miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Hallo iedereen, Sinds een week heb ik het gevoel dat moppie niet lekker is. Ik heb haar heel toevallig vorig weekend gewogen. Toen woog ze 1,2 kilo. Nu heb ik haar zaterdag gewogen en woog ze 981 gram. Ik dacht, tja, ze zit alleen van hummer en misschien haar vriendje mist. Daarom heb ik moppie en hummer weer bij elkaar gelaten met de hoop dat hummer niet ging rijden. Gelukkig ging dit goed, en zitten ze nu bij elkaar. Ze liggen weer lekker samen, en doen weer lekker alles. Normaal als ik tussen de middag thuis ben om te eten, komt moppie altijd kijken wat ik aan het eten ben, en komt ze voor een knuffel. Vandaag was het Hummer! Hummer komt nooit bij me kijken. Moppie voelde zich niet helemaal lekker.. Dus ik net thuis, weer moppie gewogen. Ze weegt nu nog maar 928 gram. Ze is dus in 2 dagen tijd, 50 gram afgevallen!!!... En dat terwijl ik haar dit weekend echt verwend heb met extra wat groente, als ze bij me kwam gaf ik haar extra ss. En nog is ze afgevallen.. Weet echt niet wat ik moet doen, voel me er echt rot over! Help??? Groetjes, Michelle
Dollie Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Misschien heeft ze wormpjes? Is ze recent ontwormt? Je zou haar Panacur kunnen geven, ik geloof dat je dat veertien dagen achter elkaar moet geven bij ontwormen..
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 (aangepast) ze is 3 maanden! Eigenlijk niet stil bij gestaan.. Kan ze daar zoveel van afvallen? Nu ik zo naar d'r poep kijk.. ze zijn kleiner als normaal.... Nog een teken van iets? Zie trouwens geen wormpjes.. of hoef je dat niet altijd te zien? 20 juli 2009 aangepast door miesje890
Dollie Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ik zou het niet weten.. Vind het ook best wel veel.. Maar bij afvallen en wel hetzelfde eten is wormpjes het eerste waar ik aan denk? Uh wacht, nu verzin ik zelf volgens mij dat ze nog normaal eet.. Eet ze nog normaal?
_Danielle Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ik mis een dierenarts in dit verhaal? Zoveel afvallen is niet goed, zeker niet in zo'n korte periode, dus het meest logische lijkt me dat je met haar naar de dierenarts gaat. Die kan je immers beter helpen dan dat wij kunnen.
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 nee.. groente wel gewoon, wel langzamer.. maar de ss brokjes die normaal binnen een half uur op waren.. liggen er nog aan het eind van de dag.. En die keutels....??
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Ik merkte het pas sinds zaterdag.. en dacht dat het kwam door dat ze hummer miste.. maar heb haar pas net gewogen.. en ze is dus gewoon zoveel afgevallen... in 2 dagen :O
_Danielle Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Nu ik dit bericht lees, snap ik echt niet waarom je nog niet een DA hebt gesproken.. Ze laat haar eten liggen en valt af, da's toch genoeg teken dat er iets niet goed gaat? Het zouden bijv. hele lullige haakjes kunnen zijn, maar die kunnen haar wel veel problemen bezorgen.Zeker als ze zo jong zijn moet je hier echt mee uitkijken hoor...
Dollie Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Toen Indy haakjes had, at hij ook alleen nog maar groente (viel hij overigens wel echt op aan, logisch, hij had honger omdat hij verder niks kon eten) en liet de biks staan, maar ze lijkt me best wel jong voor haakjes? Ik zou toch even langs de dierenarts gaan.. Dit is gissen natuurlijk.. Keutelt ze nog wel? Of lees ik daar nu over heen? Als ze dat niet doet zou ik sowieso direct naar de dierenarts gaan.
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Ik mis een dierenarts in dit verhaal? Zoveel afvallen is niet goed, zeker niet in zo'n korte periode, dus het meest logische lijkt me dat je met haar naar de dierenarts gaat. Die kan je immers beter helpen dan dat wij kunnen. Daar heb je helemaal gelijk in hoor.. ga al voor het minste naar de da.. maar weet het pas net gewoon 10 minuten of zo.. Ja natuurlijk sinds zaterdag.. maar dat was eigenlijk niet echt alermerend qua gedrag.. maar nu..
