sennepenneke Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Ik ging vanavond de nijnen hun laatste tarweaar geven, en normaal is Cookie de eerste maar die lag roerloos in dr hoekwc op de bovenste verdieping.Dacht weer gas, maar heb dr kontje bekeken en ik zag 2 keuteltjes vastzitten aan de zijkanten van dr plassertje kan dat?Ik heb de dierenarts gelijk gebeld omdat ik er zelf niet aan durfde te komen, 1 kant kreeg ik los maar huid was wat kapot en erin zat nog wat? Ik durf daar niet meer aan te komen omdat ik bang ben haar pijn te doen. Die zei me dr kontje in lauwwarm water te zetten en los te weken, dat heb ik gedaan, en kwam los.Nu heb ik besloten haar vanacht binnen te houden en heb haar oude kooi neergezet, Smokey erbij gezet anders zitten ze allebei alleen.zijn kontje gelijk nagekeken maar die was schoon, maar Cookie was stilletjes, ze ligt nu bij te komen denk ik maar wat moet ik nu verder doen?
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Waren het wel gewoon normale keuteltjes? Dus vast en rond?Of waren het kettingkeuteltjes? Heb je de keuteltjes nog? zo ja... maak ze eens open en kijk eens erin of ze veel haar bevatten?
zwarte panter Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Zeker dat het niet de geurklieren zijn die je hebt gezien en schoongemaakt? Ik zal anders even een plaatje zoeken.
zwarte panter Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 De link heeft er niks mee te maken, maar je ziet het redelijk duidelijk op de eerste 2 foto's. http://www.medirabbit.com/NL/Urogenital/female/female_rabbit_nl.pdf
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Ik dacht idd ook aan de geurklieren... daar kan een heel donkere substantie aan kleven...
zwarte panter Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Lijkt me het meest voor de hand liggende gezien de beschrijving... Maar dat betekent wel dat er iets anders aan de hand is waardoor ze zo lusteloos is...Buik al eens gevoeld?
sennepenneke Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Geplaatst: 9 juli 2009 Ja dat is waar het zat en het stonk aardig, heb ik nou wat verkeerd gedaan? Het zat heel vast, en ik heb r trouwens net weer een buikmassage gegeven waarna ze weer wat levendiger werd, ik voelde welwat bubbeltjes wegglippen dus gas zat er wel.
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Dat het stinkt is niet gek voor die plek... Dan zal het idd de afscheiding van de geurkleiren zijn geweest die je gevonden hebt.Je hebt niks verkeerd gedaan hoor... kwaad kan het in ieder geval niet dat je het hebt weggehaald.. Hoe voelt haar buik aan? gespannen, hard of soepel en zacht? Massage is prima! Ga daar maar lekker mee door!
Mufassa Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 (aangepast) Nee, zo markeert ze haar territorium, als het de geurklier was.Blijven masseren en zorgen dat ze genoeg hooi eet en drinkt. (als het haar darmen moesten zijn) edit: te laat... 9 juli 2009 aangepast door Mufassa
sennepenneke Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Nou het lijkt meer op een verstopping, haar buikje voelt zacht en voel nog steeds geen beweging.Alleen toen ik de ananassap gaf de derde keer voelde ik wel wat maar nu weer niet meer en ik masseer me gek..wat moet ik nog meer doen?Soms wast ze zich en gaat verliggen, het masseren laat ze wel goed toe, dat lijkt ze fijn te vinden. Al fijn dat ik bij de geurklieren niks fout heb gedaan.
sennepenneke Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Halleluja!! Ze eet! sinds 10 minuten geleden. Kan ik eindelijk naar bed, maar goed dat ik in de ziektewet zit..
busylizzzy Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Hoe is het vandaag met haar? Keutelt ze al en eet ze goed?
sennepenneke Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Ik heb ze vanacht met dr mannetje binnen gehouden en net weer naar buiten gedaan.Ze eet en keutelt weer normaal gelukkig, bedankt voor jullie hulp en ben weer een beetje wijzer wat die geurklieren aangaat..Wat ik me afvraag..ik doe savonds over de biks altijd de prozyme opgelost in water en dan krijgen ze dan de andere morgen. Dan is de biks weer droog. Is dat goed of moet ik een andere manier verzinnen om het te geven?
Kiwi Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Ik strooi het gewoon over vochtig groenvoer, dat eten ze meteen op.
sennepenneke Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Ja maar het probleem is dat zij dat niet mag omdat ze overgevoelig is voor alles wat vers is. Vind het erg jammer want ze at het altijd erg graag.
Britt Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Onze Stamper heeft dat ook heel erg met zijn geurklieren bij zijn geslacht !
busylizzzy Geplaatst: 10 juli 2009 Geplaatst: 10 juli 2009 Ik los het hier op in het drinkwater. De stukjes groente waar ik het op strooi worden vakkundig ontweken en de rest wordt opgegeten. Hier gaat er met zn 2en 1 flesje per dag doorheen. 3 maal daags per konijn een mespunt over het eten, komt bij mij neer op 6 mespuntjes door het water. Werkt prima, vooral omdat ze allebei flink aan het ontharen zijn.
sennepenneke Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Dat is ook wel een idee, maar dan zou ik het in het bakje en drinkfles moeten doen.De drinkfles is hier na een paar dagen nog niet leeg en het bakje is eerder leeg, dus daar word meer uit gedronken, bedankt voor de tip.
Aanbevolen berichten