Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Zo wij hebben ook weer wat meegemaakt...Vanimiddag was geert al wat sufjes en stil, zat alleen maar in een hokje en reageerde heel weinig...Heb het ff aangekeken, wat heen en weer ge-pmt hier op het forum...Toen geert besloot dat ie ook z'n lekkerste groente, witlof liet staan. gingen de alarmbellen af.. Maar vind maar is een dierenarts op zaterdag avond, na wat heen en weer bellen, doorgestuurdworden door onze eigen dierenarts besloten om maar een heel andere te bellen.. Hele vriendelijke vrouw, speciaal voor ons naar de zaak gekomen, en nog konijnenkundig ook.. Meteen is geert helemaal onderzocht, z'n bek, oren en temperatuur..dat was allemaal goed.. Ze heeft hem ook gecontroleerd op gas, dat had ie ook niet.Z'n maag was gespannen en ook wat dikker?!We hebben vanalles meegekregen om hem thuis te verzorgen, hoop nu maar dat alles goed gaat! Volgens de dierenarts waren we er netjes op tijd bij... Ik heb ook dwangvoer gekregen omdat ie al ff niets gegeten had, maar nu ik net wer thuis ben heb ik hem lekker in z'n kooi gezet en weer de geliefde witlof voor z'n neus gehouden en hij at:mdr:Niet echt van harte en zo snel als normaal, maar er zit toch weer 1,5 blaadje in. NU heb ik wel als advies meegekregen dat ik hem thuis moest bijvoeren, maar hij heeft net gegeten? Ben wel bang dat het een lange nacht word, en het alsnog misgaat.... (moest dit ff delen hier) ohh jah, hij heeft net wel een lekkere plas gedaan:p
zwarte panter Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Wat heb je als diagnose gekregen?En welke medicatie heb je meegekregen?
Dollie Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Ik zou nog niet direct gaan dwangvoeren zolang hij zelf eet. Dwangvoeren is alleen maar stressvol en uiteindelijk moet hij het toch zelf weer gaan doen. Kijk het nog even aan, pest hem met groente, ververs het regelmatig (dat werkte bij Indy tenminste goed). Geef hem ook zo veel als hij wil, Indy was een tijdje terug dus ook niet lekker en toen heeft hij een week lang bijna alleen maar groente gegeten, zelfs toen hij al (bijna) hersteld was, heb ik hem extra groente gegeven omdat hij dat veel liever had. (Al vraag ik me wel af of dat misbruik van de situatie was.. Van zijn kant.. :whistle2:) Verder zou je zijn buikje kunnen masseren, elk uur eventjes, liefst ongeveer tien minuten maar niet elk konijn staat dat toe.. (Al zijn er ook genoeg die het heerlijk vinden..) Wat heb je precies voor hem meegekregen eigenlijk? Succes ermee, ik heb een tijdje terug een week lang nauwelijks geslapen, dus ik begrijp heeeeeelemaal hoe je je nu voelt. En ik heb medelijden met hoe je je morgen zult voelen :he: en ja, het kan altijd misgaan, maar je bent er heel vroeg bij zoals je DA al zei en ik geloof dat Geert in goede handen is!
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 maak me echt zorgen, zit nu met de laptop naast hem op de grond.... ik heb metacam meegekregen als pijnstilling, dat moet ie dan 2 keer op een dag krijgen.verder heb ik nog Primperandrank? meegekregen voor het stimuleren van de darmen.
zwarte panter Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Proberen kalm te blijven. Weet je wat de exacte diagnose was? Stilliggende darmen, te traag werkende darmen,...?
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 nee ze liggen niet stil, hij zat een beetje vol maar ze voelde geen keutels...we hebben het vermoeden dat ie vanmiddag in de tuin beetje veel heeft gegeten en daar nu last van heeft.Vanmorgen heeft ie z'n bak leeggeten (SS) en groente gehad (witlof en peterselie. als ik hem nu pest met een stukje witlof dan eet ie wel, maar als ik het loslaat laat ie het ook liggen..Hij heeft net al geplast en gedronken... probeer ook wel kalm te blijven, maar heb dit nog nooit gehad, weet niet echt ik wat moet doen...Hij zit zelf in ze hokje nu, beetje rond te kijken..maar we levendiger als vanmiddag gelukkig.. hoop dat ie alweer aan de beterende hand is...
zwarte panter Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Hmmm....Volle maag, lege darmen... En er is geen foto genomen om een blokkage uit te sluiten. Wat heeft hij in de tuin gegeten? Gewoon gras? Is hij dat gewoon?Normaal heeft een konijn nooit last van te veel te eten...
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 nee geen foto genomen, hij zou snel op moeten knappen en anders moeten we terug voor de foto.. ohh de tuin, we hebben eigenlijk geen tuin, hebben een nieuwbouw huis met een lege tuin..beetje omgespit dus zand en wat onkruid..hij loopt daar altijd rond, en eet er ook van... ik weet het niet meer :(
zwarte panter Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Niet panikeren... anders voelt Geert dat ook en dat heb je nu niet nodig. Hij heeft daarstraks metacam gehad. Is hij daar een beetje van opgeknapt?
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 jah daar is ie van opgeknapt,begon weer wat te huppen op de tafel daar..en in z'n reismandje aan het kleed te krabben, weer wat ondeugender zegmaar.. Hij ligt nu ook in z'n hok, vanmiddag wilde die alleen maar zitten..
zwarte panter Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Dus hij is er nu nog steeds beter aan toe dan voor zijn pijnstiller?
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 jawel, hij ligt en knabbelt aan witlof...vanmiddag werd ie boos als ik iets voor z'n neus hield.. maar hij is nog niet de oude..
Kiwi Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Oh, gelukkig dat het toch al iets beter met 'm gaat! Zoals ik eerder al schreef: better safe than sorry. Als je je nu al zo ongerust voelt, moet je nagaan hoe je je had gevoeld als je toch niet naar de dierenarts was gegaan!Hij kan in ieder geval geen pijn meer hebben, want hij heeft pijnstilling op.Hij eet weer een paar hapjes, dus dat gaat de goede kant op, zeker als hij nu ook weer wat levendiger is. Nu even blijven opletten of hij keutelt, maar dat zul je ongetwijfeld doen. Sterkte!
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 haha ik lig bijna naast z'n wc, dus als ie poept zie ik het eerder als hij.. maar moet ik hem nou nog bijvoeren?
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 juli 2009 Geplaatst: 18 juli 2009 Ik zou niet dwang voeren zijn maag zit nog vol!!!laat hem zelf groen eten dit komt ook door de pijnstilling en geef die primperite.hoe vaak moet je dat geven? en laat hem elk half uur eff verplicht lopen zodat ie hopelijk gaat keutelen.....geef hem alleen groen te eten, dit geintje kan met lege darmen wel 3 dagen duren voor ie weer keuteld.En geef hem een water bak.
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 geert heeft altijd al een waterbak gehad, hij kan niet uit een flesje drinken..hij heeft wel paar slokken op net.. maar niet voeren omdat ie nog vol zit, maar als ie nu zelf groen eet? raakt ie toch ook voller? kan ie niet TE vol raken dan? en laten lopen zal ik zo ff doen! dat middeltje wat ik heb gekregen moet ik hem 4 keer daags geven!
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 hij huppelt alweer half uurtje los, oortjes omhoog en weer wat nieuwsgieriger.... ga hem maar niet dwangvoeren!
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 nee nog niet, hij is erg zindelijk, zolang ie niet in z'n hok gaat ben ik bang dat ie nog niet poept! :(
Aapje Geplaatst: 18 juli 2009 Auteur Geplaatst: 18 juli 2009 zeker, maar kan ze der ook niet uitknijpen he
Aapje Geplaatst: 19 juli 2009 Auteur Geplaatst: 19 juli 2009 Daar ben ik weer, slechte nacht gehad!heb denk ik niet langer als een half uurtje achter elkaar geslapen.Met geert het het wel oke, heeft vanacht wat rondgehupt in ze hok, tralies geknaagd, witlof gegeten...en hooi gehad... Heb hem net weer het middeltje voor zĀ“n darmen gegeven en metacam mocht ie ook hebben totdat ie goed zelf had. nog geen poep helaas :(
Aapje Geplaatst: 19 juli 2009 Auteur Geplaatst: 19 juli 2009 Doorbraak! der is iets uit wat op poep lijkt!
Dollie Geplaatst: 19 juli 2009 Geplaatst: 19 juli 2009 Nou, dat begint erop te lijken! Laat je hem nog regelmatig even bewegen? Dat hielp bij Indy wel een beetje, hij zit normaal buiten in zijn hok, toen aldoor binnen gewoon los in de kamer, normaal is hij dan altijd lekker aan het rond huppelen enzo, maar nu ging hij aldoor stil in een hoekje zitten. Dus ik heb hem af en toe even buiten gezet, als hij alleen maar bij Fred zat te snuffelen helemaal achter naar de tuin gebracht, hij weer op zoek naar Fred dus lekker in beweging..
Aanbevolen berichten