Dollie Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Nou ja, zo enorm laat ben je er toch ook niet bij? Ja, als je nu niks doet.. Maar dat ben je al aan het doen ja. Ik zou wel direct even bellen, ik weet niet precies tot hoe laat de meeste dierenartsen er door de week zijn, maar straks heb je pech Ć³f zit je met een niet konijnkundige vervanger..
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Nou ik heb net gebeld.. gelukkig hebben ze vanavond spreekuur en is mijn eigen da er Dus om half 7 zijn we in nijmegen (gelukkig dukenburg) bij de da.. hij vertrouwde het ook niet helemaal.. Ben benieuwd...
Dollie Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Succes straks! Ik hoop dat het niks ernstigs is!
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 ik ook niet! Het is mijn lieverdje! Maar wordt vervolgd iig
_Danielle Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ben ook benieuwd en hoop ook dat het meevalt...Bedoelde het verder niet vijandig ofzo hoor, maar ik verbaasde me er gewoon een beetje over. Succes straks! Laat je ons weten hoe het gegaan is?
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Ja natuurlijk Ja ik weet het.. had het volgens mij niet helemaal door dat het absoluut niet goed is.. maar hopen op zegen..
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 zal ik trouwens hummer dan ook meenemen? Om beetje moppie tot rust te stelllen?
Dollie Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Ja dat zou je heel goed kunnen doen, zijn ze misschien net wat rustiger, en kan de dierenarts Hummer eventueel ook nog even snel nakijken.. Kost je vaak niks extra's en weet je ook dat het met hem goed zit.
_Danielle Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Als je de mogelijkheid hebt, zou ik dat wel doen.. Dan ruikt Moppie ook niet zo vreemd voor Hummer als ze straks terug komt. En zo hebben ze ook nog een beetje 'steun' aan elkaar.
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Dan doen we dat... Is inderdaad ook beter
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 Nou we zijn terug.. Mijn eigen da en een andere goeie da hebben allebei gevoeld.. Ze voelde inderdaad harde keutels, maar voelde geen verstopping. Ze is helemaal nagekeken en ook de haakjes zijn nagekeken. Heeft ze niet, dacht ze ook niet aangezien haar te jonge leeftijd.Moet haar vanaf vandaag 2 keer per dag wegen om haar gewicht in de gaten houden. Heb Cisaral drops meegekregen voor de darmstimulatie, en ss recovery om te dwangvoeren aangezien ze niet tot nauwelijks eet. Ik moet sowieso donderdag middag eventjes bellen, en als ik het niet vertrouw moet ik eerder bellen en dan kan ik altijd langs komen. Dus dat is wel fijn Ik ben benieuwd hoe ze het deze week doet Iig bedankt voor de snelle berichten
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 pff.. net dwangvoer.. nou was niet echt dwangvoer.. ze at het gewoon uit het bakje. Ze heeft echt honger, heb dus wat gewone brokjes gegeven maar na 1 hap eet ze het niet meer. Haar favo groente, witlof, eet ze ook maar voor driekwart op. Dacht dat ik nog rucola en andijvie had, maar waren allebei op. Morgen dus eventjes halen. Ik voel me echt schuldig hierover. Hoop echt dat ze meer gaat eten, en niet alleen dat prakje.Zijn er nog meer dingen die ik haar kan geven? Ik heb ergens baby wortelhapje gelezen. Kan ik dit zonder risico's geven morgen?
Kiwi Geplaatst: 20 juli 2009 Geplaatst: 20 juli 2009 Een bikspapje is beter (gewoon wat brokjes fijnmaken met een beetje water). Zo'n baby wortelhapje bevat nogal veel suiker, en dat kan weer gaan gisten in de maag. Al is het natuurlijk altijd beter dan wanneer ze helemaal niets eet.
miesje890 Geplaatst: 20 juli 2009 Auteur Geplaatst: 20 juli 2009 hoeveel water en hoeveel brokjes kan ik het beste geven dan? Heb nu gewoon dat poeder spul, maar geen idee hoe of wat...
Aanbevolen berichten