Ga naar inhoud

Konijnen worden slanker?


Manuela-Tijger

Aanbevolen berichten

Tijger & Bloem voelen allebei de laatste tijd vrij mager aan..

Mijn moeder zit nu Tijger vet te mesten door hem snoepjes te voeren de hele dag, maar heb al duidelijk gezegd dat dat NIET mag anders eet meneer z'n blinde darm keutels niet op!!

Maargoed ze krijgen beide de biks die ze moeten hebben in 2 portie's.

Om half 7 s'avonds een flinke bak verse andijvie gesneden met stukjes komkommer

En de hele dag onbeperkt hooi.

Ze keutelen ook goed en de grootte's zijn ook prima.

Nu bedacht ik me net dat dat misschien komt omdat ze hun wintervacht aan het verliezen zijn, maar ik voel die botjes op de rug zo goed..

Iemand een idee hierover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn ze ook echt afgevallen qua gewicht of enkel op gevoel?

Nou toen ik 1 maand geleden bij de DA was voor inenting, was Bloem aangekomen en Tijger een beetje afgevallen.

En ik heb geen weegschaal om dit na te meten, vandaar dat ik ze elk half jaar daar laat wegen. Dus dit is nu enkel op gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen wormen hebben zonder dat ze (nog niet) echt duidelijk iets onder de leden hebben.

Ontwormen kan dus eigenlijk nooit kwaad. Zeker als ze zijn afgevallen, kunnen wormen idd een mogelijke oorzaak zijn.

Het kan wel zo zijn dat ze enkel slanker aanvoelen omdat ze idd hun wintervacht kwijt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, gewoon even aan je DA vragen.

Vraag gewoon naar panacur. Is voor konijnen het beste middel dat het grootste aantal mogelijke wormensoorten bij konijnen aanpakt.

Ook zorgen dat je voldoende meekrijgt, wat het is ondertussen redelijk duidelijk geworden dat je wormen bij konijnen lang genoeg moet behandelen (in tegenstelling tot hond en kat).

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als ze geen wormen hebben, heeft dit middel geen schade aangebracht zeg maar?

Nop, Panacur wordt niet door het lichaam opgenomen. Kan dus echt geen kwaad.. Nu moet je het natuurlijk niet het hele jaar door gaan geven, maar eens in het jaar ofzo lijkt me echt geen probleem. (Of ik doe het zelf ook hartstikke fout..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst morgen even contact opnemen met de da. Hij heeft het gewicht in zijn systeem staan. Dan kun je het konijn ook zelf even wegen. Iemand in je omgeving heeft vast wel een weegschaal.

Dan kun je beter vaststellen of er ook echt iets aan de hand is. De wissel van het vachtje kan je konijn inderdaad een stuk slanker maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .