Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik schrok net best wel,

Lucky heeft de laatste tijd dikke ontlasting, de keutels zijn ook zacht,

en zo net zag ik een keutel, met een beetje slijm erin/op het leek net een doorzichtige worm. Sinds vandaag zijn zijn keutels veel geler, maar dat komt denk ik omdat ik timothy hooi heb gekocht, en ze daar helemaal gek op zijn.

ik heb al bepaalde discussies gelezen etc.

over keutels met slijm, maar als ik dan die foto's zie is het lang zo erg niet,

lucky drinkt en eet nog steeds heel veel en is zeer actief, ik vroeg me af of ik nu al mij zorgen moet maken of dat ik moet afwachten of er nog meer van dit soort keutels komen...

ik had ook al gehoord dat je misschien de buik kan masseren?

op zich wil ik dit wel doen, maar lucky heb ik uit de opvang, en het gaat steeds beter met hem, maar hij is nog wel wat schrikkerig en wil niet graag gepakt worden, is het dan nog steeds wel goed om zijn buikje te maseren?

Geplaatst:

Als het wormpjes zouden zijn, moet je die echt zien bewegen, Truus heeft ze laatst ook gehad, zaten er heel veel op één keutel en zag ze echt bewegen!

Is dat bij jou ook het geval?

Buik masseren kan je denk ik beter niet doen, aangezien je niet weet HOE je moet masseren, straks doe je je nijntje zeer!

Maak er anders even een foto van, dan kunnen we denk ik beter mee denken dan nu!

Misschien kun je ook vast je dierenarts bellen en vragen wat het zou kunnen zijn, mocht je je echt ongerust maken...

Geplaatst: (aangepast)

ik bedoel eigenlijk niet maar een keutel,

maar, maar 1 keutel

als je snapt wat ik bedoel XD

oh, en ik zie totaal geen wormen!

aangepast door mirjamspd
Geplaatst:

ow zo haha,maar dan nog, dat is niet goed lijkt me,

er was hier nog iemand die slijm bij de keutels had bij der konijnen,

die is al een hele poos bezig der nijn beter te krijgen

Geplaatst:

mrr.

eigenlijk wel, lucky had net twee keutels gelegd, de ene met slijm, en de andere heel zacht de rest van de keutels zijn wel te groot (vind ik) maar niet echt iets ergs mee ofzo, ik zal even kijken of ik morgen naar de DA kan, wel zo fijn

nonneponnn ik heb dat topic net een beetje door zitten te bladeren, maar het word me iets te moeilijk, ik denk dat ik naar de DA ga, mag die het mij mooi uitleggen :D

Geplaatst:

Hmmm.. dat is niet best als ze al zo'n tijd bezig is..

@ Mirjamspd: Houd het vanavond nog even goed in de gaten, of ze nog meer van zulke keutels legt..

Ik zou morgen even de huisarts bellen & je verhaal uitleggen!

Misschien zegt hij wel dat je het nog even aan moet kijken, of dat je even langs moet komen!

Geplaatst:

Slijm duidt op de aanwezigheid van parasieten of slechte bacterieën in de darmen of het is een teken dat de darmen stilliggen of hebben stilgelegen.

Hoe jong is je konijntje? Coccidiose komt vaak voor bij jonge konijntjes na stress. En gaat ook gepaard met slijm. Dus laat ook zeker de keutels hierop nakijken.

Dat ene topic dat je hebt gelezen, gaat over een konijn in Peru, waar dus geen DA te vinden is die iets over konijnen kent. Hier hoor je gewoon naar een DA te gaan als je konijn kast heeft van slijm bij zijn keutels.

Dat de keutels groter en lichter van kleur zijn, kan idd komen doordat ze meer hooi eet.

Geplaatst: (aangepast)

opzich vielen de keutels die ze lag wel mee hoor, gewoon wat groter, ik wou het nog even aanzien, maar nu zit er gewoon een slijm randje omheen, ik keek net en zag een hele zachte keutel liggen, met ernaast een hoopje slijm, dit is gewoon echt niet goed en ik ga morgen naar de DA.

de preciese leeftijd weet ik niet, maar hij is zowieso ouder dan 10 maanden

ik heb hem uit de opvang gehaald, en ze wisten daar niet hoe oud hij was, maar toen was hij al wel ouder dan 5 maanden en heb hem nu ook ongeveer 6 maanden

aangepast door mirjamspd
Geplaatst:

Persoonlijk vind ik een afspraak maken altijd het makkelijkste (mijn DA heeft ook geen spreekuur).

Dan hoef je niet zo lang te wachten en heeft de DA voldoende tijd voor je.

Neem wat keutels mee naar de DA.

Succes bij de DA morgen!

Geplaatst:

dank je :D, ik hoop dat lucky gauw beter word, mijn konijnen hebben steeds wel weer wat, laatst had flappie last van oormijt en slaapoogjes, en mijn moeders portemonee word er ook niet echt blijer op:(.

Geplaatst:

Truus had dit ook trouwens! voordat ze wormpjes kreeg.

Ze poepte ook slijmpropjes uit, bij haar zat het niet op de keutel, maar poepte het zeg maar gewoon uit..

Daarna kwamen er inderdaad wormpjes! toen naar de huisarts geweest en kreeg ze panacur. Heeft perfect geholpen!

Misschien toch goed als je even lang de huisarts gaat...

En inderdaad een hele goede tip van Zwarte panter: keuteltjes meenemen!

Geplaatst:

naar de huisarts ga ik zowieso, althans zowieso even bellen hoe en wat, de keutels had ik op geruimt, het waren er 2, verder niks meer gezien, ik zal wel even vragen of ze panacur hebben

Geplaatst:

oeps ja XD,

ben net geweest, volgens hem is er niks aan de hand, en is hij heel gezond, hij zij dat het kon komen door dat het veel heeft geregent en dat het gras dan veel sneller groeit en natter is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .