Wortel76 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Mijn konijnen heb ik gekocht toen ze 8 weken oud waren, nu zijn ze bijna 11 weken oud.. ..en ze lijken wel 2x zo groot geworden.Bestaat er iets als een groeicurve voor konijnen? (Duitse Hangoren) zodat ik een beetje in de gaten kan houden of ze wel goed groeien. Ik weet dat konijnen blijven door eten, maar omdat ze nog jong zijn geef ik hen voedsel in overvloed. Ook omdat ze veel ruimte hebben en ook veel spelen, rennen en springen. Uiteraard wil ik straks niet zitten met 2 dikkerdjes.
Sabbie Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Op zich kun je uitgaan van 25 gram biks per kilo (volwassen!) gewicht. Ik heb mijn konijnen nooit onbeperkt te eten gegeven. (biks dan he? Hooi natuurlijk wel) Als ze trek hebben, eten ze wel hooi. Wat betreft een groeicurve, weet ik niet!
zwarte panter Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Voor een groeicurve zou je de fokker eens kunnen benaderen. Je moet wel oplettten dat je ze binnenkort natuurlijk niet meer onbeperkt geeft, anders worden ze idd héél erg snel te dik. Hoe oud zijn ze nu?
zwarte panter Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 sorry, goeiemorgen... Euhm... je zou tot ongeveer 4 maand onbeperkt mogen geven.Ik heb zelf nooit onbeperkt biks gegeven. Maar met onbeperkt zou ik toch ook niet overdrijven... ongeveer een halve portie extra uitgaande van hun volwassen gewicht. Anders gaan ze er ook aan wennen om minder hooi te eten en meer biks.Wat je natuurlijk wel in overvloed kan geven is groen (als je het rustig opbouwt). Hiervan mogen ze eigenlijk zoveel als ze op kunnen, zelfs als ze ouder zijn.
Wortel76 Geplaatst: 9 juli 2009 Auteur Geplaatst: 9 juli 2009 Hooi en stro is voor hun een soort verslaving, vooral hooi moet ik echt bijhouden. Ze hebben een eigen grasveld, die inmiddels gemillimeterd is... Elke dag krijgen ze ook verse groenten (witlof, wortel, venkel, etc) en heel soms ook fruit (aardbei of frambozen) En takken van de appelboom of perenboom.
kelly1986 Geplaatst: 9 juli 2009 Geplaatst: 9 juli 2009 Komen je konijnen bij een echte fokker vandaan?Als dat zo is dan kan ie je wel een richtlijn geven voor een goede groei en gewichtsmarge..
kaatje-kim Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 Mijn Duitse Hangoren zitten hier met 8 weken rond de 1,3 kg (toevallig had ik ze toen allemaal gewogen, dat gewicht was gemiddelde). Volwassen zijn ze ruim 3 kg. Wat ze met 11 weken wegen durf ik zo niet te zeggen, ik zet ze niet iedere week op de weegschaal.....
nonneponnn Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 misschien beetje domme vraag, maar tot hoe lang groeien konijnen door?tot ongev vier maand?
kaatje-kim Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 misschien beetje domme vraag, maar tot hoe lang groeien konijnen door?tot ongev vier maand?Mijn 1e nestje Duitse hangoren van dit jaar, zijn nu 4 maanden. Die zijn nog niet uitgegroeid. Daar moet nog zeker een halve kg bij. En ze zijn ook nog niet groot genoeg voor een Duitse Hangoor. Nu is de vader wel niet zo groot, maar deze jongen zijn net iets groter dan een NHD.
nonneponnn Geplaatst: 15 juli 2009 Geplaatst: 15 juli 2009 hmmmz dan wordt Ollie dus groter dan ik had verwacht:D
Laura Geplaatst: 13 augustus 2009 Geplaatst: 13 augustus 2009 Nou mijn FH groeide tot 1 jaar en 5 maanden door. Dus ik heb geen idee. Helaas is ze er niet meer dus ik weet niet of ze nog groter werd of niet.
Aanbevolen berichten