Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Uhm, ik zit hier nu met Fred (en die is not amused..) want meneer heeft een klein kaal plekje op zijn rechteroor. Het is een plekje van ong. één cm lang en drie mm breed, begint één cm van het puntje van zijn oor naar beneden, in het midden van het oor zeg maar. De huid is helemaal glad en voor zover ik kan beoordelen niet geirriteerd. Wel een paar witte schilfertjes. Verder zie ik helemaal niks aan hem, hij gedraagt zich ook helemaal normaal, heeft net uren in de tuin gehuppelt, is nu boos omdat hij én in zijn hok moest, én ik hem daar uit pakte, én hem nu op schoot heb.

Wat zou dit kunnen zijn? Ik denk dat hij er net zelf bij zou kunnen.

Oh, ook misschien wel belangrijk.. Anderhalve week geleden heb ik voor het eerst mijn oppasnijntjes, waar ik sinds vorige week donderdag voor zorg, ontmoet. Toen viel het me op dat één van beide ook kale plekjes op de oren had. Later niet meer aan gedacht, het is me ook niet meer opgevallen. Ik moet straks weer naar ze toen en zal dan uitgebreid kijken. (En uitgebreid mijn handen wassen daarna!)

edit; Ik zou graag een foto maken want dat is een stuk makkelijker dan mijn vage uitleg, maar ik heb geen (werkende) camera tot mijn beschikking...

Geplaatst:

Als ik het zo hoor dat ie t heeft gekregen nadat er een nijntje in huis geweest met hetzelfde symptoom, zou ik zeggen dat het dus besmettelijk is, misschien een schimmel?

Geplaatst: (aangepast)

O nee, niet bij je in huis zie ik. Hmmm...misschien toch iets wat aan jouw handen zat dat je via via aan Fred hebt gegeven?

Heeft Fred er jeuk aan?

aangepast door Rian
Geplaatst:

Dat zou echt heel best kunnen, ik ga vanavond kijken hoe het er bij de andere konijntjes precies uitziet. Ik heb toen die eerste keer wel mijn handen gewassen voor ik mijn eigen heren heb aan geraakt, maar toen heb ik die beestjes ook op de arm gehad (geslachtscontrole gedaan..) en zat ik onder hun haren. Vanaf donderdag heb ik ze hooguit een snelle aai gegeven, maar niet meer m'n handen gewassen. Bah, ik dacht ik zeg niks van dat oortje want ze keken al geirriteerd genoeg toen ik over het gemengde voer begon, het leek me ook niet heel ernstig, is het misschien ook niet, maar als Fred (en Indy misschien ook?) dankzij hun laksheid/gierigheid/****** wat hebben.......................................

(Ik heb er even geen woorden voor, hoe er daar om wordt gegaan met dieren..)

Geplaatst:

Tis heel onschuldig volgens mij, een schimmel. Maar wel een gedoe om t te behandelen. Ik zou morgen even de DA bellen, misschien willen ze het even zien en anders geven ze wellicht al iets om het te behandelen.

Geplaatst:

Ja, dat is wel een goed idee. Moet Fred wel mee met de bus, maar dat is niet anders. Ik zal Indy zo even uitgebreid controleren maar Indy komt dagelijks op de arm (Fred houdt daar niet zo van) dus dat was me denk ik al wel opgevallen. Ik kan me voorstellen dat als het wel iets (besmettelijks) is, dat beide konijnen behandelt moeten worden, maar ik neem aan dat ze niet allebei heen hoeven.. Ik héb namelijk niet eens twee vervoersmandjes, laat staan dat ik op de fiets naar de bus ga en dan ook nog moet lopen met twee konijnen :P

Geplaatst:

Maar stel dat ik morgen een afspraak maak, dan hoeft hij toch niet direct mee? (Ik snap dat hij meebehandelt moet worden als het iets besmettelijks is hoor!) Dat is nl. niet te doen in mijn eentje.

Geplaatst:

Ik zou Fred mee nemen, en Indy niet. Omdat ze nog geen symptomen heeft.

Mocht Fred toch iets hebben, zou ik Indy mee laten behandelen.. dit kan je ws thuis doen?

Geplaatst:

Ik denk dat ik dat doe inderdaad, in ieder geval ga ik straks die konijnen bekijken en bel ik morgen even de dierenarts. Woensdag komt mijn vriend en hoewel hij er niet vrolijk van gaat worden, mocht het nodig zijn kunnen we dan met twee konijnen naar de dierenarts.

Geplaatst:

Net gekeken, niks meer te zien. Weet zeker dat ik toen wat heb gezien, maar ik moet zeggen dat de oren van die beestjes er ook niet te best uitzien. Het zijn twee rammen en ze hebben elkaar al een paar keer te pakken gehad. Evert (Evert heeft eigenlijk niet eens een naam, daarom noem ik hem Evert) heeft een vrij vers bijtwondje in zijn ene oor, er zitten gewoon twee kleine gaatjes in. Het zat er toen nog niet, anderhalve week geleden, ik denk dat het er donderdag ook nog niet zat, maar vrijdag en zaterdag heb ik ze gewoon snel even eten gegeven.

Ik bel morgen even voor Fred, maar kijk het nog wel even aan, ik ga liever met de auto dan met de bus en het lijkt niet heel ernstig. Verder was ik mijn handen gewoon goed voor ik mijn konijnen weer aanraak, het moet maar even zo.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .