Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het is zo ver;vandaag is de dag.

Ik heb Ollie om 9 uur afgeleverd bij de DA voor zijn castratie.

Waarschijnlijk kan ik hem om 4 uur weer ophalen,maar de tijd loopt maar niet door....

Het liefst was ik daar bij hem gebleven maar dat kan niet natuurlijk.

Binnen heb ik alles al klaar staan voor hem en ben een paar dagen vrij.

Ik heb Metacam,(Laxatract en Ciseral voor geval dat..) in huis en heb ook dwangvoer en hooithee klaarstaan.Volgens mij heb ik alles..

Nu alleen nog hopen dat alles goed gaat!Ik heb er wel vertrouwen in maar ben toch erg zenuwachtig;het is voor een goed doel denk ik dan maar want in augustus komt zijn vriendinnetje Queeny!

groetjes Nathalie

Geplaatst:

Ben net gebeld door de DA.Ollie is wakker en zit rechtop maar....

ze hebben maar 1 bal kunnen verwijderen omdat de andere te diep zit;als deze wond genezen is moet hij dus voor een volgende operatie...

Echt weer iets wat bij mij moet gebeuren.Hier baal ik wel een beetje van.

In ieder geval wel fijn dan ze het melden voordat je een nestje hebt natuurlijk;ik ga Ollie om 4 uur ophalen en hem gekknuffelen

Geplaatst:

Ollie is weer thuis en rent alweer achter zijn strandbal!Da zegt dat hij geen pijnstilling nodig heeft en er mogen geen last meer van heeft;ik weet niet of dat zo is maar zie het dan wel.Ik heb wel in huis voor geval dat.

Maar nu het volgende:er is dus 1 bal blijven zitten;dus hij is nog vruchtbaar.De bal zit zo diep dat ze hem niet kunnen vinden dus 2e operatie heeft geen zin.

Wat kan ik nu het beste doen?

1 )Haar (Queeny) bij de eigenaar laten en daar laten castreren en daarna ophalen en koppelen volgens plan of

2)Queeny eerder halen en zelf laten castreren en later koppelen(maar dan moet ze in die tussentijd alleen zitten op de bovenetage zodat ze elkaar niet zien of ruiken toch?)

Wie kan me hiermee helpen?

Geplaatst:

Jeetje, zeg! Dat is echt balen. Maar hoezo konden ze die bal niet weghalen? Echt vreemd! Volgens mij was er eerder een topic van iemand bij wie dit ook is gebeurd, alleen had de DA dit niet vermeld en zat ze dus met een nestje, dacht ik. Toen zeiden verscheidene BB-ers dat het bijna niet kan dat er een bal blijft zitten, omdat ze er dan op een andere manier bij moeten kunnen komen.

He, wat vervelend, zeg! En nu komt er dus geen 2e operatie of wel?

Sterkte!

Geplaatst:

Er komt geen 2e operatie omdat ze de bal niet kunnen vinden.

Ik denk dat ik morgen even met Utrecht ga bellen of dit inderdaad kan en een andere oplossing bedenken want hij is en blijft dus vruchtbaar.

Denk dat ik dan Queeny maar eerder moet halen en hier laten helpen.

Geplaatst:

Ik weet dat de castratie van het konijn van Stoffer en Blik (http://www.bunnybunch.nl/community/hulp-onverwachte-nestjes/22596-castratie-mislukt.html) ook niet goed gegaan is. Alleen had haar dierenarts het niet gemeld, waardoor ze met een nestje kwam te zitten. En ik weet ook dat de dierenarts bij mijn Ko toen hij (bij de vorige eigenaar) gecastreerd werd ook een bal niet kon vinden. Ze hebben toen zijn buik opengesneden en dat balletje er alsnog uitgehaald. Dat was toen nog een hele operatie, maar hij is nu wel in ieder geval onvruchtbaar. Ik vind het raar dat jouw dierenarts niet heeft gedaan wat je hem gevraagd hebt, namelijk: het onvruchtbaar maken van Ollie, reden genoeg om (een deel van) de rekening niet te betalen lijkt me. Aan een half-gecastreerd konijn heb je ook niks!

Je kunt er nu niet zomaar een vrouwtjeskonijn bij zetten, zelfs als zijzelf wel gecastreerd zou zijn niet, omdat hij door de hormonen die hij nog steeds in zijn lijf heeft dat vrouwtje continue zal gaan verkrachten, en dat is gewoon echt zielig.

Geplaatst:

Kiwi;dus een 2e operatie is dus wel noodzakkelijk,de DA hier zei dat als ik het vrouwtje laat helpen er geen problemen waren maar wat jij zegt klinkt logischer.

Ik weet alleen nog niet of ik dit dan ook door deze DA ga laten doen,ik ga steeds meer aan ze twijfelen...

Geplaatst:

Ik zou daar eens op letten of navragen bij de DA. Als er geen buikoperatie is gedaan om de bal te vinden... zou ik dat nog proberen (hoe spijtig het ook is dat hij dan opnieuw onder narcose moet), maar dan wel bij een andere DA. En als Utrecht voor jou te doen is, lijkt me dat een goed plan.

Geplaatst:
Is er een buikoperatie gedaan om de bal te vinden? Of hebben ze enkel via de balzakken geprobeerd?

Alleen via de balzak geprobeert geen buikoperatie;begrijp eigenlijk niet waarom ze niet gelijk verder zijn gegaan ?

Geplaatst:
Alleen via de balzak geprobeert geen buikoperatie;begrijp eigenlijk niet waarom ze niet gelijk verder zijn gegaan ?

Geen idee... Meestal wordt er dan gewoon overgegaan tot een buikoperatie om de bal te vinden.

Mss vond deze DA dat te moeilijk, geen zin, meer risico's,... Geen idee eigenlijk en met gissen kom je natuurlijk niet verder. Het is uiteindelijk gewoon erg spijtig voor Ollie en jou.

Geplaatst:

Meestal krijgen ze bij de DA een pijnstiller die ongeveer 24u werkt.

De meeste rammen hebben daarnaast geen nood aan pijnstilling.

Maar als hij nog niet helemaal lekker is en je merkt dat hij pijn heeft morgen, kan je natuurlijk met de DA overleggen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .