijd met haar hoofd/lijf schudt alsof ze jeuk heeft, en ook af en toe krabt. Toen ik beter keek zag ik een paar piepkleine zwarte beestjes in haar (witte) vacht. Ze zijn ongeveer 1 milimeter lang, en heel smal.Ik heb nog nooit een vlo gezien, en heb even op internet gekeken maar daar staat dat vlooien tussen de 1,5 en 3 mm zijn. Hebben jullie enig idee wat dit voor beestje kan zijn, en wat ik het beste kan doen (da?) ?edit: Ze leken trouwens qua maat en vorm heel erg op onweersbeestjes, maar dan met een doffere kleur zwart. 20 juli 2009 aangepast door Kimm_
chan Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ik zou maar naar de DA gaan zodat ze behandelt kan worden, wat het ook mag zijn.
xHann Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ook mij lijkt de DA het beste idee. Deze kan wat van deze beestjes onder een microscoop houden, om te kijken wat het is. Dan kan er ook gelijk medicatie gegeven worden, bijv. een spuit of een pipetje.
Aanbevolen berichten