Ga naar inhoud

Vraagje voor een vriendin


sannieentom

Aanbevolen berichten

Een vriendin van mij heeft voor haar konijn een vriendinnetje gehaald in de opvang. De volgende dag bleek dat ze bloed in haar urine had. Ze is met haar gelijk naar de dierenarts gegaan en die vermoedde een blaasontsteking.( het was inderdaad bloed volgens de dierenarts) Ze heeft antibiotica mee gekregen waar ze nu een week mee bezig is maar het slaat niet aan. Nu heeft ze inmiddels weer contact gehad met de dierenarts die haar vanmiddag terug belt. Het is alleen zo dat ze zich nu ontzettende zorgen maakt. Ze is bang voor baarmoederkanker en weet niet of, als dat zo is, haar nijn nog geholpen kan worden. Kan een konijn hiervan genezen als ze haar baarmoeder verwijderen? Ik vind het heel sneu voor haar en ze wil er alles aan doen om haar nieuwe aanwinst te helpen. Zijn er mensen hier op het forum die hier ervaring mee hebben? Ik hoop haar met wat antwoorden van jullie gerust te kunnen stellen. Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst: balen voor je vriendin en voor het konijntje! Blij dat ze een goede vriendin heeft die het voor haar beetje uit probeert te zoeken..

Heeft ze wel een konijnkundige da? Anders zou ik die eerst eventjes zoeken, en als je het echt niet vertrouwd kan je altijd het wilhelminapark in utrecht bellen.. die hebben echt heeeel veel verstand van konijnen.

Verder heb ik niet echt veel ervaring met dit soort dingen. Maar iig sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Miesje, Alvast bedankt voor je antwoord. Ze heeft dezelfde dierenarts als ik en die is konijnkundig. Wij hebben daar beide zeer goede ervaringen mee dus daar maak ik me geen zorgen over. Maar desondanks is jou tip voor het Wilhelminapark altijd nog een optie mocht haar dierenarts er niet meer uitkomen. Groetjes Sandra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat wist ik dus niet :) Maar als het inderdaad dezelfde als jou is, en jij weet dat hij kk is.. dan hoef je je daar al niet zorgen over te maken..

Maar heb je al wel eens zoekfunctie hier gebruikt? Misschien helpt dat tussentijds? En vind je al meer antwoord op je vraag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin heeft nog niet gebeld met de opvang. Ik heb haar geadviseerd dat wel te doen maar ze zei me wel dat wat er ook gebeurde ze Sparkle ( zo heet het konijntje) niet terug kon brengen omdat ze er al enorm aan gehecht is. Ik waardeer haar inzet wel enorm omdat ze niet alleen een konijntje een goed thuis heeft gegeven maar er ook bereidt toe is de enorme kosten die het nu onverwachts met zich mee brengt te betalen. Ze is studente dus een dikke portemonee heeft ze niet. Maar des ondanks wil ze er alles aan gaan doen Sparkle te helpen. Daarom ook mijn oproep hier aan jullie. Ik ben erg blij met jullie reacties en waardeer het enorm dat jullie me willen helpen aan opties en tips. Ze kan Sparkle terug brengen natuurlijk want ze heeft naar mijn gevoel een ziek konijntje meegekregen maar dat gaat zeker niet gebeuren volgens haar. Ik zal haar in iedergeval zeggen dat ze het de opvang wel even moet laten weten. Nogmaals bedankt want we willen samen dat Sparkle weer beter wordt. Ik hou jullie zeker op de hoogte met hoe het gaat met haar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb net mijn vriendin gesproken en de dierenarts heeft inmiddels contact met haar opgenomen. Ze moet nog 10 dagen doorgaan met de antibiotica en als het dan nog niet over is worden er foto's gemaakt. Ze heeft inmiddels ook contact opgenomen met de opvang. Ze vonden het wel fijn te weten inderdaad hoe het nu met haar gaat.

aangepast door sannieentom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je idd twijfelt aan de mogelijheid van een baarmoederontsteking, kan je dit best zo snel mogelijk laten nakijken.

Een baarmoederontsteking tast (op den duur) ook de andere organen aan, zo ook het hart.

Dus als er een mogelijkheid is dat het over een baarmoederontsteking kan gaan, zou ik in geen geval eerst 10 dagen aankijken.

Bij een baarmoederontsteking moet je eigenlijk bijna altijd de baarmoeder laten verwijderen. Ook al lijkt het beter te gaan na een tijdje AB, bijna altijd komt een baarmoederontsteking terug. Dus de enige echt goede behandeling is een castratie. Aan de hand van de staat van de ontsteking wordt er soms eerst een tijdje AB gegeven totdat het redelijk rustig is voordat men tot opereren overgaat, maar dit moet allemaal bepaald worden door een DA.

Voor het verwijderen van een ontstoken baarmoeder heb je een zéér konijnkundige DA nodig. Dus als utrecht qua afstand een optie is, zou ik zeker met hun contact opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .