Mufassa Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Mokka is vorige dinsdag gecastreerd en volgens de DA mag ik ze pas bijeen zetten na een maand. Hier lees ik dat 2 weken wachten genoeg is, zelfs ergens dat een konijn na 48u niet meer vruchtbaar is. Dat laatste lijkt me het meest logisch... Zaadcellen overleven maar 48u.Dus nu vraag ik me af: wat is het nu? Graag iemand met ervaring, want dingen gelezen heb ik zelf al genoeg...Mokka voelt zich helemaal niet goed in z'n vel, hij is echt eenzaam, en Plushke is nu ook stabiel, daarom wil ik ze zo vlug mogelijk bijeen.
zwarte panter Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Lees dit topic eens: http://www.bunnybunch.nl/community/gedrag-koppelen/24687-flap-depri.htmlAnders moet ik mijn uitleg opnieuw typen . Ik zou gewoon 2 weken aanhouden.
_Danielle Geplaatst: 13 juli 2009 Geplaatst: 13 juli 2009 Inderdaad, 2 weken is veilig, ook genoeg tijd voor de ram om er helemaal bovenop te komen.
Mufassa Geplaatst: 14 juli 2009 Auteur Geplaatst: 14 juli 2009 Ok ^^Vandaag is de operatie een week geleden, ik zette ze bij elkaar in de ren en bleef erbij, gewoon om te zorgen dat ze elkaar niet vergeten. Eerst waren ze aan het snuffelen en likjes geven en dan ging Mokka direct rijden op Plushke.Dus da's de laatste x dat ik dat doe, hoe zielig hij ook is...Ook omdat Plushke haar draadjes wat zijn losgekomen. Het is gelukkig niet erg en ik heb het al ontsmet. Dan toch maar nog een week wachten, en dan nog eens proberen, doet hij het terug dan moet hij maar nog wat langer wachten...
bunny ranch chanty Geplaatst: 14 juli 2009 Geplaatst: 14 juli 2009 je wacht ook omdat zijn wond moet genesen he eff geduld.
Mufassa Geplaatst: 14 juli 2009 Auteur Geplaatst: 14 juli 2009 Ja ik weet het.De wondes zien er vrij goed uit nu.
Jsmn Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik kwam dit net nog tegen trouwens: Beste, Ik ben al jaren een fan van konijnen als huisdier. Ik ben moderator op een forum waar we elke dag proberen mensen beter in te lichten mbt alles wat met konijnen als huisdier te maken heeft. Nu heerst er grote onwetendheid mbt de vruchtbaarheid van een ram na castratie. Ik heb al op vele plaatsen gezocht en bij verschillende dierenartsen geïnformeerd, maar vind nergens een wetenschappelijke studie waarin dit getest is. De verschillen zijn erg groot... sommige dierenartsen beweren dat het tot 6 weken duurt, anderen spreken van amper een paar dagen. Mogelijk bestaat er geen studie specifiek voor konijnen. Kunt u in dat geval cijfers geven waarmee we kunnen vergelijken? MVG CVM Antwoord: De universiteit van Tennessee heeft dit nagegaan: de periode is 3 dagen. Je kan ze verlengen door het toedienen van mannelijke geslachtshormonen.
zwarte panter Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Jasmijn, bestaat daar ook een artikel of iets dergelijks over? Ik wil altijd bijleren, maar wil er dan ook wetenschappelijke info / bewijzen over lezen, voor ik iets zomaar aanneem.Dus ben erg benieuwd...
Jsmn Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik kan ook niet garanderen dat wat daar staat waar is, ik vond het hier: http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/385
zwarte panter Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Volgens mij weet ik wie die vraag gesteld heeft. En ik denk dat die persoon ook had gehoopt op een wetenschappelijk artikel / onderbouwing. In dat geval blijf ik zelf erg allert op verdere info hierover.Aangezien mijn cursussen en vragen aan profs ook geen duidelijkheid hebben geven.
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 (aangepast) Ja je zou dat moeten uit testen eigelijk he........Het enige wat wij zeker weten is 2 weken .....Normaal zouden de zaadcellen na 48 uur niet meer actief zijn.( maar er zullen altijd uitzonderingen op de regel zijn.....Daarom houden we 2 weken aan.Dat dieren artsen 6 weken zeggen, komt ook omdat hun nooit koppelingen doen....Het is wel zo hoe langer je wacht des te minder hormonen er actief zijn. 5 september 2009 aangepast door bunny ranch chanty
MariskaV Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Nou we zullen eens kijken..mijn ram is 5 dagen geleden gecastreerd..en vanacht is het de voedster gelukt om weer bij de ram te komen..Ik hoop dat het 48 uur is zodat ik geen nieuw nestje krijg..Vind het zo zielig voor haar en vind het vervelend om afstand te moeten doen van de jonkies..De jonkies die ik nu heb zijn één week oud..
wupsie Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 zeer oud toppic.... maar voor jou blijft het afwachten mariskaV ik zou ze nu goed uit elkaar houden. die 2 weken wordt neit voor niks aangeraden
MariskaV Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Ja zeker een oud topic maar aangezien ik naar informatie aan het zoeken was kwam ik hem weer tegen..Ja ze worden zeker goed uit elkaar gehouden..Dacht al dat ik dat deed maar schijnbaar niet goed genoeg snap ook wel dat die 2 weken niet voor niets wordt aangeraden..dat was zeker mijn bedoeling..en wel langer ook om ze uit elkaar te houden
Laura1984 Geplaatst: 22 maart 2010 Geplaatst: 22 maart 2010 Wupsie gaf aan dat het een oud topic was, omdat het eigenlijk niet de bedoeling is om oude topics omhoog te halen. Als je een oud topic vind, en je hebt een vraag die erop lijkt, mag je best gewoon een nieuw topic openen. Deze gaat op slot.
Aanbevolen berichten