Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn nieuwe konijn Snabbel heeft een wam, niet een extreem grote... maar ik vind het niet echt fraai staan. Van vroeger uit dacht ik altijd dat als een konijn eenmaal een wam heeft dat die ook nooit meer weggaat, klopt dit of is dit een fabeltje? Ik zou het namelijk wel fijn vinden als het er af getraind kan worden met wat beweging...zo niet, nouja dan niet en dan blijft die wam wel en hopen we dat het niet groter wordt...lijkt me namelijk ook erg onhandig voor het konijn zelf.

Geplaatst:

Jup, eenmaal een wam altijd een wam. Al kan een grote wam bij een te dik konijn volgens mij wel iets verminderen met een dieet. Maar als een konijn verder niet te dik is hoeft ze natuurlijk niet op dieet. Sommige rassen hebben nu eenmaal sneller een wam dan andere en voedsters sneller dan rammen. Niks aan te doen dus.

Geplaatst:

Die van mij was te dik volgens de DA (inderdaad ook een voedster) en dat is ze nu niet meer, maar hij zit er nog steeds. Is wel wat verminderd moet ik zeggen.

Hoe is het postuur van jou konijn?

Geplaatst:

Ze is absoluut niet te dik, ik kan haar ruggegraatje goed voelen (komt mischien ook wel omdat ze al wat ouder is, namelijk 7 jaar), maar je ziet hem overigens niet hoor, dat ruggengraatje. Ze is zeg maar als wat taniger...(of is dat spreektaal? t klinkt zo raar, haha). Nouja, ze is net zo lief met haar wammetje ;)

Geplaatst:

ik vind wammetjes altijd zooo lief (mits ze verder niet te dik zijn natuurlijk) ze kruipen er altijd zo lekker in als ze gaan liggen... lief!!!

Geplaatst:

Mij nBearke was vroeger altijd wat mollig volgens de DA. Is nu een stu kafgevallen maar haar wam iser nog, en die blijft ook zitten/hangen waar hij is. Vind het juist wel schattig uitzien en bij sommige rassen is het bijna niet te vermijden.

Geplaatst:

Mijn Cusi heeft ook een klein wammetje, terwijl ze nog maar 7 maanden is. En ze is juist de slankste van de twee (of in ieder geval, dat was ze, maar nu is Chami erg afgevallen doo ziek zijn). Ik vind haar verder niet te dik ofzo. Gek he. Is misschien het ras, waarschijnlijk is ze gedeeltelijk Duitse hangoor. Hebben Duitse hangoren snel een wam?

Geplaatst:

Duitse en franse hangoren staan bekend dat ze snel een wam krijgen. En dan vooral de voedsters

Tis ergens toch vertederend die wam.

saf-5018-albums-bearke-picture12326-dsc07515.jpg

Geplaatst:

Mijn ram heeft ook een soort wam. Alhoewel... het lijkt meer op een hangende onderkin. Het is een flap vel van voor naar achter, in plaats van van links naar rechts. :neutral:

Geplaatst:

Ik vind het wel stoer in ieder geval, geeft 'm zo'n leiders-uiterlijk met brede borst ;)

Flap heeft het ook, een hangoor (weet niet met welke nationaliteit, nu de achterhoekse) van 5,5 jaartjes oud :)

Niet al te duidelijk zichtbaar maargoed:

DSCF0507.JPG

DSCF0507.JPG

Geplaatst:

Hier die van Ko (ram), die heeft meer wam* dan Nijn in ieder geval. ;)

* nou ja, zoals ik al zei: het is niet echt een wam, meer een flubber vel onder z'n kin...

kiwi-5107-albums-ko-and-nijn-picture13912-20090623-019.jpg

Geplaatst:

Nijn had een grote wam, maar na haar castratie is deze 3/4 kleiner geworden. Nu zie je het nauwelijks. Daarentegen heeft Snuf (ram) wat meer een wam, of het lijkt maar zo, omdat de haren daar recht overeind staan (baard :D)

Geplaatst:

onze meiden hebben ook allemaal een wam. De een wat groter dan de ander. En mijn twee mannen zitten strak in het pak. Ze krijgen allemaal hetzelfde te eten dus ik denk ook dat de meiden er eerder "last" van kunnen hebben. Maar zolang ze niet te groot worden, zodat het niet in de weg zit, vind ik het ook wel leuk om te zien!!

Geplaatst:

HAHAHA... zijn er nog andere wammen in de aanbieding dan?.. hihih... allemaal onderkinnen van bb-ers op de foto... geweldig,... maar dan toch maar liever konijnenwammen.....

Geplaatst:

ik meen gelezen te hebben dat hangoren sneller een wam krijgen, en dan met name de vrouwtjes. maar ik weet niet meer hoe betrouwbaar de bron was, dus misschien is het wel gewoon onzin lol

Geplaatst:
Sjiek maken we er gewoon een Post je wam topic van (liefst wel alleen konijnenwammen)

:lol:

Nijntje had vroeger een flinke wam maar die is toch helemaal verdwenen...?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .