Dotje07 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Hoi, ik kom net terug van de dierenarts, omdat ik het niet helemaal vertrouwde bij mijn konijntje. Ze heeft volgends hem een soort van Bronchitis of allergie (niezen en snotteren, soort van snurkgeluidjes maken als ze bijna slaapt). Toch vond ik dat ze erger was gaan 'pruttelen' en soort van ratel geluidjes ging maken in de afgelopen dagen. En ben ik voor de zekerheid even langs gegaan vandaag. Ook omdat ik maandag een klein konijntje erbij krijg en ik zeker wilde weten dat het geen bacterie was ofzo. Hij heeft haar weer 'onderzocht' en ze had wat verhoging, 39,8. Ook was ze wat afgevallen (een Teddy Dwerg van ongeveer 8 maanden oud) en woog ze nu 1475. Ze zag er wel gezond uit (is ook heel levendig en eet/drinkt/keuteld goed).Hij dacht toch nog steeds wel aan een bronchitis en niet aan een bacterie of dergelijke, dus ik hoefde me volgends hem geen zorgen te maken over het andere konijntje...Ik heb wel Doxoral Aqua Drops mee gekregen voor 10 dagen, voor de zekerheid. Toch zou ik graag even jullie mening en ervaringen horen!!!
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Mijn enige mening die ik erover kan zeggen is Toppie dat je gewoon naar de da bent gegaan! Zat mensen die het telkens blijven aankijken! (Daar is mijn moeder ook een klein beetje van..) Ik weet nog niks over dit onderwerp dus ik blijf wel even mee lezen om ervaring op te doen! Veel succes en beterschap voor je nijn! En hoe oud is het kleintje dat je erbij krijgt? Weet je of het besmettelijk is?
Dotje07 Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Geplaatst: 9 juli 2009 Volgends mijn DA is het niet besmettelijk en kan het geen kwaad...Het konijntje wat ik erbij krijg is geloof ik 8 of 9 weken oud. Ze komt van een fokster af, dezelfde fokster als waar ik Teddy vandaan heb. Ze blijven nog wel een tijdje appart in een ander hok, maar wil ze uiteindelijk wel gaan (proberen te) koppelen!
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 (aangepast) Ga je 2 voedsters koppelen? zou ik niet doen...En hou de konijnen gescheiden ( ver weg van elkaar)als ze wel snot heeft is het besmettelijk. Dus ook je handen wassen en mest schep schoon maken.Zijn haar voor pootjes nat/ vies aan de binnen kant? 9 juli 2009 aangepast door bunny ranch chanty
Dotje07 Geplaatst: 10 juli 2009 Auteur Geplaatst: 10 juli 2009 Nee, haar pootjes zijn niet nat of vies. Volgends de DA is het ook geen Snot.... Ze heeft ook geen vies aan haar neus hangen ofzo. Ik heb al eerder 2 voedsters gekoppeld (meerdere keren). Is nog nooit mis gegaan...
Aanbevolen berichten